2022-09-28, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Min uppfattning om dom som jag tolkar lider av TDS i någon form är att dom just inte har någon egen politisk uppfattning.

Deras uppfattning av omvärlden kretsar kring hatet mot Trump. Då tappar man trovärdighet i sakfrågor eftersom man inte stödjer sina argument på fakta och logik, utan på hat och konspirationer som göder föraktet.
Ja men precis. Något som kännetecknar individer med TDS är just att hela deras världsuppfattning är reaktiv. De har ytterst begränsad kunskap eller åsikter själva, utan deras åsikter formas reflexmässigt till att bli motsatsen till vad helst de tror är Trumps uppfattning. På samma sätt förhåller de sig även till andra människor. En människa som är kritisk mot Trump blir i deras världsbild med automatik en god människa. En människa som är positiv till Trump blir i deras världsbild med automatik en ond människa. En människa som inte säger något alls om Trump behandlas av TDS-individen med misstänksamhet.

Vi ser ju även hur svenska nyhetsmedier kapitaliserar på TDS, genom att insistera på att försöka få in Trumps namn i så många artiklar de bara kan, oavsett om det handlar om politik eller idrott eller kakrecept eller modetips, väl medvetna om att TDS-individer saknar all form av impulskontroll och därför inte kan låta bli att klicka.
Citera
2022-09-28, 09:21
Medlem
BIB3ls avatar
Det räcker att se tillbaka på Public Service rapportering för att förstå hur det har påverkat debatten här i Sverige. Tyvärr är det inte sökbart om du inte har tillgång till viss söktjänster.

Vad kan det bero på...? Go figure.
Citera
2022-09-28, 12:37
Medlem
Love.Thy.Neighbor.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Ja men precis. Något som kännetecknar individer med TDS är just att hela deras världsuppfattning är reaktiv. De har ytterst begränsad kunskap eller åsikter själva, utan deras åsikter formas reflexmässigt till att bli motsatsen till vad helst de tror är Trumps uppfattning. På samma sätt förhåller de sig även till andra människor. En människa som är kritisk mot Trump blir i deras världsbild med automatik en god människa. En människa som är positiv till Trump blir i deras världsbild med automatik en ond människa. En människa som inte säger något alls om Trump behandlas av TDS-individen med misstänksamhet.

Vi ser ju även hur svenska nyhetsmedier kapitaliserar på TDS, genom att insistera på att försöka få in Trumps namn i så många artiklar de bara kan, oavsett om det handlar om politik eller idrott eller kakrecept eller modetips, väl medvetna om att TDS-individer saknar all form av impulskontroll och därför inte kan låta bli att klicka.

Exakt, man agnar betet i artiklar i svensk media/Fake news/MSM med nyheter om president D. Trump för att fånga TDS-drabbade individers uppmärksamhet och sedan försöker man i vissa fall också att koppla ihop innehållet och retoriken med svensk politik, SD, rysslandskopplingar o.s.v. Tror det är mycket utstuderat och ett effektivt sätt att se till att hålla individen med TDS fast i detta mentala tillstånd då den som är drabbad av TDS-syndromet får det svårare att distansera sig och gradvis tillfriskna eller nyktra till då man på detta sätt ser till att med jämna mellanrum trigga individerna med TDS (som en slags dosering av läkemedel) med artiklar som innehåller nyheter och uppgifter om DJT. Det räcker ju med att en person med TDS ser endast ordet "Trump" så triggas de.

Jag upplever att vi ser ett liknande fenomen i Sverige dock, fast kanske inte kopplat till Jimmie Åkesson som person i den grad som TDS är kopplat till just personen DJT, utan här handlar det om partiet SD som är något som får många att tappa förnuft och sans. Allt SD gör är fel och är rasistiskt, fascistiskt o.s.v. men om Socialdemokraterna anammar precis samma retorik och politik så är det plötsligt rumsrent och helt ok, då är det en politik som är nödvändig för Sveriges bästa, alltså tvärvänder supporters av Socialdemokraterna direkt åsiktsmässigt, och hyllar istället precis samma politik som de precis innan fördömt när den kom från ett annat håll, SD.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor. 2022-09-28 kl. 12:56.
Citera
2022-09-28, 12:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Exakt, man agnar betet i artiklar i svensk media/Fake news/MSM med nyheter om president D. Trump för att fånga TDS-drabbade individers uppmärksamhet och sedan försöker man i vissa fall också att koppla ihop innehållet och retoriken med svensk politik, SD, rysslandskopplingar o.s.v. Tror det är mycket utstuderat.

Det räcker ju med att en person med TDS ser endast ordet "Trump" så triggas de. Jag upplever att vi ser ett liknande fenomen i Sverige dock, fast kanske inte kopplat till Jimmie Åkesson som person i den grad som TDS är kopplat till just personen DJT, utan här handlar det om partiet SD som är något som får många att tappa förnuft och sans. Allt SD gör är fel och är rasistiskt, fascistiskt o.s.v. men om Socialdemokraterna anammar precis samma retorik och politik så är det plötsligt rumsrent och helt ok, då är det en politik som är nödvändig för Sveriges bästa, alltså tvärvänder supporters av Socialdemokraterna direkt åsiktsmässigt, och hyllar istället precis samma politik som de precis innan fördömt när den kom från ett annat håll, SD.
Man märker detta tydligt i samtliga trådar i Politik-USA, oavsett vad tråden handlar om.

