2006-07-28, 13:24
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Framför helst någon egen uppfattning och inte enbart citat. /mod.

Jag tycker att det är viktigare att du reagerar på rasism och fascism här!
Citera
2006-07-28, 13:33
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag tycker att det är viktigare att du reagerar på rasism och fascism här!
Om någon begår ett regelbrott så ge en använd report-knappen.
På FB kan ingen ha fel åsikter, bara uttrycka dem på ett sätt som står i strid med reglerna, för att det skall föranleda någon åtgärd.
/mod.
Citera
2006-07-28, 14:05
Bannlyst
Så vad bevisar detta?

[Sura 17:104]: "And we said to the Children of Israel, 'scatter and live all over the world ... and when the end of the world is near we will gather you again into the Promised Land."

[Sura 5:20-21]: "Remember when Moses said to his people: 'O my people, call in remembrance the favor of God unto you, when he produced prophets among you, made you kings, and gave to you what He had not given to any other among the people. O my people, enter the Holy Land which God has assigned unto you, and then turn not back ignominiously, for then will ye be overthrown, to your own ruin.'"
Citera
2006-07-28, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Adekvaten är expert på lagar och rättsprocesser. En adekvat kan bl.a. upprätta testamenten, skriva stämningar och hitta kryphål.

MVH
/Herr Lindholm

Svenskt uppslagsord
adekvat adekvat adekvata adj.
lämplig, passande; träffande

Engelsk översättning
adequate

http://lexikon.nada.kth.se/cgi-bin/sve-eng

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Dummer! Läs vad judar gör istället:

http://www.rachelcorrie.org/

http://en.wikipedia.org/wiki/Rachel_Corrie
Citat:
The circumstances of Corrie's death are disputed. ISM eyewitnesses say that the driver of the bulldozer deliberately ran her over twice while she was trying to prevent what they say might have been a house demolition. The IDF say the bulldozer driver did not see her; that the bulldozer was clearing brush and not engaged in a demolition; that Corrie was interfering with security operations designed to uncover the tunnels used by Hamas and other groups for smuggling weapons from Egypt; and that the cause of death was falling debris pushed over by the bulldozer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:RachelBurnsFlag.jpeg

Allt är inte så glasklart som du vill påskina.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Corrie-memorial.jpg

Notera att hennes skador inte alls är typiska för sådana som blivit överkörda av ett mångtals-tons arbetsfordon. Tvärtom är en gissning att hon dödats av fallande objekt under rivningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det bekräftar väl ungefär vad jag trodde. Judarna har makten i USA, därför kommer de att kunna stopppa alla sanktioner mot Israel. Man kan väl nästan misstänka att judar har stort inflytande i företagsvärlden i USA, och förmodligen har de resurser att finansiera de presidentvalskandidater de vill ha vid makten. Kanske rentav Bush är är "tillsatt" av judarna för att bevaka deras intressen...?
En vänstertomte skriver en sak och du tar det som empirisk bevisning på att dina fantasier är riktiga? Du äger inte möjligtvis en folie-hat?

Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Israel använder sig av högupplösta bilder från det amerikanska spionsatellit/signalsystemet SIGINT.
Källa på det?
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Dessutom förser USA Israel med moderna bunkerbomber som levereras via olagliga mellanlandningar i Skottland.
Källa på det?

Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Folk måste väl för fan sluta inbilla sig att det var ett misstag att bomba FN eller hur mycket bevis behövs det?
Man får väl inte vara hur blind och döv som helst någon gräns måste det väl finnas?
Problemet är att än så länge finns det inga _bevis_. Det finns tolkad tredje eller fjärdehands-information, med olika politiska bias. Det är inte samma sak.

Om anfalleet var medvetet, oavsett om det var en lokal överste (då man strukturellt har högre separering mellan förbanden i IDF än tex Svenska försvaret) som gav ut en idiotisk order, eller om det kom högre uppifrån, eller om det berodde på en kombination av gamla kartor och att Hezbollah bevisligen brukat området runt basen för raketskjutningar, så hoppas jag på en grundlig utredning och ett passande straff om så är lämpligt.

Till skillnad från terroristkramarena i tråden så anser jag att folk som gör fel, på båda sidor, skall ha sina rättmätiga straff.

http://www.canada.com/ottawacitizen/news/story.html?id=37278180-a261-421d-84a9-7f94d5fc6d50
Citera
2006-07-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkow

En vänstertomte skriver en sak och du tar det som empirisk bevisning på att dina fantasier är riktiga? Du äger inte möjligtvis en folie-hat?

Denna "vänster tomte" är Paul Findley. Jag råder dig att ta reda på vem denna man är och vad han har åstadkommit. Paul Findley hävdar att AIPAC har en stor och betydande position i USA sedan 70 talet. Nu "äger" förvisso inte sionisterna USA men däremot lyckas de få sin vilja fram på ett eller annat sätt. Och det kan man ju enklast se genom alla veton USA lägger in till israels fördel. Annat var det under Eisenhowers tid.
Citera
2006-07-28, 17:04
Medlem
George Wittigs avatar
Jag tar mig friheten att citera Charles Krauthammer:

Citat:
"What other country, when attacked in an unprovoked aggression across a recognized international frontier, is then put on a countdown clock by the world, given a limited time window in which to fight back, regardless of whether it has restored its own security?"

