2009-01-02, 19:09
Medlem
Svalan

Ni som vet, någon, har det inte hänt nå´t med berget?
Kör förbi då och då men jag tycker det ser likadant ut utanför som vanligt.
Citera
2009-01-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Ni som vet, någon, har det inte hänt nå´t med berget?
Kör förbi då och då men jag tycker det ser likadant ut utanför som vanligt.

Jag har hört två saker, om nått av dom är sant vet jag dock inte.

1. Björnen har vaknat, läs Georgien, och Försvaret har tänkt om.
2. Berget i Kviberg är i så dåligt skick att Kungen behöver ett nytt förråd till sina prylar.
Citera
2009-01-03, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zenobia

2. Berget i Kviberg är i så dåligt skick att Kungen behöver ett nytt förråd till sina prylar.
Jahaja, menar du det stora hålet där man kör in med lastbil vid Kviberg?
Citera
2009-01-03, 11:17
Medlem
Citat:

Det kan ju förklara varför det inte har hänt något.. ett tag rörde det ju sig mycket i området. Nu har det ju som sagt varit dött ett bra tag.
Citera
2009-01-03, 11:32
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Det kan ju förklara varför det inte har hänt något.. ett tag rörde det ju sig mycket i området. Nu har det ju som sagt varit dött ett bra tag.
Intressant om detta även gäller andra anläggningar i närområdet

Att försvaret ändrat inrikning omg o graderar upp anläggningarna vore kul.
Citera
2009-01-03, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Intressant om detta även gäller andra anläggningar i närområdet

Att försvaret ändrat inrikning omg o graderar upp anläggningarna vore kul.
Håller verkligen med dig, kanske nedläggningstrenden har vänt?
Citera
2009-01-03, 12:20
Medlem
hydroskopets avatar
Kanske inte vänt men...

Troligen har man börjat fundera och ändrat strategi och inriktning. Man kanske har börjat fundera över sammarbete... för att både ha kakan och slippa betala för den. I vart fall lika mycket som idag.

/h
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
Håller verkligen med dig, kanske nedläggningstrenden har vänt?
Citera
2009-01-03, 23:01
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Ni som vet, någon, har det inte hänt nå´t med berget? Kör förbi då och då men jag tycker det ser likadant ut utanför som vanligt.

Det var en hel del aktivitet i början av November när jag var förbi i några omgångar. Det var endast civil trafik, vilket iofs kan betyda flera saker, men grindarna stod på vid gavel och folk for ut och in lute hur som helst. Jag minns också att tidigare på året fanns tecken på fibergrävning i närområdet.

Betta stöder väl Blues info om att det omvandlas till civil eller i vilket fall icke-hemlig serverhall. Det som är lite underligt är att om det skulle ha sålts så borde väl någon här ha sett detta, FortV har ju gjort bra reklam för liknande anläggningar.

Citat:

1. Det finns säkert andra berg som passar bättre för modernisering, just detta är ju ovanligt välkänt och i dagsläget dåligt placerat.

2. Knappast, de två bergen är, ähum..., väldigt annorlunda.

/capmac
Citera
2009-01-08, 16:44
Medlem
Citat:
Försvaret kan sälja bergrum
Försvarsmakten behöver inte det stora bergrummet i Västerberget längre och kan komma att sälja det. Kommunen hoppas dock på att försvaret ska behålla eller hyra ut bergrummet....

Från http://www.molndalsposten.se/nyheter.shtml
Citera
2009-01-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 600CC
Från http://www.molndalsposten.se/nyheter.shtml

"I kommunens yttrande förordar man att försvaret behåller bergrummet eller hyr ut det. Någon ny privat ägare vill man alltså helst slippa. "

Mmm... snacka om förutfattade meningar. Hoppas verkligen att det är felciterat, vridet från sitt sammahang alternativt att det inte är någon ansvarig i Mölndal som yttrat dom orden.

Vad har denna person för grund till att säga att en privat ägare inte kommer att lyckas skapa arbetstillfällen i kommunen. Varför skulle en privat ägare vara sämre än någon annan typ av ägare?
Citera
2009-01-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
"I kommunens yttrande förordar man att försvaret behåller bergrummet eller hyr ut det. Någon ny privat ägare vill man alltså helst slippa. "

Mmm... snacka om förutfattade meningar. Hoppas verkligen att det är felciterat, vridet från sitt sammahang alternativt att det inte är någon ansvarig i Mölndal som yttrat dom orden.

Vad har denna person för grund till att säga att en privat ägare inte kommer att lyckas skapa arbetstillfällen i kommunen. Varför skulle en privat ägare vara sämre än någon annan typ av ägare?

HA kanske vill ha en ny klubblokal
Citera
2009-01-09, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mordinfardin
HA kanske vill ha en ny klubblokal

det finns mcklubbar som har lokal i bergrum i stockholm och på andra ställen i sverige. det borde fler här känna till så någon källa borde inte behövas tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in