2011-03-29, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avan
Här kommer lite nya bilder inifrån svalan! Det är en kompis som fotat, så jag själv har inte brutit mot något fotoförbud om något sådant föreligger...

Bilderna är rätt så intetsägande, men man får ändå se lite utav hur det såg ut därinne..
Berget är ju nu rätt så utrensat och alla ingångar utom en är plomberad.

Gångarna går låååångt in i berget, och från där han var så kunde man förut ta sig till resten av berget men det är nu även plomberingar inne i berget. Den porten som ännu inte är plomberad kommer med stor sannolikhet inte bli det, då det installeras ny ventilation och saker som behöver vara lättåtkomligt.

Förövrigt var det enligt honom en rätt häftig känsla man fick därinne, det var bastanta rejäla grejer till dörrar och gångjärn och som sagt gångarna därinne är riktigt långa, anläggningen är ju inte direkt liten!

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d90cd0e4d208_svalan.rar

Enligt en källa så skall det även finnas en anläggning någonstans i delsjö-området, 4 våningar i ett berg nånstans där... Någon som vet nåt om den?
Dessa bilder fick i varje fall inte jag upp.
Citera
2011-03-29, 09:15
Medlem
carrotcakes avatar
Använd Winrar för att packa upp dom, det fungerade för mig.

Anläggningen i Delsjön heter Spoven.

Fina bilder, de första jag sett inifrån anläggningen. Om någon skulle tvivla kan jag försäkra er om att de är ifrån Svalan.
Citera
2011-03-29, 21:28
Medlem
-akol-s avatar
Har inte denna anläggningen någon genomgående gång för att leda bort ev stötvågor? Annars brukar ju diverse större militära anläggningar har en dörr på varje sida berget. Men här verkar den ledas direkt mot anläggningen.
Citera
2011-04-05, 00:06
Medlem
Bildlänken fungerar inte längre, någon vänlig person som kan lägga upp den igen?
Citera
2011-04-05, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -akol-
Har inte denna anläggningen någon genomgående gång för att leda bort ev stötvågor? Annars brukar ju diverse större militära anläggningar har en dörr på varje sida berget. Men här verkar den ledas direkt mot anläggningen.
Anläggningen har fyra inslag och en nödutgång. Inslag 1 och 2 hänger ihop och inslag 3 har en tämligen lång gång. Vidare är inslag 4 anslutet till både inslag 1-2 och inslag 3...
Citera
2011-04-10, 12:12
Medlem
avans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julsmurfen
Å lättlurad var du också..

Knappast.

Det här handlar om att en kille, som är intresserad av Svalan, vill att någon vänlig själ lägger upp bilderna igen. In kommer du och svarar "Nej". Då undrar jag vad i helvete du gör här, för Du sätter då fan inte dagordningen i denna tråden! DU har inte med något av dina inlägg tillfört någonting, detta är en tråd för folk som är intresserade av Svalan, vill skvallra, spekulera, dela information, höra berättelser och se bilder av Svalan.

Har du inget intresse av att delta i detta så håll käft och håll dig utanför. För oavsett hur mycket du har lust att gapa "tystnadsplikt, ryssen kommer, skyddsobjekt, en svensk tiger, säksam vakna" etc. pga att du inte vill att folk diskuterar militära hemligheter, så håll käft, denna tråden är inte för dig.
Citera
2011-04-10, 15:51
Medlem
0bbAs avatar
Citat:
Knappast.

Det här handlar om att en kille, som är intresserad av Svalan, vill att någon vänlig själ lägger upp bilderna igen. In kommer du och svarar "Nej". Då undrar jag vad i helvete du gör här, för Du sätter då fan inte dagordningen i denna tråden! DU har inte med något av dina inlägg tillfört någonting, detta är en tråd för folk som är intresserade av Svalan, vill skvallra, spekulera, dela information, höra berättelser och se bilder av Svalan.

Har du inget intresse av att delta i detta så håll käft och håll dig utanför. För oavsett hur mycket du har lust att gapa "tystnadsplikt, ryssen kommer, skyddsobjekt, en svensk tiger, säksam vakna" etc. pga att du inte vill att folk diskuterar militära hemligheter, så håll käft, denna tråden är inte för dig.
Väl rutet!
Citera
2011-04-10, 20:24
Bannlyst
Det känns lika gött varje gång man träffar rätt..

Tack för att du finns.

Citat:
Knappast.

Citera
2011-04-12, 00:10
Medlem
Sluta nu kivas barn!

Nå mer Svalanskvaller tack!
Citera
2011-05-16, 14:09
Medlem
RoughsTowers avatar
Om anläggningen nu skall avvecklas, vart flyttar då spöket som bott där sedan 50-talets början?
Citera
2011-05-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoughsTower
Om anläggningen nu skall avvecklas, vart flyttar då spöket som bott där sedan 50-talets början?

Spöket Klumpfot bor naturligtvis kvar och drömmer söta drömmar om förr på nätterna
När han inte spökar då förståss
Citera
2011-05-24, 13:26
Medlem
RoughsTowers avatar
Var uppe en sväng idag och såg ett nytt staket och nya larmskyltar, så alltid händer det något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in