2022-11-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Du tror inte att dom torkade upp pisset och städade efter sig? klart som fan att dom gjorde de :P blod är uteslutet eftersom att allt talar för kvävning / strypning om man lägger hela pusslet

Du vet att man även kan se om det är upptorkat ska med uv lampor. Det ska mycket till för att städa bort blod och urin. så att det inte syns i en teknisk undersökning. Men för blotta ögat kan de ha gjort ett väldigt bra jobb .
Citera
2022-11-01, 18:11
Medlem
Finns det något medel som kan ta bort liklukt? Menar så att en likhund inte kan känna av lukten? Funderade över påsen i cykelkorgen som JJ tog in..
Citera
2022-11-01, 18:11
Medlem
skogslugnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Har följt fallet hyfsat nära och tycker att det här vittnesmålet från grannen under JJ förmodligen är det som närmast visar vad som troligen hänt. När grannen träffar JJ i trapphuset säger hon att en vän druckit lite för mycket och ramlat i badrummet. Men det borde bara ge en/ några få dunsar, innan JJ och MH isåfall, som JJ sa, tar vännen till sängen och bäddar ner.

Grannen säger också att JJ (förutom att hon är onykter) är uppstressad och inte alls som hon brukar och håller på med mobilen. Grannen kör henne till McD då JJ säger att hon är hungrig och grannen inte vill att hon ska köra själv/ råka ut för nåt.

Åker JJ till McD för att hon i sitt onyktra tillstånd inte tänker riktigt klart, och behöver komma bort, tänka och mätta hungern? (Man gör ju en hel del ologiska saker på fyllan ibland...) Och under tiden ber hon MH stanna i lägenheten med kroppen. MH, som är snäll och följsam, lyder. Under tiden JJ är på McD hinner hon kanske nyktra till aningen, tänka ut en plan och få tag på en medhjälpare som hjälper till att forsla bort kroppen (kanske pappan?) Medhjälparen åker till Donken och hämtar JJ, de åker ihop till lägenheten och alla 3 hjälps åt att få ut och göra sig av med kroppen i nåt otillgängligt område de känner till.

Ja, kanske nåt sånt har hänt. 🤷🏻‍♀️

Om jag inte har missförstått saken så åkte hon väl tillbaka hem med grannen också?
Citera
2022-11-01, 18:12
Medlem
Sjukt intressant fall, aldrig blivit så gripen i något enskilt brott som detta.
Jag tänker så här. Kan inte dunsarna som grannarna hör vara från när flickorna släpar ner T från trappan i huset?
Sen hur ljudet uppfattas i lägenheterna och i synnerhet i huvudet på de boende är en annan femma.
När sedan grannen va uppe och ringde på så var tjejerna redan nere vid bilen
Citera
2022-11-01, 18:13
Medlem
mogulen70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Sen säger dom i teasern att det tog längre tid så och att den därav ska komma idag tisdag eftermiddag, står även som text till teasern att den kommer idag eftermiddag ( men nu är det snart kväll)
Läste på Naudios Facebook att avsnittet mixas just nu och kommer under kvällen, så håll ut 😅
Citera
2022-11-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogslugnet
Om jag inte har missförstått saken så åkte hon väl tillbaka hem med grannen också?

Stämmer, hon går iväg för att prata med någon i en bil men kommer tillbaka och åker med grannen hem igen..
Citera
2022-11-01, 18:15
Medlem
Alla är fastkörda i att T avled i J's lägenhet och att hon ej kom levandes ut därifrån.
Om man tänker att hon var levandes/medvetslös då hon lämnade huset.
Hur skulle då det misstänktas tankegångar vara.
Du för ut en människa som åtminstone andas, vad är nästa steg?
Åker man iväg till en plats för att döda denna människa eller åker du och dumpar en levande människa för att självdö?
Åker du och stänger in människan på en plats med tanken att återvända dit?
Eller har du överlämnat denne människa som lever till någon annan?

Min poäng är att man inte ska utgå ifrån att T dog i lägenheten.
Citera
2022-11-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjokolade
Många gånger ger RPV faktiskt längre straff än fängelse. Det finns ingen tidsbegränsning på RPV vad jag vet, så vissa kommer aldrig ut. Det har jag lärt mig under utbildning inom psykiatrin iaf.

Det stämmer. Men man KAN komma ut efter en kort tid, men många sitter där i många många år. Utan särskild utskrivningsprövning kan man också bli sittandes i evigheter, men betydligt enklare att komma ut om man bedöms vara frisk. Många som döms till detta är ju så pass sjuka och farliga att de ”behöver” vård livet ut, de blir aldrig friska.
Citera
2022-11-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tack!

