2022-11-02, 05:55
Medlem
Dylans avatar
Jag imponeras av de två häktades psyke. För att klara fulla restriktioner i flera veckor bör man ha en viss mental styrka och kunna hitta sitt inre lugn - och det är trots allt två unga, relativt omogna och oerfarna tjejer det handlar om här.

Starkt jobbat! Oskyldiga eller inte; det är bara att hoppas att de håller käft hela vägen ut, så är det snart över för dem. Det enda man någonsin ska säga till polisen är "inga kommentarer".
Citera
2022-11-02, 05:58
Medlem
C.Ps avatar
Nån mer än jag som tycker det verkar som att det INTE uppmärksammas en röd påse i cykelkorgen av grannen på väg TILL mcds, när han tom rör vid cykeln och rättar till cykeln...
Det är när dom kommer tillbaka från mcds efter det att hon snabbt har snackat med sin "bästa" killkompis som det plötsligt har dykt upp en påse i cykelkorgen som hon bestämt tar med sig.

Hmm...

Sedan verkar det mer som att dom där sparkarna har skett i samband med att det ringer på dörren.
Då känns det mer som ett rop på hjälp än att sparkarna ska ha uppkommit under strypning.
Jag tror inte man stryper ngn när man har en granne precis utanför sin dörr.
Citera
2022-11-02, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Så det måste omrubriceras till mord för att leta efter blod och hår? Jag vet inte hur polis jobbar, jag kan kluriga människor inte hur polisen sköter sitt jobb. Men jag tar för givet att dom kollar efter spår på våld i ett misstänkt människorov. Om det där handfatet hade haft spår av något borde dom väll tagit det med sig som bevisning?

Min tanke är att de har rubricerat fallet som människorov nu innan de har en EV kropp.

I nuläget så kan de inte rubricerat detta som mord ännu så då har de häktat dem på sannolika skäl för människorov.

Och givetvis så letar de efter alla tänkbara spår i samband med att de söker efter T.
Citera
2022-11-02, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Jag har tyckt att det varit så himla konstigt att man väljer att ta sig till McD bara minuter efter att man dödat en människa.
Men nu har jag en teori varför JJ gjorde det.

Så här säger vitten: När grannen under hör fyra kraftiga dunsar går han upp för att kontrollera vad som händer. När han knackat på öppnar ingen, men han hör något som kan vara sparkar mot en vägg. [Kan det vara Tove som försöker komma loss?] Han knackar på igen men ingen öppnar.
Han går då ner till sig.
Efter tio minuter hör han hur hur ytter dörren öppnas och stängs. Han öppnar då sin ytterdörr och frågar JJ om läget. Hon berättar då att hon ska till McD och grannens son erbjuder sig att skjutsa henne eftersom de märker att JJ är berusad. JJ går då in i lägenheten och hämtar något. Sonen och JJ åker till McD.

Kan det vara så att JJ öppnar sin ytterdörr för att se vem som knackade på och kontrollera om det står något utanför hennes dörr? De gör det efter att de föst undan Tove. När då grannen öppnar sin dörr och undrar vad som står på så finner JJ ingen bättre förklaring än att säga ”jag ska till McD”. Det är ju inte så vanligt att man öppnar sin ytterdörr och kollar trapphuset mitt i natten, och ett besök på McD känns ändå som en rimlig ursäkt.

När hon blir erbjuden skjutsa så tänker hon att det finns fördelar med det. Hon får ett alibi, hon kan ta med och dumpa Toves mobil så att det ser ut som om Tove var med på McD. Hon får också möjlighet att tillkalla hjälp, utan att behöva använda något som går att spåra.

Grannen säger ju att han reagerade på att JJ handlade så lite på McD, det talar ju för att hon inte var hungrig, utan bara ville ta sig dit.

Hon förleder ju också uppmärksamheten kring dunsarna i lägenheten till att handla om att hon ska till McD, inte kan köra själv osv.

Under den här turen lyckas inte JJ göra sig av med mobilen som hon tänkt, därför kom den med hem igen.