Även om det skulle handla om ett lokalval i en skithåla i Idaho, så dröjer det sällan mer än 3-4 inlägg innan någon av de vanliga psykfallen hoppar in i tråden med "JA, MEN TRUMP DÅ...". Så visst är TDS ett faktum.

Det är egentligen inte direkt kopplat till Trump som person, utan snarare att vissa människor helt okritiskt sväljer all propaganda som deras TV matar dom med. Hade någon annan systemoberoende kandidat som t.ex. Bernie Sanders vunnit presidentvalet så hade vi istället haft SDS - "Sanders Derangement Syndrome".

Sen finns det även en handfull postare som alltid utan undantag driver exakt samma linje som demokraternas propagandaorganisation Shareblue. Här kan man inte tala om en verklig TDS, utan snarare att dessa har som jobb att posta här.
Citera
2022-09-28, 14:22
Medlem
Kan det handla om subliminal påverkan? En viss andel av befolkningen påverkas av detta. Jag kommer ihåg en studie som utfördes i början av 2000-talet. Man införde ordet råtta i samband med en kandidat och en del testdeltagare blev helgalna och började hata honom.
Senast redigerad av MedelJanne 2022-09-28 kl. 14:29.
Citera
2022-09-28, 14:32
Medlem
Love.Thy.Neighbor.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelJanne
Kan det handla om subliminal påverkan? En viss andel av befolkningen påverkas av detta. Jag kommer ihåg en studie som utfördes i början av 2000-talet. Man införde ordet råtta i samband med en kandidat och en del testdeltagare blev helgalna och började hata honom.

Intressant, detta är nytt för mig, kommer du ihåg ungefär hur stor andel av befolkningen som påverkades? Kan det vara ungefär lika många som har påverkats av vaccinpropagandan och tagit injektionerna, kan det finnas något samband? Känns som att en stor andel av Sveriges befolkning faktiskt har svårt för DJT eller triggas av honom.
Citera
2022-09-28, 14:57
Medlem
Citat:
Intressant, detta är nytt för mig, kommer du ihåg ungefär hur stor andel av befolkningen som påverkades? Kan det vara ungefär lika många som har påverkats av vaccinpropagandan och tagit injektionerna, kan det finnas något samband? Känns som att en stor andel av Sveriges befolkning faktiskt har svårt för DJT eller triggas av honom.

Jag var tvungen att Googla frenetiskt för att hitta en sida som inte kräver inloggning. Jag tror att det här är rätt dokument.

http://www.psychomedia.it/rapaport-k...inberger07.pdf
Citera
2022-09-28, 16:36
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:

Du vänder på det här, det är sprutan som är råttan.

Mike Pence
Citera
2022-09-28, 17:26
Medlem
Bush administrationen använde ordet "råttor" i deras kampanj. Otroligt att en del påverkas av detta och blir arga och börjar tugga fradga.

Jag kan riktigt se vissa av forumets användare springa omkring som en rabiessmittad räv med munnen full av skum när Trump uttalar sig.
Citera
2022-09-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Ha ha. MAGA-sekten snor som vanligt allt från andra.

Vänta nu. Igår skrev du att det bara var folk som hade slut på argument, som använde etiketter som TDS och Rino.

Och här sitter du sedan idag och använder etiketten MAGA-sekten.

Du avslöjar dig själv alltså.

Tråden var så kränkande att du var tvungen att komma in och motbevisa alla i "MAGA-sekten" . Men så kom en fellow TDSare och skrev lite förolämpningar om Trump och hans supporters och så avslöjade du dig själv som en av dessa som tråden handlar om.
Det krävdes alltså inte mer än så.

Ni är verkligen ett sorgligt släkte och jag tycker synd om er. Ännu mer än de som är helt okritiska till Trump.
Citera
2022-09-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissgobbe
Vänta nu. Igår skrev du att det bara var folk som hade slut på argument, som använde etiketter som TDS och Rino.

Tråden var så kränkande att du var tvungen att komma in och motbevisa alla i "MAGA-sekten" . Men så kom en fellow TDSare och skrev lite förolämpningar om Trump och hans supporters och så avslöjade du dig själv som en av dessa som tråden handlar om.

Ni är verkligen ett sorgligt släkte och jag tycker synd om er. Ännu mer än de som är helt okritiska till Trump.

MAGA-sekten finns på riktigt medans TDS bara är hittepå. Viss skillnad.
Citera
2022-09-28, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissgobbe

Det finns ingen som har gått omkring med skyltar att de har TDS. Finns ingen president som har myntat uttrycket TDS och för fram en rörelse med TDS som sina väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in