Något måste ha framkommit (i förhör?) som gör att man tömmer just den? Eller tänker jag fel? Kan det vara så att någon har erkänt lite…kanske ”ok hon glömde telefonen och vi slängde den i dammen för vi blev rädda när vi hörde att hon var borta”.

Fan att det inte läcker ett ord från förundersökningen. JJ kommer fylla 20 år i nu i november. Ingen kul födelsedag det.

Något har de på tjejerna annars hade de varit ute.

Ni som har suttit häktade, hur ofta får man träffa sin advokat? Kan man hälsa hem och ta emot hälsningar från mamma och pappa? Får man duscha och lukta gott hur mycket man vill? Fy fan, jag hade erkänt allt (jag inte ens hade gjort) efter ett dygn.

Undrar om advokaterna tror på tjejerna. Ingen här som har festat med några advokater i helgen och snackat lite ”häktet i Jönköping”?
Ja jag funderar också över det, de har ju redan letat i dammen innan vad jag har förstått men nu tömmer dom den och ska kolla mer ordentligt.. tror att någon har sagt något litet till polisen av tjejerna och att det är därför polisen begärt att få tömma dammen.. Hoppas hoppas att de hittar något som kan få utredningen att gå framåt lite..
Citera
2022-11-01, 18:20
Medlem
[quote=Svepps|82254407]

Fan att det inte läcker ett ord från förundersökningen. JJ kommer fylla 20 år i nu i november. Ingen kul födelsedag det.

Är väl inte synd om JJ som inte får nån "kul födelsedag"...???
Snarare synd om TT som knappast kommer fylla mer...
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LunaLightwood
Jag har följt den här tråden fram och tillbaka men har tyvärr inte hållit koll på allt så ber om ursäkt i förväg om det jag tar upp redan diskuterats eller avslagits på något sätt.

Jag har funderat en del på det här med DNA som kan hittats. Rätta mig gärna om jag har fel, men är det oftast inte så att vid dödsögonblicket så slappnar hela kroppen av först. Detta sker ganska ögonblickligen och leder oftast till att kroppen töms på urin och avföring. En sån sak kan ju hända även om personen i fråga inte avlider, t ex i panik eller av att vara fastbunden på något sätt. Detta har jag för mig syns rätt bra i UV-ljus. Om polisen hittat spår av det, samt även hår, hud, naglar eller liknande kan de anta att något hänt där men inte rubricera brottet som mord utan därmed blir det klassat som människorov då de inte hittat blodspår, vapen eller kroppen som kan bevisa mord.

Jag tycker också det verkar konstigt att de här tjejerna skulle ha en sån otrolig konflikt som kan få en tjej att mörda en före detta vän, men ändå skulle TT inte tveka på att följa med och reda ut det. Om vi följer teorin om att droger var inblandat, kan man som läkarstudent ha haft tillgång till olika preparat som smugglats hem till Vetlanda? Kan konflikten ligga i att TT har uppehåll i sina studier och därmed inte tillgång till dessa preparat längre, vilket stryper tillgången åt JJ som då blir desperat? Bara en liten tanke...

Har även en tanke om dunsarna. Jag bor själv i lägenhet och känner till de flesta ljud mina grannar gör. Ibland dunsar det lite mer än andra gånger men det skulle krävas ganska mycket innan jag faktiskt gick till mina grannar i tron att något var fel. Nu vet inte jag hur länge JJ eller grannen som gick upp bott i sina lägenheter, eller hur pass bekanta de är med varandra, men är ljuden så pass högljudda, täta och ovanliga att grannen reagerar med att gå och knacka på får man ju anta att JJ inte för en massa oljud i vanliga fall. Såg jag någonstans att grannen sagt att JJ förklarat det med att en kompis var full och ramlat? Eller är det en teori som kommit fram via tråden?
Håller med dig om att det skall mycket till för att en granne ska gå upp och knacka på då denne naturligtvis är van vid ljud från JJ lägenhet. Det tål också att sägas att tre personer JJ, MH + ytterligare en väninna hade förfest hos JJ där det var fullt pådrag och det lades upp flera filmern på snap just från förfesten. Inget som grannarna reagerat på
Citera
Medlem
meas19s avatar
Läste att Åklagaren letade efter en levande person. Det känns skönt, hade nästan gett upp hoppet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in