Citat:
Ursprungligen postat av
Dorinda
Jag har tyckt att det varit så himla konstigt att man väljer att ta sig till McD bara minuter efter att man dödat en människa.
Men nu har jag en teori varför JJ gjorde det.
Så här säger vitten: När grannen under hör fyra kraftiga dunsar går han upp för att kontrollera vad som händer. När han knackat på öppnar ingen, men han hör något som kan vara sparkar mot en vägg. [Kan det vara Tove som försöker komma loss?] Han knackar på igen men ingen öppnar.
Han går då ner till sig.
Efter tio minuter hör han hur hur ytter dörren öppnas och stängs. Han öppnar då sin ytterdörr och frågar JJ om läget. Hon berättar då att hon ska till McD och grannens son erbjuder sig att skjutsa henne eftersom de märker att JJ är berusad. JJ går då in i lägenheten och hämtar något. Sonen och JJ åker till McD.
Kan det vara så att JJ öppnar sin ytterdörr för att se vem som knackade på och kontrollera om det står något utanför hennes dörr? De gör det efter att de föst undan Tove. När då grannen öppnar sin dörr och undrar vad som står på så finner JJ ingen bättre förklaring än att säga ”jag ska till McD”. Det är ju inte så vanligt att man öppnar sin ytterdörr och kollar trapphuset mitt i natten, och ett besök på McD känns ändå som en rimlig ursäkt.
När hon blir erbjuden skjutsa så tänker hon att det finns fördelar med det. Hon får ett alibi, hon kan ta med och dumpa Toves mobil så att det ser ut som om Tove var med på McD. Hon får också möjlighet att tillkalla hjälp, utan att behöva använda något som går att spåra.
Grannen säger ju att han reagerade på att JJ handlade så lite på McD, det talar ju för att hon inte var hungrig, utan bara ville ta sig dit.
Hon förleder ju också uppmärksamheten kring dunsarna i lägenheten till att handla om att hon ska till McD, inte kan köra själv osv.
Under den här turen lyckas inte JJ göra sig av med mobilen som hon tänkt, därför kom den med hem igen.
Att det blivit fel vid förhören kring att MH varit med till McD eller inte kan ju bero på att man tolkat något felaktigt. ”Vi käka McD på natten efter att Tove gått” kan ju tolkas som att de båda varit på McD. När någon sedan återger ett vittnesmål så väljer de att skriva ”de åt på McD”.
Det är denna då. Det är ju inget förhör som återges utan det är en reporter som pratat med vänner till en av MGM.
Det är då dessa vänner som skulle ha missuppfattat resan till McD. Jag har svårt att förstå om dom skulle ha missuppfattat det hela så kapitalt. Jag tror att dom återgett det på det sättet dom hört. Tiden 03.00 med att TT lämnar JJ:s hem stämmer ju inte med andra uppgifter som framkommit genom media.
Efter att TT anmälts som försvunnen så pratade den nu en av de häktade kvinnorna med sina vänner och gav sin version av det som hänt den natten som TT försvann.
Den nu häktade kvinnan har berättat att hon träffat TT på nattklubben Nöjet i Vetlanda på Lördagskvällen.
Där uppstår ett bråk men de båda bestämmer sig att prata ut,
Dom lämnade krogen tillsammans och gick hem till en av de misstänkta kvinnorna och där ska dom ha blivit sams.
03:00 tiden på natten cyklade TT hemåt och de
båda kvinnorna åkte till en hamburger restaurang enligt den misstänkta kvinnan.
Det här säger personer i kvinnornas bekantskapskrets som P4 Jönköping har pratat med.
Samtidigt har expressen uppgifter om att TT.s mobiltelefon låg kvar i kvinnans bostad och enligt Vetl Posten skedde den sista uppkopplingen mot en bilmast 03:50 på morgonen och nu är båda kvinnorna som lämnade nattklubben med TT misstänkta för människorov. Deras vänner säger att dom är chockade och kan inte tänka sig att kvinnorna är inblandade i försvinnandet.
P4 Jönköping.
https://sverigesradio.se/artikel/efter-nattens-sokinsats-21-ariga-tove-fortfarande-inte-funnen