2006-09-10, 17:35
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boose
Läste även att hemmapubliken busvisslade varje gång han hade bollen.
Har dom så stor respekt för han, eller visslade dom åt nån mer?
Såg ej matchen så,

Han gjorde nån gest förra säsongen mot publiken i Florens, men kommer inte ihåg mer än så.

Styrkebesked annars av Inter, vinna borta mot Viola är grymt bra. Även om Toni & c/o kunde snott två pinnar av dem. Roma var dock en besvikelse, trots att de vann programenligt igår mot Livorno. Milan oxå en besvikelse och Lazio kunde mycket väl fått med sig en poäng.

Men andra ord, om första omgången avslöjar de tre lagens verkliga kapacitet så vinner Inter ligan med kanske 45 poäng för Roma och Milan som är 2:a och 3:a. Eller tvärtom.

Till sist... Som alla vet, Juve tappade poäng direkt. Kom igen nu, nu hånler vi åt dom jävlarna en sekund så blir mitt liv direkt mycket bättre...

Zlatan? Utan sin snedträff till mål (eller siktar seriöst någon NED i backen vid friläge?) och sin assist (som han borde blivit stenad om han inte slagit) så hade nog han inkasserat en 6:a i betyg. Nu allt från 6.5 till 7. Inte så att han på något vis var dålig men alltför många ser bara dessa två tillslag och genast så stiger spelarens helhetsbetyg. Håller alltså inte med i det resonemanget. Roligt att se att han för en gångs skull slet, mer av det önskas! Men varför, varför kan vi inte spela lite enklare då och då...?
Citera
2006-09-10, 18:15
Medlem
Nisse76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
(...) Zlatan? Utan sin snedträff till mål (eller siktar seriöst någon NED i backen vid friläge?) (...)
Jag har sett att Zlatan ofta skjuter så, och gör mål. Kanske ute efter någon knasig studs som är svår för målvakten... Eller så träffar han fel ofta, men låter osannolikt...?
Citera
2006-09-10, 18:48
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse76
Jag har sett att Zlatan ofta skjuter så, och gör mål. Kanske ute efter någon knasig studs som är svår för målvakten... Eller så träffar han fel ofta, men låter osannolikt...?

Ja kanske grabben är ännu mer genial än vad vi någonsin kommer kunna greppa. Fan, han söker tuvor för knasig studs!! Därför han bytte Delle Alpi till San Siro, som en åker i Milano ju...

Skämt å sido, felträff säger jag. Säger du annat så går det bra för mig.

Men oavsett - kan inte vi alla låta det här vara främst en SERIE A-TRÅD och inte endast en plats för orgier för Zlatanister?
Citera
2006-09-10, 18:59
Medlem
Nisse76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Ja kanske grabben är ännu mer genial än vad vi någonsin kommer kunna greppa. Fan, han söker tuvor för knasig studs!! Därför han bytte Delle Alpi till San Siro, som en åker i Milano ju...

Skämt å sido, felträff säger jag. Säger du annat så går det bra för mig.

Men oavsett - kan inte vi alla låta det här vara främst en SERIE A-TRÅD och inte endast en plats för orgier för Zlatanister?
Jag håller med om att det är konstigt att inte skjuta ett "vanligt" skott... Ville bara säga att jag sett honom göra mål så förr, skjuta ner i backen och studsa upp in i mål. Vet inte vad det beror på.
Citera
2006-09-10, 19:02
Medlem
the head honchos avatar
Finska talangen Roman Eremenko (lillebror till Alexei Eremenko jr) fick lira från start idag i Udinese. Ganska imponerande, blir säkert något stort av honom...
Citera
2006-09-10, 19:10
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Finska talangen Roman Eremenko (lillebror till Alexei Eremenko jr) fick lira från start idag i Udinese. Ganska imponerande, blir säkert något stort av honom...

