2023-02-12, 17:15
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Ja han känns verkligen som en i Raffa gänget men troligtvis var han väl några år för ung för att få vara med i detta pajas gäng. Ja det var tider när man fick följa dessa töntar på fb.. Även de var ju i V-vik och O-hamn och härjade. Många timmars rolig att läsa på den tiden. Rekommenderar att läsa denna underhållande tråd för er som inte gjort det. Fast det är lite OT i denna tragiska tråd som handlar om ett riktigt sadistiskt dåd av två pundare varav den enes mamma kunde förhindrat det. Fy fan kärringen borde bli åtalad också.

På tal om raffa, sök på fb på "SverigesBrödraElit helsvenskt crew" .. där försvaras raffa och det, om jag inte gissar fel, kan nog vara raffa som är i farten 🙄
Citera
2023-02-12, 17:50
Medlem
tycker det är konstigt att Ulf blivit så populär på facebook och andra sidor, dom flesta undvek honom på krogen för att slippa dreglet på sina kläder osv, nu hyllas han och ska ha varit så poppis? Varför visade inte alla dessa människor det när han levde?

Själv tycker jag det är hemskt att han fick avsluta livet på detta sätt, men jag undvek honom också på krogen för man visste inte om han skulle dregla eller spilla på en.

Såg honom samma vecka han blev mördad, det jag reflekterade över var hur smal han var, otroligt smal var han, det är väl det som gör mig illamående i sammanhanget, två bjässar på över 100 kilo styck ger sig på en person som knappt kan ta sig fram gående och en vikt säkerligen under 50 kilo.

Jag visste inte ens han hette Ulf, än mindre att han kallades dimman, troligen beroende på hans dimmiga glasögon.

så alla ni som hyllar denna numera hjälte eller vad man ska kalla det, var någonstans var ni när han levde? Inte runtomkring honom i alla fall.
Citera
2023-02-12, 18:44
Medlem
Som du säger va det kanske inte en person man satte sig med, människan e ytlig å han va ju som han va.. däremot har jag inte hört han göra nån illa..

Jag har väl inte sett några speciella hyllningar om han som person utan mer för vad han råkade ut för

Det som gjort detta så uppmärksammat är väl brottets karaktär att 2 så passa "stora" killar ger sig på nån som e helt försvarslös.. sjukt med att Kim i filmen mm verkar va stolt över att han lyckades slå ner Ulf 🤔

Hade gärna fått 5 min ensam med Kim så han fick försöka med nån i sin egen storlek
Citera
2023-02-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelon1111
Som du säger va det kanske inte en person man satte sig med, människan e ytlig å han va ju som han va.. däremot har jag inte hört han göra nån illa..

Jag har väl inte sett några speciella hyllningar om han som person utan mer för vad han råkade ut för

Det som gjort detta så uppmärksammat är väl brottets karaktär att 2 så passa "stora" killar ger sig på nån som e helt försvarslös.. sjukt med att Kim i filmen mm verkar va stolt över att han lyckades slå ner Ulf 🤔

Hade gärna fått 5 min ensam med Kim så han fick försöka med nån i sin egen storlek

Joda, ulf har fått hyllningar,samt egen skylt där han blev mördad på husfasaden...
jag , önskade och önskar verkligen inget illa mot ULF. han var verkligen jättesnäll, men lite halvläskig liksom..
Citera
2023-02-12, 19:36
Medlem
Det är tragiskt det som hände Ulf, han förtjänade verkligen inte det öde som drabbade honom.
Två farliga knarkare som går lösa i samhället som ställer till med djävulskap.
För jävligt att myndigheterna inte gjort något drastiskt mot dessa två avskyvärda avskum!
Baksidan av knarket i samhället är att oskyldiga människor råkar illa ut, det är för jävligt.

Vila i frid Ulf.
Citera
2023-02-12, 19:59
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
tycker det är konstigt att Ulf blivit så populär på facebook och andra sidor, dom flesta undvek honom på krogen för att slippa dreglet på sina kläder osv, nu hyllas han och ska ha varit så poppis? Varför visade inte alla dessa människor det när han levde?

