2022-10-08, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, då har väl infödda svenskar blivit så in i helvete mycket smartare i så fall då snitt-IQ 2022 är 101 trots alla IQ70 som på påstår dig ha mätt och som drar ner snittet.

https://gazettereview.com/top-10-most-intelligent-countries-in-the-world/

Det är som sagt 97, du fick källa på det. Men Sverige gör sitt bästa för att mörka den negativa utvecklingen, vi minns PISA-skandalen där flyktingarna inte togs med i testet för att snittet skulle bli högre.
Citera
2022-10-08, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Att de flesta inte är värda att försvara är min åsikt, källan är jag.

Och jo, jag har påpekat åtskilliga gånger när du ljugit.

Om ryssen intar Sverige får folk anpassa sig till den nya regimen eller lämna landet, inget konstigt med det. Detsamma har gällt mig som valde att lämna landet.

Ja, men du bor ändå inte här så, din åsikt i frågan är ändå oväsentlig.

Ja att du har påpekat det flera gånger, är inte samma sak som att det du påpekar är sant. För det är inte sant. Och därmed blir du lögnaren av oss två. SÅ ge dig nu, om du inte vill framstå ännu mer som en lögnare. Att jag har missuppfattat dig är nämligen inte samma sak som att jag har ljugit. Så som sagt: sluta ljug nu.

Du fattar tydligen inte? Om ryssen invaderar Sverige, får inte folk mellan 16-70 lämna landet. Vi behöver försvara landets gränser och varandra tillsammans. Annars dör vi. Så givetvis ska männen försvara kvinnorna och vice versa. Det är enda sättet att överleva en invasion på. Börjar några svenskar sabotera för att de är sura på feminister, så ligger alla, även de själva, pyrt till. Vi behöver nämligen vara många i fronten. Och vi behöver vara smarta. Och vi ska verkligen inte sabotera för varandra. Vi behöver vara ett lag som håller ihop. Om Putin skulle få för sig att invadera Sverige, så kan inte alla 10 miljoner bara dra, även om vi skulle få. Vart ska vi ta vägen? Detta är landet vi bor i. Tänk till lite.
Citera
2022-10-08, 12:42
Avslutad
Citat:
Det är som sagt 97, du fick källa på det. Men Sverige gör sitt bästa för att mörka den negativa utvecklingen, vi minns PISA-skandalen där flyktingarna inte togs med i testet för att snittet skulle bli högre.
Och du fick källa på 101 från 2022. Så enligt ditt synsätt så klättar Sverige på rankinglistan, bra va? Från 97 2019 till 101 2022.
Citera
2022-10-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, men du bor ändå inte här så, din åsikt i frågan är ändå oväsentlig.

Nej min åsikt är högst väsentlig när vi diskuterar huruvida vi tycker att kvinnor är värda att försvara eller inte.
Citera
2022-10-08, 12:44
Medlem
Citat:
Och du fick källa på 101 från 2022. Så enligt ditt synsätt så klättar Sverige på rankinglistan, bra va? Från 97 2019 till 101 2022.

Om vi exkluderar invandrarna kan Sverige ligga runt 100 ja men vad tror du händer när man importerar 1 miljon invandrare från länder med IQ 70, stiger eller faller snitt då?
Citera
2022-10-08, 13:02
Avslutad
Citat:
Om vi exkluderar invandrarna kan Sverige ligga runt 100 ja men vad tror du händer när man importerar 1 miljon invandrare från länder med IQ 70, stiger eller faller snitt då?
Det är 101. Utan att ens exkludera invandrarna.
Citera
2022-10-08, 13:06
Medlem
Citat:
Det är 101. Utan att ens exkludera invandrarna.

Nu får du plugga lite matte stumpan, det har legat runt 100 innan massimporten men vad tror du händer när man massimporterar IQ 70, stiger eller faller det då?

Det är inte direkt någon hemlighet hur IQ har utvecklats i Sverige under 2000-talet.
Citera
2022-10-08, 13:06
Medlem
Citat:
Nej min åsikt är högst väsentlig när vi diskuterar huruvida vi tycker att kvinnor är värda att försvara eller inte.

Nej, det är den inte. Det enda som är väsentligt, på riktigt, är hur alla vi som bor i Sverige kommer agera när det kommer till försvar. Då det är vi som kommer försvara landets gränser/inte försvara landets gränser, vid ett eventuellt anfall. Du bor inte här och är därmed redan exkluderad. Hur du "tänker" i frågan är därmed oväsentlig. Vare sig du "tänker" att du skulle försvara landet eller "tänker" att du inte skulle försvara landet. Det är hur man kommer att handla/agera som är väsentligt. Och du kommer ju inte handla/agera alls, eftersom du inte ens bor här. Så du kan sitta och "tänka" bäst fan du vill i ditt nya land. Ditt "tänkande" vare sig hjälper eller stjälper oss här hemma i Sverige. Det är hur alla vi här hemma i Sverige kommer agera vid en eventuell attack, som har betydelse. Men du får gärna fortsatt ha din åsikt och sitta och "tänka" på den/skriva om den. Den påverkar föga iaf.

Själv kommer jag givetvis se till att mina barn kommer i säkerhet och sedan strida. Så att mina barn har ett fint land att växa upp i.
Citera
2022-10-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Är du ledsen för att du får dela makten med kvinnor?

Annars så försvarar man landet dvs den geografiska arean, infrastrukturer och fabriker. Man försvarar inte människor.
Det är väl klart att man strider för sitt folks skull och inget annat.

Den feministiska kvinnan saknar dock värde idag,men om ettjrig drar igång så kommer hon att bli hemmafru direkt
Citera
2022-10-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, det är den inte. Det enda som är väsentligt, på riktigt, är hur alla vi som bor i Sverige kommer agera när det kommer till försvar.

Du får läsa topic stumpan, det handlar om huruvida vi anser att kvinnorna i Sverige är värda att försvaras. Vill du inte diskutera det är du i fel tråd.
Citera
2022-10-08, 13:14
Medlem
Citat:
Du får läsa topic stumpan, det handlar om huruvida vi anser att kvinnorna i Sverige är värda att försvaras. Vill du inte diskutera det är du i fel tråd.

Jo, jag vet topic, stumpan. Men fortsatt: i händelse av skarpt läge, så spelar det ingen roll vad du som sitter i ett annat land har för åsikt i frågan. Det är hur vi som är här i Sverige agerar, som spelar roll. Det inser du väl?

Och det är för fasiken inte folket man försvarar i krig. Det är landet och landets gränser man försvarar och därmed indirekt folket. Så frågan är idiotställd från början.
Citera
2022-10-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Det är väl klart att man strider för sitt folks skull och inget annat.

Den feministiska kvinnan saknar dock värde idag,men om ettjrig drar igång så kommer hon att bli hemmafru direkt

Nej, det kommer "hon" inte bli av krig. Hemmafru blir "hon" om hennes man har råd att ha henne som hemmafru och båda två vill ha det så. I Sverige har vi sedan länge haft ett kapitalistiskt system som försvårar för många par att låta den ena vara hemmafru/hemmaman och bara leva på en lön. Skyll det på kapitalismen och inte på feminismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in