2022-11-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Precis detta jag försökte förtydliga för dig Avel häromdagen, eller om det var igår 🙂

Ja tack men jag försökte reda ut var avspärrningarna var och det blev jag inte riktigt klok på.
Citera
2022-11-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Märkligt att det ska vara så svårt att knäcka det här mordet.
Det är ju ingen skjutning bland invandrarpojkar där alla håller tyst.
För slappa förhörare. För dålig polis. Tror detta inte kommer lösas. Dom kommer gå fria.
Citera
2022-11-09, 20:34
Medlem
Någon som har koll på de här grejerna, hur vanligt (eller sannolikt) är det att någon vallas på en brottsplats medan de fortfarande nekar helt till att vara inblandade? Kan det tolkas som att någon av dem eller båda två faktiskt pratar med polisen? Jag tänker att det är onödigt att valla någon om de ändå bara tänker förneka inblandning.
Citera
2022-11-09, 20:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det kan man ju tycka olika om, menar att det kanske skulle vara bra för utredningen med ”hemliga” vallningar etc.
Men tror inte på att man gjort nån vallning i detta fall. Inte än, kanske kommer om någon av mgm väljer att börja prata ut.

Fast om jag tänker på fallet med Lena Wesström, så vallade man ju Stefan Davidsson som hade en version om hur han "fixade med växlarna" som han i ett förhör sa sig ha gjort, nära fynd/mordplatsen vid tiden för mordet.

Han erkände aldrig.
Tvärtom.

Efter att ha läst FUP "kom han på " att han inte alls varit på plats nära mordplatsen vid tidpunkten för mordet. Det var veckan innan (typ). Det sa han under rättegången.

Så vallning kanske kan ske om man vill reda ut ågot som den misstänkte påstår, på plats.
Tänker också att man kanske har någotn teknisk bevisning som man håller inne med, men inte delger den misstänkte. Mna vill kanske helt enkelt se hur den misstänkte menar att det har gått till på ett mer grafiskt sätt?

Sedan skulle jag bli väldigt förvånad om det är JJ som är den som öppnar sig först. Kanske MH som gett en version, och nu JJ?

Att de alltså berättar om bråk kanske, men vidhåller att hon lämnat?

Samtidigt spännande om det nu skulle stämma att det varit vid Gränsgatan då...

Man kan ju ändå hoppas lite.
Senast redigerad av notknapparen 2022-11-09 kl. 20:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Någon som har koll på de här grejerna, hur vanligt (eller sannolikt) är det att någon vallas på en brottsplats medan de fortfarande nekar helt till att vara inblandade? Kan det tolkas som att någon av dem eller båda två faktiskt pratar med polisen? Jag tänker att det är onödigt att valla någon om de ändå bara tänker förneka inblandning.
Har de varit vid Gränsgatan så kan ett erkännande kommit tänker jag....Hon kanske visar hur de gjorde sig av med cykeln...Varför skulle hon vara där annars?
Citera
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du var till höger om "nålen" som visas här och hon fanns mellan den korsningen och korsningen ute vid vägen bredvid Koltorpet?

Klistra in i Google Maps:

57.361772441611905, 15.204941071794547

Stämmer jättebra. Din punkt där är bilden tagen på artikeln du länkade från Aftonbladet.

Jag har även varit vid korsningen med Koltorpet. Och de är därifrån de mesta bilderna i media är tagna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WR0MGK/mord-utreds-efter-toves-dod

Bild 1 och 3 är tagna vid avspärrningen till höger. Och bild 4 är avspärrningen längst till vänster.
Citera
2022-11-09, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fst om jag tänker på fallet med Lena Wesström, så vallade man ju Stefan Davidsson som hade en version om hur han "fixade med växlarna" som han i ett förhör sa sig ha gjort, nära fynd/mordplatsen vid tiden för mordet.

Han erkände aldrig.
Tvärtom.

Efter att ha läst FUP "kom han på " att han inte alls varit på plats nära mordplatsen vid tidpunkten för mordet. Det var veckan innan (typ). Det sa han under rättegången.

Så vallning kanske kan ske om man vill reda ut ågot som den misstänkte påstår, på plats.
Tänker också att man kanske har någotn teknisk bevisning som man håller inne med, men inte delger den misstänkte. Mna vill kanske helt enkelt se hur den misstänkte menar att det har gått till på ett mer grafiskt sätt?

Sedan skulle jag bli väldigt förvånad om det är JJ som är den som öppnar sig först. Kanske MH som gett en version, och nu JJ?

Att de alltså berättar om bråk kanske, men vidhåller att hon lämnat?

Samtidigt spännand eom det nu skulle stämma att det varit vid Gränsgatan då...

Man kan ju ändå hoppas lite.

Brukar inte gå obemärkt förbi då det videodokumenteras osv men polisen har kanske nya grepp vad gäller sånt här. Får hålla utkik efter nån lite mer officiell bekräftan på detta.
Citera
2022-11-09, 20:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq

Jag tror det kan vara 50/50. Det behöver inte betyda ett erkännande, det kan betyda att MGM ska förklara/peka ut "sin historia" för förhörsledarna.

Ex. Johanna Möller vallades väl vid sommarstugan om hur hennes man"drunknade", och hon nekar ju än!
Citera
2022-11-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Stämmer jättebra. Din punkt där är bilden tagen på artikeln du länkade från Aftonbladet.

Jag har även varit vid korsningen med Koltorpet. Och de är därifrån de mesta bilderna i media är tagna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WR0MGK/mord-utreds-efter-toves-dod

Bild 1 och 3 är tagna vid avspärrningen till höger. Och bild 4 är avspärrningen längst till vänster.

Och då är avspärrningen till höger lite slarvigt ritad så här på bilden och hon hittades mellan de två korsningarna som syns då?

https://www.bildtagg.se/bild/2eevq6qyxkwot1nl3ndjt6td
Citera
2022-11-09, 20:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Brukar inte gå obemärkt förbi då det videodokumenteras osv men polisen har kanske nya grepp vad gäller sånt här. Får hålla utkik efter nån lite mer officiell bekräftan på detta.

Det är flera i tråden som bekräftar polisaktivitet idag, varav två om vallning.

Känns som att det stämmer väl.

Å ena sidan fattar man inte hur länge de kan knipa, men å andra sidan blir man förvånad om JJ öppnat. Hur ska man ha det, haha.

Tror dock inte att JJ öppnat munnen. Har hon kunnat knipa så här länge, då är det bara en version som kanske inkluderar lite fysiskt bråk, men att Tove gick hem.

Kanske MH har öppnat sig och nu har JJ konfronterats med det? Och hon har sin version av det hela?
Citera
2022-11-09, 20:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Det har dom inte gått ut med när den stängdes av

En mobil kopplar upp sig när den stängs av. Så kallad handskakning. Utifrån det skulle 03.50 kunna vara den tidpunkt då mobilen stängdes ner.
Citera
2022-11-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Har de varit vid Gränsgatan så kan ett erkännande kommit tänker jag....Hon kanske visar hur de gjorde sig av med cykeln...Varför skulle hon vara där annars?

Din kompis som såg dom på Gränsgatan, vart var dom i förhållande till Gränsgatan 16?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in