2022-10-05, 21:34
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
De som är chefer där borde väl kunna se på statistiken att någon tar färre samtal och kankse lyssna på dem?

Cheferna skippar 99.4% av statistiken också förstår du väl
Citera
2022-10-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest
Jajemen. Jag har en kollega som är anställd på 100 procent. Han sade till chefen att han inte orkar jobba 100 % så han har tjänstledigt tre dagar i veckan.
Chefen bara...."Jaha....var skriver jag på"...

Ja men då får personen åtminstone inte betalt för dessa dagar.
Citera
2022-10-05, 21:36
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ja men då får personen åtminstone inte betalt för dessa dagar.

Nä, det är sant. Propellerhatten är 25 bast.
Citera
2022-10-05, 22:06
Medlem
Hoppas han har arbetat upp en bra tjänstepension. Lönen och pensionen är det viktiga, servicen mot allmänheten kommer i andra hand.

Samhället skall ändå falla. Det gick för långt, snart återstår bara hämnden med hjälp av NYANS och SD. Ja jag tror inte ni förstår mig riktigt här.
Citera
2022-10-05, 22:19
Medlem
Jag har inte läst artikeln men antar han jobbade i Skatteupplysningen. Jag tror inte man skall sitta under längre tider i telefonupplysningar, det verkar som om några till och med anställs som skatteupplysare och det är aldrig bra.

Man skall rotera folket bättre och här får väl också arbetsgivaren ta sitt ansvar. Men vi vet nog inte allt om detta fall.
Citera
2022-10-05, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Tankar om det hela?

Inget direkt som överraskar, varken produktiviteten eller reaktionen från arbetsgivaren.

Som jag tidigare sagt ser jag akademikers anställningar i framförallt det offentliga lite som ett samhall för intellektuella.

I ett större perspektiv är det naturligtvis bedrövligt att dom lågutbildade som utför jobben kontrolleras i detalj, klockas med stoppur och inte ens hinner gå på toa under arbetstid.

Men nu har vi ju den här ordningen att dom "välutbildade" är våra nya adel och vi andra deras tjänare så det är väl inte mycket att orda om. Han verkar ju i alla fall inte må speciellt bra så det är ju inget att vara avundsjuk på direkt.
Citera
2022-10-05, 22:44
Medlem
Vanstertrollets avatar
Om vi bortser från det felaktiga agerandet från den anställde så verkar det ju även vara ett tämligen uselt telefonsystem dom har där. Om en operatör inte svarar kunderna borde det ju rimligen kopplas vidare till nästa operatör? Bara kunna sätta kunderna på paus så att dom hamnar i något slags limbo känns väldigt underdimensionerat imo. Det borde man helt klart se över.
Citera
2022-10-05, 23:06
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Hedervärt gjort mot en usel arbetsgivare och utsugare av folket. Fight the power!
Citera
2022-10-05, 23:36
Medlem
LittleFishs avatar
Om man mår dåligt, gravt deprimerad eller annat kanske det är aktuellt att sjukskriva sig och söka hjälp?
Citera
2022-10-06, 01:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://web.archive.org/web/20221004160027/https://www.expressen.se/ekonomi/anstalld-pa-skatteverket--kopplade-bort-sina-samtal/

Tankar om det hela?

En fitta till chef med eller utan kuk, som inte slänger ut spånet till medarbetare.
Var partiboken rätt eller vad ?
Citera
2022-10-06, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Haha! LEGEND!

Som en parodi av uppfinningsrikedom att slippa sköta sitt jobb.
Citera
2022-10-06, 01:49
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Om man mår dåligt, gravt deprimerad eller annat kanske det är aktuellt att sjukskriva sig och söka hjälp?

Ja.
Hur många inringande personer gjorde inte han frustrerade, förtvivlade och kanske deprimerade med sitt beteende?
Med vilken jäkla rättighet ansåg han sig har rätt att fortsätta sitta där och göra folk illa som behövde hjälp och ringde men inte kom fram gång efter gång?
Medan han själv inkasserade lön - som skattebetalarna som försökte ringa in hade bekostat!

Ett löneavdrag på endast 25% - före skatt i en progressiv skatteskala - är alldeles för lite.
Hans lön på 75% av ordinarie lön för ett icke utfört arbete är ren stöld av skattemedel.
Hans löneavdrag borde naturligtvis vara 99,4% av hans ordinarie lön - eftersom han bara tog emot 0,6% av samtalen och inte utförde mer jobb.

Hur vet man att han inte gjort detta många, många gånger tidigare, kanske i mindre skala men ofta?
Han borde blivit av med jobbet.
Senast redigerad av coli 2022-10-06 kl. 01:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in