2006-07-28, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
den har IR-sensorer som larmar om någon passerar.

Är detta verkligen bekräftat?
Citera
2006-07-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
Det finns en parkering på Axgatan, vid miljöstationen vid villa området på slutet av vägen.
Har jag fattat fel?
Sträcker sig Ängården ända bort till Axgatan?
Jag trodde Axgatan var Västerberget och att det skulle finnas en anl vid Ängården/Botaniska.
Citera
2006-07-29, 19:32
Medlem
Zooma in till lämplig skala. Kolla på andra sidan vägen (rakt upp på kartan). Där på ett ungefär ligger Svalan.

EDIT:
Hmm Eniros länkar övergår mitt förstånd... Sök på "Strågatan" i Mölndal.
Citera
2006-08-06, 11:36
Medlem
Efter att ha varit en sväng i Mölndal kan jag meddela...

1. att polzki nu har bankat min kropp gul och blå.
2. att Spetznas har filat ner mina tänder.
3. att MP kommer ruskigt snabbt om man kliver in på området.
4. att staketet är väl underhållet.
5. att stället är fullt med aktuella skyddsobjektsskyltar.
6. att stället har en massa IR-deckare som tänder lampor.
7. att stället inte är värt ett besök.

...not, not, not

Citera
2006-08-06, 11:42
Medlem
McBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Efter att ha varit en sväng i Mölndal kan jag meddela...

1. att polzki nu har bankat min kropp gul och blå.
2. att Spetznas har filat ner mina tänder.
3. att MP kommer ruskigt snabbt om man kliver in på området.
4. att staketet är väl underhållet.
5. att stället är fullt med aktuella skyddsobjektsskyltar.
6. att stället har en massa IR-deckare som tänder lampor.
7. att stället inte är värt ett besök.

...not, not, not

Vad har du nu haft för dig?
Citera
2006-08-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McB
Vad har du nu haft för dig?

Gjorde bara ett litet besök för att dementera det mesta tjafset i tråden...
Citera
2006-08-06, 13:48
Medlem
Dr.Wests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Gjorde bara ett litet besök för att dementera det mesta tjafset i tråden...

Citera
2006-08-06, 18:00
Medlem
det ligger ett liknande berg nånstans utanför Åtvidaberg, vet ej om det är i bruk fortfarande, var över 8 år sen man satt där dag o natt o glodde på flygplan

detta låg mitt ute i skogen så troligen lättare att utforska (tar längre tid för myndigheter att komma dit) , det var säkert 30 minuter bilfärd från åtvidaberg centrum.
Citera
2006-08-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotrug
det ligger ett liknande berg nånstans utanför Åtvidaberg, vet ej om det är i bruk fortfarande, var över 8 år sen man satt där dag o natt o glodde på flygplan

detta låg mitt ute i skogen så troligen lättare att utforska (tar längre tid för myndigheter att komma dit) , det var säkert 30 minuter bilfärd från åtvidaberg centrum.

Du tänker på fd RRGC/F Rockan O1/S. Den anläggningen är nedlagd, men berget är fortfarande skyddsobjekt pga den aktivitet som råder där.

Inget jag skulle ge mig på att utforska precis...
Citera
2006-08-14, 01:19
Medlem
Militäranläggning i Kållered

Nu har jag fått nys om en ny militäranläggning eller vad det kan vara. Jag körde på E6 södergående mot Kållered. Efter som jag har blivit UE-skadad om man kan kalla det så, försöker jag att lista om vad varje mast jag ser är för nått. Det jag såg i Kållered såg jag att det var en militär-mast. Den hade likdan rund antenn som Svalan i Mölndal har. Fast Kållered hade sisådär 7 st.

Jag försökte att köra upp på berget, men jag kom bara på någon skogsväg som ledde till ett par "mindre" master och en byggnad i betong. Vilket var ointressant.

Vad vet ni om detta?
Citera
2006-08-14, 10:11
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dur3forS
Nu har jag fått nys om en ny militäranläggning eller vad det kan vara. Jag körde på E6 södergående mot Kållered. Efter som jag har blivit UE-skadad om man kan kalla det så, försöker jag att lista om vad varje mast jag ser är för nått. Det jag såg i Kållered såg jag att det var en militär-mast. Den hade likdan rund antenn som Svalan i Mölndal har. Fast Kållered hade sisådär 7 st.

Jag försökte att köra upp på berget, men jag kom bara på någon skogsväg som ledde till ett par "mindre" master och en byggnad i betong. Vilket var ointressant.

Vad vet ni om detta?
Låter nästan som en länkstation...
Citera
2006-08-14, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dur3forS

Vad vet ni om detta?

Skyddsobjekt. FV Samband.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in