2010-10-19, 15:19
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Det fanns säkert fler ingångar, kan hända att någon också ligger utanför staketet - i så fall har jag missat den. Men inne på området verkar det inte finnas fler just nu som inte är blockerade, däremot finns flera områden med stora mängder sprängsten som kan vara igenfyllda inslag, men dom är nog utom räckhåll är jag rädd om man inte har tillgång till stora maskiner eller väldigt mycket tid och ork.

Jag har allt det du frågar efter.
Citera
2010-10-19, 15:44
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CiaoArN
Jag har allt det du frågar efter.

Oavsett vilket så tror jag knappast du får arbeta ostört där så länge. Men gör gärna ett försök och ge en rapport om hur det går.
Citera
2010-10-19, 15:55
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Oavsett vilket så tror jag knappast du får arbeta ostört där så länge. Men gör gärna ett försök och ge en rapport om hur det går.

Får bli i nästa vecka i så fall. Skall på tripp till Stockholm, UE Turné!
Citera
2010-10-19, 22:46
Medlem
Nere vid vaktkuren finns fyra jättestora tunnelinslag som alla är ordentligt låsta.
På hjässans östra sida (mot E6an) finns inslaget till nödutgången som lättast öppnas med en 1oo kt atombomb. Stötvågsluckan sitter 10 m innanför gallergrinden. I denna vägg finns stötvågsventilerna för inluft under fredsdrift. Fredsluften blåses ut genom den västraste inslaget där nere vid vakten.

På bergkanten överst på hjässan finns två plomberade luftintag som är igengrävda och gissningsvis igencementerade. Fanns tidigare lucka på det av dom som ligger på högsta punkten ovanför nödutgånginslaget. Det andra luftintaget på hjässan låg 50-70m väster om toppen och bestod av små rörkanaler.

Helt onödigt att skada anläggningen utan bästa sättet att se den är nog att inte vara så blyg utan gå ihop i en grupp och fråga snällt om en visning. Finns säkert inte mer än tomma lokaler att se där längre.
Citera
2010-10-20, 08:33
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Nere vid vaktkuren finns fyra jättestora tunnelinslag som alla är ordentligt låsta.
På hjässans östra sida (mot E6an) finns inslaget till nödutgången som lättast öppnas med en 1oo kt atombomb. Stötvågsluckan sitter 10 m innanför gallergrinden. I denna vägg finns stötvågsventilerna för inluft under fredsdrift. Fredsluften blåses ut genom den västraste inslaget där nere vid vakten.

På bergkanten överst på hjässan finns två plomberade luftintag som är igengrävda och gissningsvis igencementerade. Fanns tidigare lucka på det av dom som ligger på högsta punkten ovanför nödutgånginslaget. Det andra luftintaget på hjässan låg 50-70m väster om toppen och bestod av små rörkanaler.

Helt onödigt att skada anläggningen utan bästa sättet att se den är nog att inte vara så blyg utan gå ihop i en grupp och fråga snällt om en visning. Finns säkert inte mer än tomma lokaler att se där längre.

Tycker att din ide med gruppen låter riktigt bra. Lite smidigare än att köra traktor genom halva Göteborg.
Hur gör vi för att "skapa gruppen" det verkar ganska slött på forumet.

Kan ju skriva att vi redan är tre. Alla andra som vill hänga med PM'a!
Citera
2010-10-20, 09:09
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer

Nödutgången är väl snarare riktad mot Tolltorpsdalen än E6?

I övrigt har jag tillgång till kontaktuppgifter till FortV:s teknikeringång och kanske kan styra upp ett besök.
Citera
2010-10-20, 09:32
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Nödutgången är väl snarare riktad mot Tolltorpsdalen än E6?

I övrigt har jag tillgång till kontaktuppgifter till FortV:s teknikeringång och kanske kan styra upp ett besök.

Hade varit underbart om du vill lägga ner lite tid och eventuellt arrangera en liten visning!

Kan hända att jag kan kolla med en major på FömedC, gamla KA4 om han kanske skulle kunna fixa något.

Skicka gärna ett PM med en rapport på vad som kommer att hända.

Ha det gott!

JD
Citera
2010-10-20, 22:10
Medlem
Lycka till...
Citera
2010-10-21, 08:57
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Lycka till...

Tack Griffin!
Citera
2010-10-29, 00:15
Medlem
Nå hur har det gått? Har någon lyckats borra sig in i berget med bulldozer än?
Citera
2010-10-29, 12:54
Medlem
CiaoArNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
Nå hur har det gått? Har någon lyckats borra sig in i berget med bulldozer än?
Någon bulldozer blev det inte. Däremot ansökte jag under säve flygshow till en grupp. Jag fick svar i fredags förra veckan och nu stationerad på ett gammalt SO i Göteborg.
Så fort som jag får mitt MIL lägg så kan jag komma in på nästan alla anläggningar. Gruppen jag kommit med i handlar om MC, mekanik och teknik. Mer än så uttalar jag mig inte om.
Där jag för tillfället är har FortV ett hus.
Skall kolla med en "Hök" där jag är, som eventuellt kan fixa en visning.

JD
Citera
2010-10-30, 08:35
Medlem
Tror du verkligen att medlemskap hos FMCK skall ge dig tillträde till en mängd SO? Attans vad besviken du kommer att bli...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in