2022-11-02, 03:32
Medlem
Ossans avatar
Dunsar och oljud är ett resultat av en kamp mellan parterna, speciellt då T inser att hon tappar kontrollen. Det som är svårt att förstå är varför J tar med sig T,s mobil från lägenheten oavsett vem hon möter i trapphuset. En "plantering" av mobilen någonstans? Oavsett är det troligt att "de två" i en immig bil på morgonen är ett resultat av att prata ihop en gemensam story. Teorin är att J är den som styr A.
Citera
2022-11-02, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Sammanfattning försvunne Tove i Vetlanda.

Grannen blir självklart orolig att JJ ska köra själv, då hon upplevs stressad och en smula berusad så grannen erbjudet sig istället att ge JJ skjuts till McDonalds vilket JJ går med på.

(Vid McDonalds händer ett par saker jag tänkte lista upp här nedan, dessa saker är enbart någonting vi har fått av “grannen” eller “den gode samariten” som gett JJ skjuts.)

⁕ Grannen tycker att JJ köper väldigt lite mat på McDonalds, det var en cheeseburgare och en chillicheese.

• När “grannen” och “JJ” skall åka från McDonalds så möter de en “liten röd bil” där det sitter två (beskrivet av grannen) för honom “manspersoner i 20 års åldern” enligt grannen har “JJ” sagt att “det där är min bäst vän”, hon har även bett grannen att stanna, sedan har hon lämnat bilen som de färdats i, gått fram till det andra fordonet (den lilla röda bilen där enligt “JJ” hennes “bästa vän” skall befinna sig) och samtalat en väldigt kort stund. Om vad har han ingen som helst aning.

• När “JJ” och “grannen” kommit tillbaka till huset de båda bor i så frågar grannen vem som ställt en cykel sådär slarvigt vid ett staket, på den frågan skall “JJ” ha svarat att det är en vän till henne som är ägare av den cykeln. “Grannen” säger då att det ligger en påse på pakethållaren på cykeln, “JJ” tar hand om den påsen innan de båda går hem till sitt.

(Återigen dessa saker och vad som hänt, vad som sagts och vilka de mött är enbart vad grannen som varit chaufför vid tillfället påstår. Då motparten sitter häktad och väldigt lite i allmänhet kommer ut till media eller allmänhet så är det vad vi har att gå på för tillfället. )

Åklagaren noterar att medans “JJ” åker till McDonalds för att köpa mat, så åker Toves telefon med och gör exakt samma runda som “JJ” gör. Enligt “JJ” skall inte Tove vara med.

Gedigen sammanfattning. Uppskattas.

En sak som slog mig när jag lyssnade på avsnittet och något ingen hittills verkar ha snappat upp från grannens vittnesmål: JJ uppger till grannen att en av personerna i den röda bilen utanför McDonalads "har varit med och festat".

Grannen på våningen under: 32:00.

Reportern frågar om det var en ung kille i bilen:
- Tjugoårsåldern. Det var en till kille som satt bredvid, tjugoårsåldern.

Hon säger att "Det är min bästa vän, jag måste hälsa på honom".

Stannar jag ... hon går ut från bilen ... fram till dem och pratar med dem i typ cirka en och halv minut/en minut.

Kommer hon ... sätter sig i bilen och sen åker vi därifrån.

"Ah, det är din kompis och så?" [frågar grannen JJ]

"Ja, det är min bästa vän och vi har varit och festat och så".
Är detta lastgammal information som jag har missat när jag försökt traggla mig igenom tråden?
Citera
2022-11-02, 03:36
Medlem
Stackars Toves nära och kära, att leva i denna ovisshet. Vilket jävla helvete det måste vara.
Citera
2022-11-02, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Stackars Toves nära och kära, att leva i denna ovisshet. Vilket jävla helvete det måste vara.
Ja absolut. I fotbollslaget hon spelar på hemsidan får spelarna ange ett måtto.

TT:s måtto är Du kan, du vill, du vågar. (vågade hon för mycket denna gång?).
Citera
2022-11-02, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ja absolut. I fotbollslaget hon spelar på hemsidan får spelarna ange ett måtto.

TT:s måtto är Du kan, du vill, du vågar. (vågade hon för mycket denna gång?).

Vad som nu än har hänt så är det ju inget man förväntar sig av att vara med två vänner. För antar att detta var vänner till henne, är inte så påläst.
Citera
2022-11-02, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Vad som nu än har hänt så är det ju inget man förväntar sig av att vara med två vänner. För antar att detta var vänner till henne, är inte så påläst.
Ja det var väl det där bråket då på Nöjet man blir fundersam på. Nu vet vi ju inte om bråket var ett rejält handgemäng eller dispyt. Det har ju en viss betydelse. Var det fighting så ses det väl som lite vågat att följa med hem. Men vi vet ju inte hur detta bråk såg ut. Beklagligt vilket som.
Citera
2022-11-02, 04:29
Medlem
Jag har tyckt att det varit så himla konstigt att man väljer att ta sig till McD bara minuter efter att man dödat en människa.
Men nu har jag en teori varför JJ gjorde det.

