2022-10-07, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du ser inte skillnaden på att överta ett land och att få uppehållstillstånd för att läsa svenska ett år på högskola?

Flyktingarna har redan övertagit landet.
Det de sysslar med är inte att läsa svenska ett år på högskolan.
Senast redigerad av m.g.t.o.w 2022-10-07 kl. 01:14.
Citera
2022-10-07, 02:33
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej där har du helt fel. Kvinnorna i mitt nya land är mycket bra och respektfulla kvinnor som värdesätter bra män. Dessa kvinnor är värda att försvara men inte feta, fula och avskyvärda svenska gapkärringar.

I ditt nya land? Vi mixar oss inte med främmande folk och de är säkert Thais som verkar bra på lura svenska män men är helt iskalla och ser det som en affärsdeal. Min magkänsla om dig stämde då och du har ju redan flytt landet såå..

(de måste kanske jag med med göra om jag ska bli gift men föredrar nordiska män)
Citera
2022-10-07, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
I ditt nya land? Vi mixar oss inte med främmande folk och de är säkert Thais som verkar bra på lura svenska män men är helt iskalla och ser det som en affärsdeal. Min magkänsla om dig stämde då och du har ju redan flytt landet såå..

(de måste kanske jag med med göra om jag ska bli gift men föredrar nordiska män)

Du kan spekulera bäst du vill men du är inte särskilt bra på det. Föraktar du dem som flyr sitt hemland, men du är ändå för massinvandringen till Sverige. En riktig hycklare där!
Citera
2022-10-07, 02:55
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Du kan spekulera bäst du vill men du är inte särskilt bra på det. Föraktar du dem som flyr sitt hemland, men du är ändå för massinvandringen till Sverige. En riktig hycklare där!

Jag är väl inte för invandring? Dummaste jag hört! Sverige är vårat land och de borde åka hem allihopa så fort som möjligt. Man håller sig till sitt eget folk, om det inte är något fel psykiskt.

Kommer inte att inte svara dig mera nu och vill inte stödja sånt dåligt beteende!
Citera
2022-10-07, 02:57
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Kvinnorna ska ju försvara oss?
-Har du missat kvinnlig värnplikt, eller skolkade du under den "lektionen" kanske?
Citera
2022-10-07, 03:00
Medlem
Citat:
Jag är väl inte för invandring? Dummaste jag hört! Sverige är vårat land och de borde åka hem allihopa så fort som möjligt. Man håller sig till sitt eget folk, om det inte är något fel psykiskt.

Kommer inte att inte svara dig mera nu och vill inte stödja sånt dåligt beteende!

Vad har du röstat på då?

Men att hålla sig till svenskar och svenska tjejer är det dummaste jag hört. Svenskar är ett svagt folk som kommer gå under pga att de är så korkade, evolutionen kommer förinta svenskarna pga deras svaga sinne. Sverige blir ett neger- och arab-land.
Senast redigerad av m.g.t.o.w 2022-10-07 kl. 03:06.
Citera
2022-10-07, 03:09
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Beror på inteckningsgraden, och hur mycket av lånen som är tagna utomlands.
Grannen exempelvis, han har belånat sitt hus till 70%. Dvs. han äger bara 30% själv, resten äger banken. ="Bankens hus".

Har Sverige en massa statsskulder "utomlands", så är det i princip inte "vårat land längre", utan utlänningarnas land.

Så i förlängningen, så kan man dela huset/Sverige (vid skilsmässa) så kvinnan får lite, och utlänningen får mest? -Kanske får ta över kvinnan med, kanske lika bra när vi "ändå håller på"!
Citera
2022-10-07, 05:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Se statistiken jag sänt i inlägget gällande Migrationsverkets siffror.

Ska vi få bukt med Sveriges problem, så behövs det röd-gul politik (samarbete mellan sossarna och SD). Röd för jobben och välfärden och bra med skattemedel, vilka behövs för att betala för polis, bra skola (som förebygger att folk hamnar i kriminalitet), migrationsverk etc. Gul för hårdare tag och ännu mer restriktiv migrationspolitik. Osv. Jag har beskrivit detta i tidigare inlägg.

Blå politik kommer sänka skatterna och därmed försätta landet i än värre situation. Med mer utanförskap pga. socioekonomiska svårigheter. Samtidigt som minskade skattemedel kommer påverka polis, socialtjänst, skola negativt, vilket försvårar det förebyggande arbetet mot kriminalitet. Dessutom får både polis och migrationsverk skattemedel för att bedriva sina verksamheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Kan du utveckla det jag fetat?

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
...floskelsvammel..

Nej, återigen.., specifikt det jag fetat.

Vad menar du med "rösta röd för jobben och välfärden"?

Vilken typ av jobb syftar du på? Är det 'skapade' jobb (bekostade av skattemedel) eller 'riktiga jobb' (som möter kunskapsnivån hos målgruppen)? Vad menar du med välfärden?

"Bra med skattemedel" <- vad menar du med detta?
..är det skattemedel som kommer in genom att beskatta lön som folk får genom ett jobb som är 'skapat' av skattemedel eller 'riktiga jobb'?

Försök nu för en gångs skull att hålla dig från ytliga wikiharanger och floskler.

Extrauppgift: Vet du hur stor del av Sveriges BNP som drivs av offentliga utgifter (d.v.s. 'finansieras' av skattemedel)??
Citera
2022-10-07, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Försvarar mitt folk. Inte "papperssvenskar" dvs de som inte är svenskar men som råkat fått ett svenskt pass. Ja, jag är nationalist. Du däremot verkar vara något av en globalistlakej som vill försvara feminism, våldtäkter och hatet mot oss svenskar.

Ja, du är rysk nationalist. En svensk nationalist svär nte att den ska göra allt i sin makt för att sabotera vid händelse av krig.

Du är bokstavligen en landsförrädare. En Quisling.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-10-07 kl. 07:32.
Citera
2022-10-07, 06:39
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Vi har ju jämlikhet och då får de väl försvara sig själva.
Citera
2022-10-07, 07:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Absolut inte. Hur kan du vantolka det jag skrivit något så kopiöst?
När resten av deras landsmän kommer och invaderar med sin armé försvarar du ju inte Sverige utan strider på deras sida mot svenskarna.
Citera
2022-10-07, 07:26
Avslutad
Citat:
Flyktingarna har redan övertagit landet.
Det de sysslar med är inte att läsa svenska ett år på högskolan.
Det är bara ditt önsketänkande. Såvitt jag vet är Sveriges regering svensk och bildas utefter hur svenskarna har röstat. Inte efter vilken främmande fientlig makt som kräver att få den.
Senast redigerad av Ipsi 2022-10-07 kl. 07:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in