2009-06-30, 11:39
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
För övrigt finns konstruktionen i andra aktiva anläggningar. Vi som har varit i andra anläggningar än LFUC Svalan vet när vi jämför berättelser att de är snarlika innuti men även utanför avseende placering nära länkstråk. kylvatten och urbergets beskaffenhet osv osv.

Känns som inte tråden kommer framåt mycket längre tyvärr.

Det är därför konstruktionsskretessen finns. För att skydda systeranläggningar som är i bruk.
Citera
2009-06-30, 21:29
Medlem
Pengar

Är helt fascinerad över alla dessa nedlagda militäranläggningar. Samtidigt kan jag inte låta bli att fundera på vad som hänt med alla pengar som måste gått åt till att bygga och underhålla anläggningarna. Lägger andra länder ner i samma omfattning som Sverige?

Vad fasen har hänt? Vad går alla pengar till nu?
Citera
2009-07-02, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thejonas
Är helt fascinerad över alla dessa nedlagda militäranläggningar. Samtidigt kan jag inte låta bli att fundera på vad som hänt med alla pengar som måste gått åt till att bygga och underhålla anläggningarna. Lägger andra länder ner i samma omfattning som Sverige?

Vad fasen har hänt? Vad går alla pengar till nu?
Host host, invandring...
Citera
2009-07-02, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Host host, invandring...
Tro det eller ej, men jag måste säga att det faktiskt är sant. Sen ska väl inte politikerlöner och intäkter som går förlorade i dagens samhälle (olika företag som flyr osv; skatterna minskar) förglömmas.
Citera
2009-07-02, 22:39
Medlem
Sedan när blev detta en politiktråd, way off från Västerberget nu.
Citera
2009-07-06, 19:51
Medlem
Någon som kan bekräfta att FM fortfarande använder delar av berget i någon form? Om än som något sunkit förråd/lager?
Citera
2009-07-06, 22:43
Medlem
Persedelförråd... har inte hört att de skulle ha fraktats bort
Citera
2009-07-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
Persedelförråd... har inte hört att de skulle ha fraktats bort
Det var nog jag som förde den tanken på tal eftersom jag talade med en av de som jobbade i Kvibergsbergrummet.
Han sade att när de var färdiga i Kvib.berget så skulle de börja röja i Mölndal med det var nog ett vilseledande besked a la en "svensk tiger".
En fråga som då automatiskt infinner sig är; Kan man komma in i K.berget???
Kanske en ny tråd?
Sorry finns redan en!
Citera
2009-07-07, 11:35
Medlem
Vi har ju en kille som jobbar i berget varje dag, han kanske vet?
Citera
2009-07-07, 21:16
Medlem
Var uppe på hjässan idår å kikade lite då grinden stod vidöppen och ingen SO skyltning fanns. Det mesta är bortröjt även om en del spännande koaxkabel lämnats kvar Nöduten var orörd men såg ut av nyligen användts för passage.
Citera
2009-07-07, 22:07
Medlem
Ska ta mig dit i veckan å kolla. Någon som vet vem det är som jobbar med berget just nu? Relacom, Telia ?
Citera
2009-07-07, 22:28
Medlem
Såg på Google map att det finns en bilväg upp på hjässan. Någon som vet om
vägen är öppen ända fram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in