2022-10-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Håller en resväska för 55 kg utan att kollapsa?

65 kg
Citera
2022-10-24, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Håller helt med, har följt många mord och att de skulle forslat bort kroppen i en resväska känns inte troligt alls och speciellt inte efter att de redan låtit en del och förmodligen dragit uppmärksamhet till sig

Följt Jonna Henningsson-fallet nåt?
Citera
2022-10-24, 15:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitte
En av de häktade kvinnorna har lekt med en farlug 35årig man ifrån vetlanda somm gillar småflickor, tvång o förnedring. Han jobbar under lång tid med skörare tjejer för att vinna ett förtrobende. Han kräver renlighet, analsex och skriver dagbok.Han har en bisarr syn och tanke på kvinnor. Hemmapojke fram tills för 5 år sedan. Han gillar strypsex, medvetslöshet. Han har körkort, många bilar, stort gareage o industrilokal i P-sröm. Han är skriven på en tomt i R- kvilla.
Har nån vindslägenhet under renovering i S-ö.
Han har annoserat efter surregatkvinna att föda hans barn.
Denna mannen är farlig med sitt manupilativa. Sätt. Sitt förakt för kvinnor och sitt sjuka intresse för kontroll och förnedring. Han har inte synts till nu på flera dagar. Inte varit på jobbet.
Får onda aningar.

Men tipsa polisen, NU. Du kan ju vara anonym.
Citera
2022-10-24, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Följt Jonna Henningsson-fallet nåt?

Ja det har jag, men att de styckat kroppen tror jag inte de har gjort då skulle rubriceringen ändrats till mord. Och då skulle man förmodligen hittat blod, vilket de förvisso kanske har gjort utan att gå ut med det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Vi har flera gånger i tråden konstaterat att masten har en räckvidd i storleksordningen flera mil, vilket gör att informationen att den telefonen kopplade upp till just den masten inte säger någonting mer än att mobilen var kvar i Vetlanda med omnejd.

Tror det kan vara så att någon i tråden hade snappat upp nåt foruminlägg på nätet där räckvidd diskuterades och inte kopplat att det gällde vid vilket avstånd GSM tekniskt ”bryts” vad gäller räckvidd. Alltså maximala ”tillåtna” räckvidd bestämt av operatören.

Man får hoppas att ”Biltemamasten” har en yngre generations ”mobilnät” än GSM.

Flera mil ska m a o nog tas med en nypa salt men visst kan en mast sända långt och just i det här fallet så vore det så klart intressant att få reda på räckvidden. Tre mil är typ till Eksjö som jämförelse.

Men sen får man skilja på täckning och styrka. Mobiler gillar styrka så därför kan en annan basstation hoppa in istället. Har man sett ordet ”roaming” (vid pågående samtal heter det nåt annat) nån gång så är det när mobilen hoppar t.ex från Telia till Telenor för deras mast har bättre signal osv. Men man pröjsar samma.

Vill man testa signalen så kan man sätta mobilen i Field Test Mode och kika runt lite på signalen. Kanske någon t o m reder ut hur långt ”Biltemamasten” når när ändå igång.
Senast redigerad av Avel 2022-10-24 kl. 15:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
JL?
J-n L-e
Citera
2022-10-24, 15:50
Medlem
Citat:
J-n L-e

Den jag hittade och som passade in på det du skrev om Ramkvilla och Pauliström, förekommer i Lexbase men det har jag inte tillgång till.
Citera
2022-10-24, 15:51
Medlem
Hörni!
Nu slog det mig, för något år sen, inte länge sen alls, covid åren gör mig lite förvirrad med tiden, men relativt nära i tid fanns en viral grej på Facebook, som blev länkad höger och vänster. Det gick ut på att ta kontakt med bartendern och fråga efter en tjej om det var så att man själv i själva verket var i fara, tror den uppkom efter att tjejer blivit date-rapeade? Eller om det var så att man misstänkte att man blivit drogad och sällskapet man trodde gjort det var i närheten.
Ringer det en klocka för någon, som minns detta bättre?
Senast redigerad av A.Stalker 2022-10-24 kl. 15:55.
Citera
2022-10-24, 15:51
Medlem
Citat:
Han är sjukt farlig, vill o vågarbinte skriva mer. En kvinna han hade i sitt våld fick flyboch gå under jorden i ett halvår.
Han krävde att få tvätta henne efter schema, var kroposdel i sin ordning. Allt hårvutan på huvudet skulle vara takat. När han kom hem krävde han att hon stod naken på alla fyra och nylaxerad. Hon tappade allt mer sitt självförtroende. Hon fick presenter om hon var duktig.
Hon tvinga des skrivavupp alka sina sexfantasier. Hon var till att behaga honom.
De köpte en transportbur för hundar hon fick sova i om hon varit olydig. Hon kunde bli lämnad i dagar med en toaletthink, mikromat inlåst i garaget.

Är från Vetlanda, aldrig hört talas om detta konstigt nog? Om du inte trollar så fram med namnet, du är anonym och har inget att vara rädd för!
Citera
2022-10-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Håller en resväska för 55 kg utan att kollapsa?
I brist på annan information att diskutera så landar vi i långa resonemang om resväskors egenskaper.

"Får man ner en vuxen person i en resväska och håller den för 65kg?"
Inte i en klassisk resväska som vanlig Svensson har när de flyger en vecka till Mallis. Det vore om inte annat otroligt jobbigt att lyckas med det.

"Finns det resväskor som det går att få ner en vuxen person i och som håller för 65kg?"
Ja, det gör det.

Bottom line är att det i tråden finns flera dokumenterade fall där detta verkligen har hänt på riktigt.
Citera
2022-10-24, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Den jag hittade och som passade in på det du skrev om Ramkvilla och Pauliström, förekommer i Lexbase men det har jag inte tillgång till.

Ut med namnet! Någon annan kan ju kolla lexbase, tex jag!
Citera
2022-10-24, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Ja det har jag, men att de styckat kroppen tror jag inte de har gjort då skulle rubriceringen ändrats till mord. Och då skulle man förmodligen hittat blod, vilket de förvisso kanske har gjort utan att gå ut med det

Nej, men nu råkade dom ju eventuellt vara två personer, Jonna var själv. Jag har svårt att se varför dom inte skulle kunna knöla ner offret i en väska (eller whatnot) och köra iväg bara för att dom fört lite oväsen. Jonna hade ju en kvinna som stod och ringde på dörren under hela mordet och fick ändå feeling för att låtsas som att inget hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in