Citat:
Ursprungligen postat av zach
Egentligen har du givetvis rätt Brille, men tror nog du förstår att vårt fokus inte ligger på en match mot Catania i Bari.
Serie B har blivit en riktigt tragisk soppa för mig personligen. Napoli tappar mark, om än marginellt, och Juve drar ifrån. Tar hemskt motvilligt emot de sistnämnda även om de hör hemma i A. Även fuskar borde ju få nya chanser. Borde... Men följer bara Genoa och Napoli med upp så får väl äcklen från Turin duga. Blir fler derbyn och det är sällan negativt, iaf inte när städerna inte stavas V e r o n a.
Sen saknas bara Bologna, Foggia, Salernita och kanske några till för att det här ska vara fulländat. Gigantisk skillnad publikmässigt om alla de gick upp och, låt säga, åtminstone Chievo och Siena gick upp i rök. Rättar givetvis inte till allt men det är ett steg på vägen.
Jag håller med. Och jag förstår att ditt, dvs Romas, fokus ligger på CL eftersom scudetton är Inters och andraplatsen är relativt säker. En riktig framgång i CL, dvs minst semifinal, och en andraplats i Serie A skulle kunna ranka Roma som italiens mest framgångsrika lag detta året.
Jag har det lättare eftersom mitt lag, Cagliari, aldrig är involverad i samma äventyr. Det gör att jag kanske har en större möjlighet att uppskatta andra profiler och lag, eftersom de inte är några direkta konkurrenter. Visst är Esposito, Capone, Langella och framförallt Suazo favoriter, eller historiskt Francescoli och Zola, men de är inte som Riva. Med andra ord kan de inte leda Cagliari till en scudetto. Något som Totti, De Rossi, Perrotta, Chivo, Mancini, Mexes m fl faktiskt kan göra för Roma, eller som faktiskt Zlatan m fl håller på att göra med Inter.
Angående Serie B så håller jag med dig återigen. Det som är anmärkningsvärt är att inget av det tre topplagen spelade i serie B förra året. Juventus i Serie A medan Napoli och Genoa kommer direkt från Serie C. Hur det än går så kommer Serie A att bli ännu starkare nästa år, både publikmässigt och kvalitetsmässigt