2022-11-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
En mobil kopplar upp sig när den stängs av. Så kallad handskakning. Utifrån det skulle 03.50 kunna vara den tidpunkt då mobilen stängdes ner.

Då är de då den stängdes av säkert när dom var på väg i bilen med TT i
Citera
2022-11-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Har hittat JJ’s Pinterest. Red flags. Kolla in bilderna och citaten under mappen ”Bilder med citat” uppdaterad 5 månader sedan.

JJ’s Pinterest:
https://pin.it/3oyoC2g
Några citat:

"I have 3 sides... 1. The quiet and sweet side 2. The fun and crazy side 3. The side you never want to see"

"Put me second and I'll make you nonexistent."

"angel face. devil thoughts."

"I'm a nice person. Just don't push the bitch button."

Det är inget fel i att ha en mapp där man samlar på provocerande citat (eller med kändisar som visar långfingret) men med tanke på vad hon nu är inblandad i så blir det udda. Hon har även en mapp med "tatueringsidéer" och där finns 6 pins med davidsstjärnor och 6 pins med kors. Även ett med texten "Live a life you will remember". Senast hon drog ner en synlig pin är 11 veckor sedan. Hennes Halloween-mapp är inte värre än någon annans.
Citera
2022-11-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Jaså det var morföräldrarna och pappan som kom från Tyskland och mamman var Svensk och det var bara JJ-S pappa som hade invandrat från Israel och mamman däremot var Svensk ,och MH var adopterad men då ska du ha tack för svaret och ursäkta för att jag råkade snurra till lite grann .

TT pappa är inte tysk? Han har ett helsvenskt för och efternamn
TT och hennes syskon har mammans efternamn
Pappan och mamman är separerade och pappan har ett nytt förhållande
TT bodde hos sin pappa
Senast redigerad av Anedin 2022-11-09 kl. 22:41.
Citera
2022-11-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Mycket märkligt om dom är skyldiga och har kunnat neka så länge. Tycker någon av dom borde brutit ihop. Det hade jag gjort. Kan verkligen 2 så unga tjejer klara av att hålla masken om dom är skyldiga.

Det vanligaste är att neka. Neka genom utredning, neka i rättegång. Sen väl i fängelse är det vanligt att för första gången erkänna. För där kan dom börja få hjälp med sig själva.
Citera
2022-11-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
TT har moderns tyskklingande efternamn. Fadern har ett svenskt för- och efternamn Gustafsson och är född i Myresjö 1962. Jag förutsätter att mannen hon bodde ihop med är hennes far.
Det stämmer TT stod skriven på samma adress som pappan
Citera
2022-11-09, 22:37
Medlem
[quote=Vimperk|82354049]De vallade "tyskan", som dödade de två barnen med hammare i Arboga, flera gånger under häktningstiden och hon har ännu typ 15 år senare inte erkänt något överhuvudtaget, så det är inget ovanligt.[/QUOTE

Med tanke på ditt inlägg så ställer jag frågan: är det alltså möjligt att bli dömd för mord mm trots nekande ?
Räcker det med teknisk bevisning mm ?

Varför hävdar vissa här i tråden att de MGM är ute snart om de fortsätter neka ?
Citera
2022-11-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
TT har moderns tyskklingande efternamn. Fadern har ett svenskt för- och efternamn Gustafsson och är född i Myresjö 1962. Jag förutsätter att mannen hon bodde ihop med är hennes far.
Innan Tove flyttade till Vetlanda så bodde hon hemma hos sina föräldrar i Myresjö och det var där i Myresjö som hennes fotbollskarriär startade.
Citera
2022-11-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Har hittat JJ’s Pinterest. Red flags. Kolla in bilderna och citaten under mappen ”Bilder med citat” uppdaterad 5 månader sedan.

JJ’s Pinterest:
https://pin.it/3oyoC2g

Den där "mappen" med citat och dylikt talar ju verkligen för vilken karaktär hon har. Ingen icke-toxisk tjej går igång på den där härskartekniksromantiserande "queen" grejen. Det är ett praktexemplar på FDS (Female Dating Strategy) tankebanor, den mer feminint viktade tvisten på incel.

Riktigt bra fynd.
Citera
2022-11-09, 22:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Den avspärrningen i den artikeln är den som är längst till höger på min kartbild. Jag har varit på båda sidorna av avspärrningarna.

Hur vet du att avspärrningen gällde detta brott? Det begås väl andra brott i Vetlanda.
Polisen har sagt något annat i deras presskonferens och som t.ex rikstelevisionen SVT sprider. Då är det allvarligt ställt med samhällsinformationen.

Nästa gång kan en felinformation ställa till mycket allvarliga problem.
Citera
2022-11-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Även Blue Gypsi
Sen är inte cykel, grep, familjemedlemmar mm centralt i detta. Inte heller koltorpet 1. Jag tror precis som vi som bor nära att det är enklare än så. Det står gravljus på vägen mittemot koltorpet, bommen är stängd för första gången på typ 10 år, poliser, likbilen, reportrar, tv mm. Stod på plats. Stackars Tova hittades på ”mellanvägen”. Varför 75% av alla virrpannor snöar in på grepen och cykeln kan jag inte fatta. Fokusera!
Citera
2022-11-09, 22:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Man kan undra om ”manligt dödligt våld” syftar enbart på att kroppen var flyttad, eller även på själva våldet i sig. Låter ju som sistnämnda i mina öron. Så vad är klassiskt dödligt våld? Allmän svår misshandel, strypning?
Jag tolkade det som att det just var förflyttningen av kroppen som var ett "manligt" tillvägagångssätt, att hon inte tidigare erfarit att någon kvinnlig våldsverkare gjort så.
Citera
2022-11-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Sen är inte cykel, grep, familjemedlemmar mm centralt i detta. Inte heller koltorpet 1. Jag tror precis som vi som bor nära att det är enklare än så. Det står gravljus på vägen mittemot koltorpet, bommen är stängd för första gången på typ 10 år, poliser, likbilen, reportrar, tv mm. Stod på plats. Stackars Tova hittades på ”mellanvägen”. Varför 75% av alla virrpannor snöar in på grepen och cykeln kan jag inte fatta. Fokusera!
Nej Koltorpet 1 verkar fridlyst. Den kåken ska man inte diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in