Nja. Han är inte alls lika lovande som Alexei, så han borde ta någon runda i Serie B först så han får reguljär speltid. Därefter kan man komma tillbaka och kolla om han kan bli något, men kanske något för Finlands landslag som inte har överflöd på utlandsproffs direkt.
Citera
2006-09-10, 19:20
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nja. Han är inte alls lika lovande som Alexei, så han borde ta någon runda i Serie B först så han får reguljär speltid. Därefter kan man komma tillbaka och kolla om han kan bli något, men kanske något för Finlands landslag som inte har överflöd på utlandsproffs direkt.
Ööh, vad har du för koll på det där igentligen? Han är 87a och brorsan är 83a och lirar i ett mittenlag i ryska ligan, junior har själv sagt att Roman är den mer lovande av de två.
Citera
2006-09-10, 19:26
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ööh, vad har du för koll på det där igentligen? Han är 87a och brorsan är 83a och lirar i ett mittenlag i ryska ligan, junior har själv sagt att Roman är den mer lovande av de två.

Vem är 'junior'? Och vad man tycker är väl ändå subjektivt, jag säger inte att han inte har talang men Alexei har alltid ansetts som den bättre.
Citera
2006-09-10, 19:28
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Vem är 'junior'? Och vad man tycker är väl ändå subjektivt, jag säger inte att han inte har talang men Alexei har alltid ansetts som den bättre.
Junior är just junior (dvs Alexei Eremenko junior), farsan heter Alexei Eremenko och även han var en storspelare i Finland förrut. Bland annat vald till finska ligans bäste spelare och finsk mästare med HJK Helsingfors.

Hela familjen flytta till Finland och Jakobstad i början på nittiotalet.

EDIT: för övrigt så är det väl rätt så självklart att en fyra år äldre bror anses vara den bättre, i alla fall tills lillebror är 20-21 ungefär. Men nu är det ju inte det som är intressant, utan vem som är talangen. Jag tvivlar starkt på att du ens sett Roman i action, och inte heller värst mycket av Junior.
Citera
2006-09-10, 19:50
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Junior är just junior (dvs Alexei Eremenko junior), farsan heter Alexei Eremenko och även han var en storspelare i Finland förrut. Bland annat vald till finska ligans bäste spelare och finsk mästare med HJK Helsingfors.

Hela familjen flytta till Finland och Jakobstad i början på nittiotalet.

EDIT: för övrigt så är det väl rätt så självklart att en fyra år äldre bror anses vara den bättre, i alla fall tills lillebror är 20-21 ungefär. Men nu är det ju inte det som är intressant, utan vem som är talangen. Jag tvivlar starkt på att du ens sett Roman i action, och inte heller värst mycket av Junior.

Jo jag är medveten om att han heter Junior men han kallas knappast för det i folkmunn.

Jag har inte sett så mycket av Roman då han knappt spelat alls för Udinese, så nej. Mer har jag sett av Alexei på diverse landskamper och annat.
Citera
2006-09-10, 20:00
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Jo jag är medveten om att han heter Junior men han kallas knappast för det i folkmunn.

Jag har inte sett så mycket av Roman då han knappt spelat alls för Udinese, så nej. Mer har jag sett av Alexei på diverse landskamper och annat.
Ifall du vet att han heter junior, varför behövde då fråga vem junior är?

I Finland kallas han i alla fall för Alexei Eremenko junior, för där vet man även vem Alexei Eremenko är. Och nej, klart Roman inte har lirat mycket i Udinese, det var ju hans debut idag, men eftersom du inte sett så mycket av honom undrar jag hur du då kan ha en subjektiv uppfattning om vem av dom som är den största talangen.

Själv har jag sett mycket av både junior och Roman. Roman debutera för Udinese i samma ålder som junior spela i finska ligan... Roman debutera även i finska ligan som sjuttonåring, medans junior debutera som årtonåring. Visst, man kan inte säga att Roman är en större talang enbart på grund av detta, men han har helt klart potential att bli större och bättre än sin hypade bror.
Citera
2006-09-10, 20:21
Medlem
Shuyins avatar
Båda två känns rätt hypade.., jag tänkte inte på honom när du kallade honom Junior, tänkte mer på Malmös svar på Junior men det är en bagatell.

Framtiden får väl utvisa hur det blir, jag är dock inte så säker på att han är så talangfull som det sägs. Goitom debuterade också för Udinese och gjorde mål, idag spelar han i ett mittenlag i Segunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in