Så här säger vitten: När grannen under hör fyra kraftiga dunsar går han upp för att kontrollera vad som händer. När han knackat på öppnar ingen, men han hör något som kan vara sparkar mot en vägg. [Kan det vara Tove som försöker komma loss?] Han knackar på igen men ingen öppnar.
Han går då ner till sig.
Efter tio minuter hör han hur hur ytter dörren öppnas och stängs. Han öppnar då sin ytterdörr och frågar JJ om läget. Hon berättar då att hon ska till McD och grannens son erbjuder sig att skjutsa henne eftersom de märker att JJ är berusad. JJ går då in i lägenheten och hämtar något. Sonen och JJ åker till McD.

Kan det vara så att JJ öppnar sin ytterdörr för att se vem som knackade på och kontrollera om det står något utanför hennes dörr? De gör det efter att de föst undan Tove. När då grannen öppnar sin dörr och undrar vad som står på så finner JJ ingen bättre förklaring än att säga ”jag ska till McD”. Det är ju inte så vanligt att man öppnar sin ytterdörr och kollar trapphuset mitt i natten, och ett besök på McD känns ändå som en rimlig ursäkt.

När hon blir erbjuden skjutsa så tänker hon att det finns fördelar med det. Hon får ett alibi, hon kan ta med och dumpa Toves mobil så att det ser ut som om Tove var med på McD. Hon får också möjlighet att tillkalla hjälp, utan att behöva använda något som går att spåra.

Grannen säger ju att han reagerade på att JJ handlade så lite på McD, det talar ju för att hon inte var hungrig, utan bara ville ta sig dit.

Hon förleder ju också uppmärksamheten kring dunsarna i lägenheten till att handla om att hon ska till McD, inte kan köra själv osv.

Under den här turen lyckas inte JJ göra sig av med mobilen som hon tänkt, därför kom den med hem igen.

Att det blivit fel vid förhören kring att MH varit med till McD eller inte kan ju bero på att man tolkat något felaktigt. ”Vi käka McD på natten efter att Tove gått” kan ju tolkas som att de båda varit på McD. När någon sedan återger ett vittnesmål så väljer de att skriva ”de åt på McD”.
Citera
2022-11-02, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Ja det var väl det där bråket då på Nöjet man blir fundersam på. Nu vet vi ju inte om bråket var ett rejält handgemäng eller dispyt. Det har ju en viss betydelse. Var det fighting så ses det väl som lite vågat att följa med hem. Men vi vet ju inte hur detta bråk såg ut. Beklagligt vilket som.

Tjejer i den åldern kan bråka hur mycket som helst, bli sams, bråka igen i loppet om några timmar. Att de slagit ser jag som ytters osannolikt. Jag tror det bara är vanligt tjejträff som ibland och för vissa kan vara enormt dramatiska. Det man har kunnat läsa om JJ talar ju för att det kan gå snabbt vändningarna och att hon är av en ”dramatisk natur”.

Att Tove följt med hem till JJ tycker jag inte är det minsta konstigt. Just då var de ju vänner igen, och har känt varandra i flera år. Ingen är väl rädd för sin kompis, även om man inte är så bra kompisar längre. Väl i lägenheten händer det något. Jag TROR inte det var planerat, utan något får MGM att bli jätte förbannade på Tove. Kanske ser JJ rött och attackerar Tove med hjälp av MH.
Citera
2022-11-02, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Jag har tyckt att det varit så himla konstigt att man väljer att ta sig till McD bara minuter efter att man dödat en människa.
Men nu har jag en teori varför JJ gjorde det.

Så här säger vitten: När grannen under hör fyra kraftiga dunsar går han upp för att kontrollera vad som händer. När han knackat på öppnar ingen, men han hör något som kan vara sparkar mot en vägg. [Kan det vara Tove som försöker komma loss?] Han knackar på igen men ingen öppnar.
Han går då ner till sig.
Efter tio minuter hör han hur hur ytter dörren öppnas och stängs. Han öppnar då sin ytterdörr och frågar JJ om läget. Hon berättar då att hon ska till McD och grannens son erbjuder sig att skjutsa henne eftersom de märker att JJ är berusad. JJ går då in i lägenheten och hämtar något. Sonen och JJ åker till McD.

Kan det vara så att JJ öppnar sin ytterdörr för att se vem som knackade på och kontrollera om det står något utanför hennes dörr? De gör det efter att de föst undan Tove. När då grannen öppnar sin dörr och undrar vad som står på så finner JJ ingen bättre förklaring än att säga ”jag ska till McD”. Det är ju inte så vanligt att man öppnar sin ytterdörr och kollar trapphuset mitt i natten, och ett besök på McD känns ändå som en rimlig ursäkt.

