2006-10-01, 21:50
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Hur uttalas Cagliari egentligen? I ett annat forum påstår en snubbe att det uttalas som det stavas. Men uttalas det inte Calgari egentligen?

Jopp. Calgari. Som den Kanadensiska staden typ.
Calgary.

Och appropå Crespo. Det var inte avsaknaden av Crespo som gjorde Inter temporärt bättre. Det var uppställningen och en pigg Solari. Dessa två jättebebisar på topp Zlatan - Adriano. Med Crespo kvar på topp och en Adriano eller Zlatan utplockade skulle vi kunnat få in en till boll.
Ett aber att Inter saknar kreativa mittfältare. Cambiasso får ett stort ok på sina axlar när han är tillbaka.
Oj oj

Utan Crespo vinner vi inget. Måtte det inte vara nått allvarligt.
Citera
2006-10-01, 22:09
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Jopp. Calgari. Som den Kanadensiska staden typ.
Calgary.

Och appropå Crespo. Det var inte avsaknaden av Crespo som gjorde Inter temporärt bättre. Det var uppställningen och en pigg Solari. Dessa två jättebebisar på topp Zlatan - Adriano. Med Crespo kvar på topp och en Adriano eller Zlatan utplockade skulle vi kunnat få in en till boll.
Ett aber att Inter saknar kreativa mittfältare. Cambiasso får ett stort ok på sina axlar när han är tillbaka.
Oj oj

Utan Crespo vinner vi inget. Måtte det inte vara nått allvarligt.
Hur presterade Stankovic? Han brukar ju annars vara rätt kreativ.
Citera
2006-10-01, 22:25
Medlem
Fula Gubbens avatar
Stankovic är en lirare i Fula Gubbens stil, klassisk jugge-typ som kombinerar smartness, spelskicklighet och hårdförhet. Mijailovic på bänken gillar honom garanterat. Tyckte "Stanken" gjorde en bra match idag, precis som mot Bayern M, han slog bort ett par enkla bollar, men hade också ett antal mycket bra framspelningar med precision och spelintelligens. Dessutom med stor auktoritet på plan. Inter har en svettigt bra trupp, även om Cambiasso kanske behövs för att styra upp det hela. Lite diva-varning på många lirare just nu...?

Såg inga klipp från Inters bänk, men är Recoba överhuvudtaget med i diskussionen numera? Eller är han skadad igen? Där kan man snacka om en Fula Gubben-favorit... bästa ballong-passningarna sedan Maradona!

- F.G
Citera
2006-10-01, 22:33
Medlem
Shuyins avatar
Ja, [Calg:iari] har ju blivit lite av ett favoritlag efter att ha följt dem på sin halvfulla arena under fjolårssäsongen på tv4 och tv4+.

För mig är det ofattbart att kanske ligans bästa striker - David Suazo - stannade kvar i klubben, som någon snubbe i tv4 sa idag, Inter och Juventus ville ha honom. Han är inte beroende av någon egentligen, utan kan skapa målchanser själv ur ingenting. Nu tycker jag dock att Ibra och Crespo är bättre värvningar för Inter än Suazo, men de borde finnas ytterliggare klubbar som borde ha haft intresse för honom.

Och de var då fan i mig att man tippar rätt när de inte står några pengar på spel, argh. Ja, Alvaro Recoba är - som alltid - skadad.
Citera
2006-10-01, 23:04
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ja, [Calg:iari] har ju blivit lite av ett favoritlag efter att ha följt dem på sin halvfulla arena under fjolårssäsongen på tv4 och tv4+.

För mig är det ofattbart att kanske ligans bästa striker - David Suazo - stannade kvar i klubben, som någon snubbe i tv4 sa idag, Inter och Juventus ville ha honom. Han är inte beroende av någon egentligen, utan kan skapa målchanser själv ur ingenting. Nu tycker jag dock att Ibra och Crespo är bättre värvningar för Inter än Suazo, men de borde finnas ytterliggare klubbar som borde ha haft intresse för honom.

Och de var då fan i mig att man tippar rätt när de inte står några pengar på spel, argh. Ja, Alvaro Recoba är - som alltid - skadad.

Även Esposito var jag helt 100 på skulle bli värvad från Cagliari efter hans performance i TV4:s sunk-matcher förra säsongen -- han såg helt enkelt ut att vara för bra för att spela i TV4 och bli kommenterad av Hasse Holmquist Men kvar är han, precis som Suazo. Två riktiga klass-spelare, kanske något för Djurgården . Tyckte de kallade Suazo för "honduran", i så fall lär han vara Honduras bästa spelare någonsin.

- F.G
Citera
2006-10-15, 16:32
Medlem
Meanmachines avatar
Rättvisa skipad.
Citera
2006-10-22, 15:45
Medlem
P.Gs avatar
Varför spelar Catania inför tomma läktare?
Citera
2006-10-22, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Varför spelar Catania inför tomma läktare?

De tvingas spela på bortaplan + tomma läktare deras nästa två hemmamatcher pga något publiken har gjort. vet inte vad.
Citera
2006-10-22, 16:20
Medlem
Fula Gubbens avatar
Spöklikt värre, men gott om mål. Märkligt att se gamle Peruzzi i målet. Ingen storstilad insats på 3-0-målet

Lazio ser ut att vara på rejäl dekis, det var bättre på Beppe Signoris tid.

Mållös Zlatko utbytt mot Recoba i ca 81:a minuten. Ett bra byte med fingertoppskänsla, som kan bli ännu bättre om det görs redan i omklädningsrummet innan matchen :-)

- F.G
Citera
2006-10-23, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Spöklikt värre, men gott om mål. Märkligt att se gamle Peruzzi i målet. Ingen storstilad insats på 3-0-målet

Mållös Zlatko utbytt mot Recoba i ca 81:a minuten. Ett bra byte med fingertoppskänsla, som kan bli ännu bättre om det görs redan i omklädningsrummet innan matchen :-)

- F.G

Du lär få se mer av Recoba på onsdag mot Livorno. Derby till helgen och viktig CL-match nästa vecka visar vikten av bred trupp och smart matchande. Jag tror att planen var att vila Recoba och Cruz till Livorno-matchen och samtidigt testa Crespo. Zlatan och Crespo lär spela mot Milan. Och sedan får de som sett piggast ut spela mot Spartak. Min gissning.
Citera
2006-10-23, 17:57
Medlem
icys avatar
Jag trodde faktiskt Milan skulle vinna ligan i år, men nu börjar även jag bli lite skeptisk. De har inte börjat bra.
Citera
2006-10-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

- F.G

Är det inte härligt?!
När giallorossi inte lyckas ta tre poäng får man något att glädjas lite över iaf...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in