Själv tycker jag det är hemskt att han fick avsluta livet på detta sätt, men jag undvek honom också på krogen för man visste inte om han skulle dregla eller spilla på en.

Såg honom samma vecka han blev mördad, det jag reflekterade över var hur smal han var, otroligt smal var han, det är väl det som gör mig illamående i sammanhanget, två bjässar på över 100 kilo styck ger sig på en person som knappt kan ta sig fram gående och en vikt säkerligen under 50 kilo.

Jag visste inte ens han hette Ulf, än mindre att han kallades dimman, troligen beroende på hans dimmiga glasögon.

så alla ni som hyllar denna numera hjälte eller vad man ska kalla det, var någonstans var ni när han levde? Inte runtomkring honom i alla fall.

För att han blev brutalt misshandlad och knivad av 2 st avarter som inte borde få finnas till bland vanligt folk!

Det är helt fruktansvärt och gör jävligt ont att tänka på hur Ulf måste ha lidit och varit livrädd, en man som inte hade en chans i helvete att försvara sig.

Att han dreglade som du säger har inte ett skit med det här brutala våldet han blev utsatt för att göra!!
Citera
2023-02-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
För att han blev brutalt misshandlad och knivad av 2 st avarter som inte borde få finnas till bland vanligt folk!

Det är helt fruktansvärt och gör jävligt ont att tänka på hur Ulf måste ha lidit och varit livrädd, en man som inte hade en chans i helvete att försvara sig.

Att han dreglade som du säger har inte ett skit med det här brutala våldet han blev utsatt för att göra!!

Sa jag inte heller, läs om och svara rätt
Citera
2023-02-12, 20:15
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Sa jag inte heller, läs om och svara rätt

Du frågade varför Ulf blev hyllad helt plötsligt?
Citera
2023-02-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Du frågade varför Ulf blev hyllad helt plötsligt?

hetsa inte upp dig, visste mitt inlägg skulle sticka ut lite, men det tar jag, frågar mig varför människor som du typ exempelvis helt plötsligt älskar Ulf? Du kanske sett han på stan nångång, det är allt

För övrigt kan jag hålla med en annan skribent tidigt i tråden om att kladdande på brudar på gymmet arenan var också något som han höll på med för ca 10 år sedan, det visste jag sen länge då min fru gick där samtidigt.

Hade han hetat Ali med brocollifrilla så hade det varit annat ljud i skällan om man säger så
Senast redigerad av tjalle99 2023-02-12 kl. 20:23.
Citera
2023-02-12, 20:36
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
hetsa inte upp dig, visste mitt inlägg skulle sticka ut lite, men det tar jag, frågar mig varför människor som du typ exempelvis helt plötsligt älskar Ulf? Du kanske sett han på stan nångång, det är allt

För övrigt kan jag hålla med en annan skribent tidigt i tråden om att kladdande på brudar på gymmet arenan var också något som han höll på med för ca 10 år sedan, det visste jag sen länge då min fru gick där samtidigt.

Hade han hetat Ali med brocollifrilla så hade det varit annat ljud i skällan om man säger så

Nej jag bor i Stockholm så jag har inte träffat Ulf, allt våld på försvarslösa är vidrigt och även om man heter Ali.
Citera
2023-02-14, 12:00
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrberga
Dröjer ett tag till. Rättegången är inte avslutad än.
Fortsätter i morgon måndag.

Följer live rapportering inne på Barometern.se

27åringens morsa använde sig av rätten att inte vittna mot sin son. Detta efter att rätten förklarade vilka rättigheter hon hade.

”Hade jag vetat det så hade jag inte kommit hit, då vill jag inte vittna” var svaret.
Citera
2023-02-14, 14:08
Medlem
KH verkar ha en konstig inställning till detta och sig själv, svarar enbart med inga kommentarer, tror han verkligen det kommer att hjälpa honom på insidan av murarna?

Sen kom hans KH advokat med uttalande igår om att det finns ett vittne som säger sig ha hört HN uttrycka sig "jag högg honom" i FUP, det vittnet är inte ens kallat till rättegången, åklagaren avfärdade det med att dom har en god bild av vad som hänt genom film,vittnen etc.

Var det KH som ville dumpa över lite skuld på HN mån tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in