2022-11-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
https://instagram.com/hampustonnies?igshid=YmMyMTA2M2Y=

TT brors Hampus flickvänn har en följare på sitt insta konto
Som är väldigt känd
Sveriges talman i riksdagen
Citera
2022-11-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Taktiken som tjejerna har bestämt sig för är alltså att köra en Tishko och neka in i döden?

Även Nerijus Bilevicius nekade ju. Både Tishko och han är tydliga exempel på att det inte spelar någon roll om man nekar när polis/åklagare kan bevisa motsatsen. De gör bara sig själva en otjänst när de inte hjälper polisen.
Finns iaf en liten liten förhoppning om att JJ kanske avslöjar något OM den påstådda vallningen stämmer.
Citera
2022-11-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Skulle säga att nästan all sjöar utan Flagesjön är populärare. Svårt att hitta dit, mycket dy och inget allmänt
OK då frågar jag dig en sista fråga. Vet du om det förekommit någon sorts lägerverksamhet just i denna trakt tänker då på typ scouter eller liknande. Eller är din beskrivning att denna plats är verkligen en öde plats.
Citera
2022-11-09, 23:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant

Med tanke på ditt inlägg så ställer jag frågan: är det alltså möjligt att bli dömd för mord mm trots nekande ?
Räcker det med teknisk bevisning mm ?

Varför hävdar vissa här i tråden att de MGM är ute snart om de fortsätter neka ?

Rättade till ditt citat lite.

Egentligen är det inte erkännandet som en dom ligger och vilar på, utan all den bevisning som åklagaren lägger upp i domstolen.

Åklagaren har något som kallas bevisbördan, dvs oavsett vad den åtalade har att säga, nekar eller erkänner, så måste det bevisas.

Ett erkännande är förstås något som underlättar både för utredningen och för anhöriga om det är sanningen.

Många gånger ljuger ju den misstänkte, och en åklagare har som skyldighet att utreda fallet objektivt. Det betyder alltså att även sådant som talar för den misstänktes fördel ska utredas och tas i beaktande.

Så om en misstänkt påstår något, kan det betyda att utredningen behöver utreda det. Den som är misstänkt har möjlighet att begära att saker kollas upp. Det är ju inte säkert att den misstänkte är den skyldige.

Man kan ju också räkna ut att ett försvar kommer att ta fasta på minsta möjlighet att se andra möjliga gärningsmän.

Nu nekar ju båda misstänkta så vitt vi vet, men om de fortsätter att hävda att Tove lämnat huset, så bhöver man förstås kolla noga om ett sådant scneario är möjligt och var de båda misstänkta befinner sig då.

I det här fallet finns det som tur är en mobil som är Toves som verkar ha farit med JJ till McD. Hon kommer sannolikt att mena att Tove glömde den, eller ännu bättre är ju om hon frågats ut om Toves mobil och hon har en helt annan berättelse där Tove åkte iväg och Tove tog med sig alla sina saker...
Och det är då hon komer på att Tove glömde den ja, och så blir det konstigt genom att den nu saknas. Lite så kan det bli...Och det är väl då den stora dimman kommer in. Fyllan...
Citera
2022-11-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Stämmer jättebra. Din punkt där är bilden tagen på artikeln du länkade från Aftonbladet.

Jag har även varit vid korsningen med Koltorpet. Och de är därifrån de mesta bilderna i media är tagna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WR0MGK/mord-utreds-efter-toves-dod

Bild 1 och 3 är tagna vid avspärrningen till höger. Och bild 4 är avspärrningen längst till vänster.
Koltorpet ligger mellan Flage och Ödshult .
Citera
2022-11-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tolkade det som att det just var förflyttningen av kroppen som var ett "manligt" tillvägagångssätt, att hon inte tidigare erfarit att någon kvinnlig våldsverkare gjort så.

Jag tror dock att två kvinnliga våldsverkare kan utföra en sådan förflyttning.
Citera
2022-11-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker detsamma. Det är journalistik när den är som sämst. Om man ens kan kalla det journalistik.

Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Podden är sannerligen usel. Konstant flåsande, smaklöst underliggande desperation att få snaska i eventuella nyheter enbart för honom, men han får ju ingenting så det blir bara pinsamt. Finns noll professionalitet, noll taktkänsla. Han måste lära sig hur man levererar av kvalitet, i synnerhet om han ska fortsätta som journalist (är hans ens det?).

Ja, podden är en stor besvikelse. 95% av minuterna i avsnitten är ointressant utfyllnad.
Han säger att podden är ute efter att söka sidospår och annat som de vanliga medierna inte vill eller ha möjligt att ta tag i. Men podden misslyckas helt klart med detta.

Att podden inte presterar är för att gänget bakom podden inte på förhand bestämt sig för en strategi för vad de ska vara "bäst" på.

De är inte snabbast. De är inte mest korrekta vad gäller info. De har inte andra källor än annan media. De har inte andra kontakter än övrig media.
Citera
2022-11-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
OK då frågar jag dig en sista fråga. Vet du om det förekommit någon sorts lägerverksamhet just i denna trakt tänker då på typ scouter eller liknande. Eller är din beskrivning att denna plats är verkligen en öde plats.
Nej. Inte öde. Men jag tror att det finns tre båtar, roddbåtar på västra sidan, en sommarstuga kallad ”torpet” på tror jag norra eller östra sidan. Orkar inte kolla karta nu. Vad jag vet är det enda runt denna sjö.
Citera
2022-11-09, 23:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
TT brors Hampus flickvänn har en följare på sitt insta konto
Som är väldigt känd
Sveriges talman i riksdagen

Inte lika kul då för Toves bror att JJ är en av hans följare...
Citera
2022-11-09, 23:22
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det behövs inget erkännande, avgörande är att åklagaren kan bevisa vem, vad, när, var, hur och varför det hänt.
Att några inbillar sig att J och M släpps om de nekar beror på att de har noll koll.

Precis. Och ibland kan till och med ett erkännande inte räcka för att åtals ska väckas.

Jag kan inte gå in och erkänna ett brott om det inte inte finns bevis för det. Så hur de än fortsätter blåneka, de kommer få sitta där ändå, möta Toves anhöriga när åtal väcks. Möta sina familj och vänner, ta del av alla bevis och leva i vetskapen att alla vi andra kommer få tillgång till fup:en där de gör bort sig och bevisar hur kallblodigt de uppför sig. De sabbar sina liv ännu mer ju längre de håller käften.

De vinner inget på detta. Förutom uppmärksamhet men det kanske var det de ville….bli kända för hur iskalla och empatilösa två små fjantiga fjortisar kan vara…

Stackars anhöriga säger jag bara.
Citera
2022-11-09, 23:23
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Jag tror dock att två kvinnliga våldsverkare kan utföra en sådan förflyttning.
Det kan de säkert, men forskaren hade inte stött på det tidigare bland kvinnliga förövare.
Citera
2022-11-09, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Vi får vidarebefordra detta till polisen i händelse kontona dom använder blir "hackade" så kan dom vända sig till flashbacks utredningsenhet och användare "avel" lol

Och tappar blodhundarna i Jönköping vittring på "Pojkvännen-spåret" eller "Pappa-spåret" så finns det nog en och annan som är villig att ställa upp med sina tankar här också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in