Att det blivit fel vid förhören kring att MH varit med till McD eller inte kan ju bero på att man tolkat något felaktigt. ”Vi käka McD på natten efter att Tove gått” kan ju tolkas som att de båda varit på McD. När någon sedan återger ett vittnesmål så väljer de att skriva ”de åt på McD”.

Eller så var hon på väg ut för att möta upp någon "mamman" och när grannen dök upp så sa hon att hon skulle till mcd och tog då erbjudandet om skjuts men inte förrän hon varit tillbaka i lägenheten då hon "glömt något" och väl i lägenheten så ringde hon till "mamman" och talade om att den hon skulle möta fick vänta. Det är ju jättelätt för polisen att kontrollera om hon hade kontakt med sin mamma den tiden.

Jag tror att hon var på väg ut för att möta den/de personerna som skulle hjälpa till att frakta bort kroppen. Men detta är bara mina egna spekulationer.
Citera
2022-11-02, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Jag imponeras av de två häktades psyke. För att klara fulla restriktioner i flera veckor bör man ha en viss mental styrka och kunna hitta sitt inre lugn - och det är trots allt två unga, relativt omogna och oerfarna tjejer det handlar om här.

Starkt jobbat! Oskyldiga eller inte; det är bara att hoppas att de håller käft hela vägen ut, så är det snart över för dem. Det enda man någonsin ska säga till polisen är "inga kommentarer".
14 dagar har gått återkom om 2 månader så ska vi se även dom tuffaste har det jävligt med fulla restriktioner :-)
Citera
2022-11-02, 06:27
Medlem
Svårt att se att det här klaras upp, att bli dömda utan kropp är osannolikt. Och jag tvivlar på att kroppen hittas. Eller?
Citera
2022-11-02, 06:47
Medlem
Har försökt hänga med här inne någorlunda, men det är rörigt!

Så jag ber om ursäkt på förhand om detta har diskuterats tidigare, Men, den här tredje personen som var med på förfesten hos JJ, vem är det? Är det tjejen som T Frågar efter inne på Nöjet?
Citera
2022-11-02, 06:52
Medlem
Vad säger gubben i sista meningen i podden, skumma som ringer?
Citera
2022-11-02, 06:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Tjejer i den åldern kan bråka hur mycket som helst, bli sams, bråka igen i loppet om några timmar. Att de slagit ser jag som ytters osannolikt. Jag tror det bara är vanligt tjejträff som ibland och för vissa kan vara enormt dramatiska. Det man har kunnat läsa om JJ talar ju för att det kan gå snabbt vändningarna och att hon är av en ”dramatisk natur”.

Att Tove följt med hem till JJ tycker jag inte är det minsta konstigt. Just då var de ju vänner igen, och har känt varandra i flera år. Ingen är väl rädd för sin kompis, även om man inte är så bra kompisar längre. Väl i lägenheten händer det något. Jag TROR inte det var planerat, utan något får MGM att bli jätte förbannade på Tove. Kanske ser JJ rött och attackerar Tove med hjälp av MH.

Med tanke på att rätten beslutat om en P7:a så finns det uppenbarligen anledning att anta att JJ kan lida av psykisk sjukdom, vilket ännu mer förklarar hur något i normala människors ögon framstår som helt oförklarligt.
Citera
2022-11-02, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Precis detta!!! Så viktigt för att försöka hitta teorier vart T kan finnas!

Exakt det måste göras. Jag skall vara med på sök i helgen
Citera
2022-11-02, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naazz
Vad säger gubben i sista meningen i podden, skumma som ringer?

Typ något i stil med; jag vill att du åker tillbaka dit och gör precis så som vi nu diskuterat”
Citera
2022-11-02, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagstrom8888
Har försökt hänga med här inne någorlunda, men det är rörigt!

Så jag ber om ursäkt på förhand om detta har diskuterats tidigare, Men, den här tredje personen som var med på förfesten hos JJ, vem är det? Är det tjejen som T Frågar efter inne på Nöjet?

Det är troligtvis en person som är äldre än Tove som är med på förfesten ( som intervjuas av p4) och är inte den yngre personen som Tove letar efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in