Citat:
Ursprungligen postat av
L3nn4rt
Du tror det bara finns en roddbåt kvar i hela landet?
Vad är det för fantasier ni har egentligen?
För det första så skulle folk inte tänka straight efter en sådan katastrof. Jag vågar nog påstå att kontanter har ett stort värde till en början, för människor har en tendens att inte kunna inse vidden av en katastrof förrän ett bra tag senare. Innan folk har fattat att annan valuta är viktigare kommer de att kräva cash.
Sen lever vi inte i en afrikansk öken, så möjligheterna att ta sig till närliggande länder på egen hand är nog ganska stor, om det nu finns nåt kvar.
Allt som sker på film sker sällan i verkligheten.
Människor hjälper varann mer än du tror.
När du väl har tagit dig till ett annat land, så kan du ju knappast stå där med en plåtburk för att betala en måltid med. Du behöver cash.
Tack? Äntligen en. Person med hjärna här inne i dessa trådarna.
Preppers tror liksom det värsta med zombies och radioaktiva totalsprängda städer och allt är förstört
Kul läsa deras inlägg med radio man kan veva upp och hur man skall plantera potatis i en grotta osv
Men om man nu skall leva i verkligheten så självklart är det pengar och annat man verkligen behöver.
Jag själv har i boxen - både amerikansk valuta, svensk valuta samt även en mängd guld, pass och id-kort för mig och familjen. Jag har även i boxen min Glock med de 2 tillhörande magasinen laddade med 39B ammo som jag tror jag har mer nytta av än en "pilbåge" som någon preppers skrev och var så stolt över. Samt 2 kreditkort från två olika banker och 2 olika länder samt en vanlig mobiltelefon.
(pistolen kan ju vara bra om det är någon som envisas med sin roddbåt och ej vill dela med sig, eller en preppers som inte vill dela ut lite vatten).
Pengar är nog faktiskt det mest realistiska än radio man kan veva upp, eller toarullar för 3 års förbrukning och jod tabletter.
Så nej jag tror inte preppers behöver vara så rädda för zombies eller skydda sin egen planterade potatis.
Se istället till att lämna landet ASAP