2022-10-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blown5.4
65kg för en tjej i bänk kan inte vara vanligt.

Desto vanligare att de tar 65 kr i marklyft och vad det nu heter när man lyfter skrivstånden upp mot hakan och upp över huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
En kropp T väger nästan exakt SAS maxvikt på bagaget. Två tjejer klara en sån väska enkelt. Jag har själv erfarit hur sjukt stark man blir när adrenalinet pumpar, en kropp väger ungefär samma som en fjäder helt plötsligt, det är inte så svårt som du tror att lyfta en kropp.

Styckmord kanske, sånt har ju hänt förr, för att underlätta transport, frågan är ju då var något sådant kan ha skett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Hade helt missat uppgifterna om honom. Klart intressant om uppgifterna stämmer.

Finns det någon bild på JJ och honom tillsammans eller liknande?

Ett scenario vore ju att han pressar JJ att hitta en kvinna till honom. Sedan går allt mycket fel och nu vågar inte JJ säga mer för hon är livrädd för honom. Värt att följa upp för polisen men finns det inget mer att gå på så tror jag fortfarande på tjejerna, själva.

Ingen aning om bild finns på dem har bara sett bild på honom.
Får hoppas att personen som skrev om honom från början talar sanning
Citera
Medlem
Är det nån med uppsyn över JJs lägenhet som vet ifall polisen fortfarande är kvar på plats?
Citera
2022-10-24, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Hörru nu får du ta och kasta fram ett maskat namn istället för att skriva massa felstavat dravel.
Är det så att MGM har kopplingar till den här personen så kan det ju finnas en chans att T är vid liv i mannens våld.
Vill du hellre ha det på ditt samvete att hon till slut blev mördad medans du undanhöll viktig information? Tala ur skägget nu!
J*han L*ngshede
* O, Y
Citera
2022-10-24, 17:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Den jag hittade och som passade in på det du skrev om Ramkvilla och Pauliström, förekommer i Lexbase men det har jag inte tillgång till.

Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Har dessutom en vit bil.

Är det ens 100% säkert det handlar om en BMW? Bilen som denna JL har är en Skoda från 2021.

Alla bilare ser ju mer eller mindre likadana ut nuförtiden, så inte alls omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag vet tjejer som bänkar 65 + kg och lyfter ännu tyngre i andra lyft så är du då dessutom 2 stycken varav en sysslat med handboll och en vuxit upp på hästgård så är inte 65 kg (det har nämnts som vikt på T) speciellt mycket tillsammans.

Exakt.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Okej, kvinnan från Vetlanda också? Ser namnet inlägget här över, är det personen som har en profilbild på sig och sin dotter på Facebook?

Enligt första inlägget var BO då en av MGMs i detta fall.......
Citera
2022-10-24, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
All respekt till Missing People, men vilka är dom? Över 100 letar!? Har dom inga jobb!? Ringar dom bara sin arbetsgivare och säger: "Kan inte komma idag, ska ut i skogen och leta efter en tjej"...
Är just för att folket har jobb man inte söker vidare förrän till helgen, då det skulle vara mörkt redan när folk kan. stod i tidningen förut just ang sök på T.
Citera
2022-10-24, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hörni!
Nu slog det mig, för något år sen, inte länge sen alls, covid åren gör mig lite förvirrad med tiden, men relativt nära i tid fanns en viral grej på Facebook, som blev länkad höger och vänster. Det gick ut på att ta kontakt med bartendern och fråga efter en tjej om det var så att man själv i själva verket var i fara, tror den uppkom efter att tjejer blivit date-rapeade? Eller om det var så att man misstänkte att man blivit drogad och sällskapet man trodde gjort det var i närheten.
Ringer det en klocka för någon, som minns detta bättre?
Jo för fan, det har du rätt i
Citera
2022-10-24, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Släpp det bara. Det är inte T.

Vet du ingenting om!
Citera
2022-10-24, 17:21
Medlem
Bunkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Tydligen är de kapabla till mord om hon är död och de har knuffat eller sparkat henne.
Folk tror ofta att de kan slå och sparka mer än en människa klarar av.
Den jobbiga biten är att flytta en död kropp och det undrar jag hur de har klarat av.
Självklart har de dödat annars skulle hon gett sig till känna nu och det är svårt att förstå att två så unga tjejer tiger som de gör och inte talar om vad som har hänt.
Det kanske tar några dagar till innan någon av dem pratar ( vi vet inte allt)
Att de håller tyst visar ju också vilken inställning och personlighet de har.
Inte så najs.

Vad hände med grepen ?
Är det någon som hjälpt dem att flytta kroppen ? Bil? Hur hann de till MC danalds?
Det här är ju inget man gör på några minuter om man är i 20-års åldern.

Förlåt om jag missat något, men hur vet ni att dom tiger (alltså inte säger någonting över huvudtaget). Har polisen gått ut med det?

Enligt min man, som är kunnig inom området, så är det inte helt uteslutet att någon faktiskt redan har erkänt. Men att polisen av olika anledningar valt att inte gå ut med det ännu. (Säger inte att det är så, men att det inte är omöjligt).

I vilket fall undrar jag vart informationen om att de just tiger kommer ifrån?
Citera
2022-10-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Utan att ha följt tråden, tänker jag att man kan ha flyttat cykeln genom att inte låsa upp den, utan enbart lyfta framhjulet. Sträckan var väl inte så lång? Man kan ta styret typ under armarna( armvecken).

Alternativt har man tagit/lånat nyckeln, men då kan fingeravtrycken även finnas på låset. Det borde det väl inte finnas?

I förhör kanske man frågar först hur man gick hem till JJ, och försöker få tjejerna att själva berätta så mycket som möjligt med öppna frågor. Om de berättar att TT själv ledde cykeln, alernativt cyklade på den och inget framkommer om att någon av de andra två varit inblandade i själva låsningen, kan det bli ett indicie.

En sådan detalj kan lätt missas när man är stressad och har gjort något så allvarligt. Om man är skyldig vill säga.

De får hoppas de sett tillräckligt många polisserier för att vara förberedda på de knep polisen har vid förhör.
Citera
2022-10-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
J*han L*ngshede
* O, Y

Kan man få tag på någon Fup gällande honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in