När hon blir erbjuden skjutsa så tänker hon att det finns fördelar med det. Hon får ett alibi, hon kan ta med och dumpa Toves mobil så att det ser ut som om Tove var med på McD. Hon får också möjlighet att tillkalla hjälp, utan att behöva använda något som går att spåra.

Grannen säger ju att han reagerade på att JJ handlade så lite på McD, det talar ju för att hon inte var hungrig, utan bara ville ta sig dit.

Hon förleder ju också uppmärksamheten kring dunsarna i lägenheten till att handla om att hon ska till McD, inte kan köra själv osv.

Under den här turen lyckas inte JJ göra sig av med mobilen som hon tänkt, därför kom den med hem igen.

Att det blivit fel vid förhören kring att MH varit med till McD eller inte kan ju bero på att man tolkat något felaktigt. ”Vi käka McD på natten efter att Tove gått” kan ju tolkas som att de båda varit på McD. När någon sedan återger ett vittnesmål så väljer de att skriva ”de åt på McD”.
Det är denna då. Det är ju inget förhör som återges utan det är en reporter som pratat med vänner till en av MGM.

Det är då dessa vänner som skulle ha missuppfattat resan till McD. Jag har svårt att förstå om dom skulle ha missuppfattat det hela så kapitalt. Jag tror att dom återgett det på det sättet dom hört. Tiden 03.00 med att TT lämnar JJ:s hem stämmer ju inte med andra uppgifter som framkommit genom media.

Efter att TT anmälts som försvunnen så pratade den nu en av de häktade kvinnorna med sina vänner och gav sin version av det som hänt den natten som TT försvann.

Den nu häktade kvinnan har berättat att hon träffat TT på nattklubben Nöjet i Vetlanda på Lördagskvällen.

Där uppstår ett bråk men de båda bestämmer sig att prata ut,
Dom lämnade krogen tillsammans och gick hem till en av de misstänkta kvinnorna och där ska dom ha blivit sams.

03:00 tiden på natten cyklade TT hemåt och de båda kvinnorna åkte till en hamburger restaurang enligt den misstänkta kvinnan.

Det här säger personer i kvinnornas bekantskapskrets som P4 Jönköping har pratat med.

Samtidigt har expressen uppgifter om att TT.s mobiltelefon låg kvar i kvinnans bostad och enligt Vetl Posten skedde den sista uppkopplingen mot en bilmast 03:50 på morgonen och nu är båda kvinnorna som lämnade nattklubben med TT misstänkta för människorov. Deras vänner säger att dom är chockade och kan inte tänka sig att kvinnorna är inblandade i försvinnandet.

P4 Jönköping.
https://sverigesradio.se/artikel/efter-nattens-sokinsats-21-ariga-tove-fortfarande-inte-funnen
Senast redigerad av leosurvey 2022-11-02 kl. 04:53.
Citera
2022-11-02, 04:53
Medlem
Citat:

Nej, så går inte ett polisförhör till. Inte ens dom allra taffligaste.
Citera
2022-11-02, 05:36
Medlem
Citat:
Tjejer i den åldern kan bråka hur mycket som helst, bli sams, bråka igen i loppet om några timmar. Att de slagit ser jag som ytters osannolikt. Jag tror det bara är vanligt tjejträff som ibland och för vissa kan vara enormt dramatiska. Det man har kunnat läsa om JJ talar ju för att det kan gå snabbt vändningarna och att hon är av en ”dramatisk natur”.

Att Tove följt med hem till JJ tycker jag inte är det minsta konstigt. Just då var de ju vänner igen, och har känt varandra i flera år. Ingen är väl rädd för sin kompis, även om man inte är så bra kompisar längre. Väl i lägenheten händer det något. Jag TROR inte det var planerat, utan något får MGM att bli jätte förbannade på Tove. Kanske ser JJ rött och attackerar Tove med hjälp av MH.

Tove fick väl rill nöjet själv? Eller kom hon med den hon var orolig för?
Citera
2022-11-02, 05:52
Medlem
Celestrons avatar
..en tanke som slog mej bara.. Blev TT sövd?

Ser framför mej klassikern med någon bakifrån med en indränkt trasa för munnen. Skulle kunna förklara varför hon inte skrek men gjorde våldsamt motstånd innan hon blev medvetslös.
Fast då är vi där igen. Motivet?
Någon har nämnt trafficking, sexslavar och sånt, men då handlar det väl mest om prostituerade kvinnor från öststater som råkar illa ut. Sen tror jag fortfarande att nån mer fanns i lägenheten i så fall.

Men då kan hon ju ev. fortfarande vara vid liv.
En internationell efterlysning kanske? Interpol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in