2022-11-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
För kännedom så är fyndplatsen INTE JJ´s pappas gård, och det finns heller ingen brunn inom området som var avspärrat.

Men den är väldigt nära hennes pappas gård.

Och som jag tidigare nämnt så var detta område avspärrat. Och inom det hittade man TT.

https://www.bildtagg.se/bild/xqvkfrsgs4v8bm5v4l0xyrf7

Var det inom ringen man hittade henne menar du? Vad baserar du de uppgifterna på? Då skulle alltså avspärrningen som synts i media varit vid korsningen strax väster om detta omringade område?
Citera
2022-11-09, 20:03
Medlem
Om JJ vallats omkring med poliser osv borde ju media ha rapporterat om det? stort nyhetsvärde konstigt att media skulle strunta i det tycker jag?
Citera
2022-11-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Nä jag inget hört om MGM. Men Sign Putte322 här i tråden hade hört att JJ setts och ev vallades vid sin adress/Gränsgatan. Något har hänt där idag iallafall då flera bekräftar flera fordon vid lägenheten.
Tack ...då känns min info inte felaktig då....började skämmas lite
Citera
2022-11-09, 20:05
Medlem
[quote=maximilian25|82352550]Om JJ vallats omkring med poliser osv borde ju media ha rapporterat om det? stort nyhetsvärde konstigt att media skulle strunta i det tycker jag?[/QUOT
Samtidigt är det ju inget man vill skylta med....Hatet i stan är stort....men journalisterna brukar väl vara på tå kan man tycka
Citera
2022-11-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Visade kanske var TT mobil finns eller andra tillbehörigheter eller till och med mordvapen om det finns något sånt annars vet jag inte anledningen.

Det låter ju som hon blivit vallad på brottsplatsen. Då måste hon ha kollapsat under tyngden av alla bevis som tornat upp sig.
Bara tragiskt. En sån söt tjej. Man kan inte få allt här i livet.
Citera
2022-11-09, 20:08
Medlem
Taktiken som tjejerna har bestämt sig för är alltså att köra en Tishko och neka in i döden?
Citera
2022-11-09, 20:08
Medlem
[quote=putte322|82352587]
Citat:
Om JJ vallats omkring med poliser osv borde ju media ha rapporterat om det? stort nyhetsvärde konstigt att media skulle strunta i det tycker jag?[/QUOT
Samtidigt är det ju inget man vill skylta med....Hatet i stan är stort....men journalisterna brukar väl vara på tå kan man tycka

Nej men man tycker ju någon från media borde ju uppmärksammat det?
Citera
2022-11-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Fyndplatsen, FP, är väl inte verifierad?

I presskonferensen sas det att man hittat kroppen öster om Vetlanda.
I Grevens sammanfattning står sydsydost som jag själv konstaterade är riktningen till JJs fars gård.

Frågan är vad är källan till FP? Har den blivit sydsydost för att JJs far har en gård där?

Säger polisen öster om Vetlanda så menas väl öster om centralorten.

För vi är flera här inne som har kopplingar till platsen genom att känna/vara bekanta med markägare, bor själva i området , känna anhöriga till markägare, genom Toves anhöriga etc. Vissa här inne har nog besökt platsen till och med .
Citera
2022-11-09, 20:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte322

Kanske kommer i morgon.
För att media ska veta om det krävs det att någon har meddelat media, antingen officiellt eller via någon kontakt någon journalist har med dom.

Kan ju vara medvetet att man inte låtit något sippra om det är som du säger att hatet i stan är stort.
Citera
2022-11-09, 20:11
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Var det inom ringen man hittade henne menar du? Vad baserar du de uppgifterna på? Då skulle alltså avspärrningen som synts i media varit vid korsningen strax väster om detta omringade område?

Stämmer så bra så. Finns främst bilder därifrån men även andra sidan avspärrningen. De flesta bilderna är tagna vid den röda punkten. Bland annat de på likbilen.

Jag baserar det på att jag var där båda dagarna då det var avspärrat.
Citera
2022-11-09, 20:12
Medlem
[quote=putte322|82352587]
Citat:
Om JJ vallats omkring med poliser osv borde ju media ha rapporterat om det? stort nyhetsvärde konstigt att media skulle strunta i det tycker jag?[/QUOT

När MH sitter i häktet och läser om att JJ vallas …
Citera
2022-11-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Stämmer så bra så. Jag baserar det på att jag var där båda dagarna då det var avspärrat.

Och vid vilken av avspärrningarna befann du dig då? Den som är på bild här i Aftonbladet?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQPeqE/fem-punkter-om-forsvunna-kvinnan-i-vetlanda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in