"Britain was never invaded by Germany in World War II. Did it respond to the blitz and V-1 and V-2 rockets with "proportionate" aerial bombardment of Germany? Of course not. Churchill orchestrated the greatest land invasion in history that flattened and utterly destroyed Germany, killing untold innocent German women and children in the process."
Citera
2006-07-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skylinx
Denna "vänster tomte" är Paul Findley. Jag råder dig att ta reda på vem denna man är och vad han har åstadkommit. Paul Findley hävdar att AIPAC har en stor och betydande position i USA sedan 70 talet. Nu "äger" förvisso inte sionisterna USA men däremot lyckas de få sin vilja fram på ett eller annat sätt. Och det kan man ju enklast se genom alla veton USA lägger in till israels fördel. Annat var det under Eisenhowers tid.

Nu är du ute och cyklar igen.

Låt mig få citera hela posten som besvarades:
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Citat:
Ursprungligen postat av skylinx
2: Man har bigbrother staten och den självutnämnde världspolisen USA som gör i princip vad som helst för sin lilla skyddsling.

Det bekräftar väl ungefär vad jag trodde. Judarna har makten i USA, därför kommer de att kunna stopppa alla sanktioner mot Israel. Man kan väl nästan misstänka att judar har stort inflytande i företagsvärlden i USA, och förmodligen har de resurser att finansiera de presidentvalskandidater de vill ha vid makten. Kanske rentav Bush är är "tillsatt" av judarna för att bevaka deras intressen...?

Såvida du inte heter Paul Findley så är det i allra högsta grad en vänstertomte som skrev 'punkt 2' där, och inte Paul Findley.

Vart matten för jobbig?
Citera
2006-07-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkow
Nu är du ute och cyklar igen.

Låt mig få citera hela posten som besvarades:

Såvida du inte heter Paul Findley så är det i allra högsta grad en vänstertomte som skrev 'punkt 2' där, och inte Paul Findley.

Vart matten för jobbig?

Det var mitt inlägg som Tammer svarade på och jag i min tur använde Paul Findley som källa.
Citera
2006-07-28, 18:32
Medlem
2big4yous avatar
Man kan fråga sig varför terrorstaten Israel använder sig av klusterbomber i områden som är befolkat av civila??
En annan fråga är, Israel startade förödelsen i och med att en Israelisk soldat vart kidnappad!
Nu har ett hundratals Libaneser satt livet till, och där till ett antal Israeler stupat i kriget, och lite miljöförstörelse i Medelhavet på köpet.
För en soldat!
Hjälp mig få ut denna ekvation?
Själv hoppas jag på att Syrien och Iran blir inblandade i konfikten och sätter Israel på plats en gång för alla!
Eftersom USA, själva inte segrat i ett krig, så behöver dom inte vara skakis för dom!
Citera
2006-07-28, 19:05
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Man kan fråga sig varför terrorstaten Israel använder sig av klusterbomber i områden som är befolkat av civila??
En annan fråga är, Israel startade förödelsen i och med att en Israelisk soldat vart kidnappad!
Nu har ett hundratals Libaneser satt livet till, och där till ett antal Israeler stupat i kriget, och lite miljöförstörelse i Medelhavet på köpet.
För en soldat!
Hjälp mig få ut denna ekvation?
Själv hoppas jag på att Syrien och Iran blir inblandade i konfikten och sätter Israel på plats en gång för alla!
Eftersom USA, själva inte segrat i ett krig, så behöver dom inte vara skakis för dom!

Det är två Israeliska soldater kidnappade samt några som blev avrättade.
Proporionerligt i dessa sammanhang är inte att ge tillbaka precis lika mycket. Det betyder att man får lov att göra tillräckligt mycket för att oskadliggöra den andre parten fast inte mer än så.

Israel varnar allmänheten att ta sig ur området och att Libanon saknar skyddsrum är inte Israels problem. Det är en uppgift som ligger på Libanon.
Citera
2006-07-28, 19:15
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Det är två Israeliska soldater kidnappade samt några som blev avrättade.
Proporionerligt i dessa sammanhang är inte att ge tillbaka precis lika mycket. Det betyder att man får lov att göra tillräckligt mycket för att oskadliggöra den andre parten fast inte mer än så.

Israel varnar allmänheten att ta sig ur området och att Libanon saknar skyddsrum är inte Israels problem. Det är en uppgift som ligger på Libanon.

"Varna allmänheten" verkar funka bra
FN personal fick sätta livet till, trots att de har vart där i decennium, och Israel visste mycket väl om det!!
http://www.info14.com/israelbojkott/
Citera
2006-07-28, 19:24
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Bojkott av Israel, simpelt.
Israel har ingenting i Libanon och göra helt enkelt!!

Jo de har de eftersom Hizbollah begick en krigshandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in