2023-03-20, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Precisvemsomhelst
Bara dom, inte fup..

allt ligger där, tog själv hem det nyss
Citera
2023-03-20, 12:57
Medlem
Känns som en ganska bra dom i sin helhet.. tippade på livstid för Kim å 4-6 för Hampus..

Att Hampus straff ändå hamnar på 6 år får man tycka är positivt efter omständigheterna.

Skulle tro att båda kommer överklaga sina dommar så lär bli en sväng i HR oxå..

Har en känsla av att dom får det rätt tufft på anstalten av flera olika anledningar, inte bara karaktären på deras brott utan oxå hur tröga dom e som personer.. detta är ju 2 killar som inte direkt kan ta för sig heller..
Citera
2023-03-20, 13:10
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elledebe
Varför skriver dom ut Kim Halvorsen men inte 30-åringen, Hampus Nibelius?

Jag undrade precis det också.
Citera
2023-03-20, 13:10
Medlem
Helt rätt att svinet fick livstid
Citera
2023-03-20, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Någon som har möjlighet att ladda upp FUP på nytt? Samtliga länkar jag hittar är död.a.

https://anonfiles.com/SbtdJ6f7zb/Kal...Aktbil_122_pdf
Citera
2023-03-20, 13:18
Medlem
Någon som har någon historik om denne ärofyllda hjälte?...
Citera
2023-03-20, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elledebe
Varför skriver dom ut Kim Halvorsen men inte 30-åringen?
Kom o tänka på det också. Att visa upp målsägande med namn och bild är inga problem, men två mördare är ajabaja. Det kanske kränker dom...
Citera
2023-03-20, 13:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Hur mottas en person som är dömd för ett sånt här brott på en anstalt? Såna som ger sig på kvinnor och barn har man förstått får mycket skit. Det här är ungefär samma sak, att hugga ner en handikappad människa är ungefär som att hugga ner ett barn.

Har inte för höga förväntningar dock. På de värsta anstalterna sitter det massa folk som begått en väldig massa fega och människofientliga brott. Ibland framställs de nästan som hjältar som tar hand om de mest avskyvärda brottslingarna väl innanför murarna. I verkligheten är de inte så mycket bättre själva.

Mjo känns som att den s.k. tjuvhedern är borta och det spelar inte någon vilka brott någon har begått när den hamnar på kåken - för i sådana fall borde vi fått läsa om att våldtäktsmän, barnamördare osv hade fått ordentligt med stryk i tidningarna. Jag kan räkna på en hand de gånger sista 5-6 åren jag läst något sådant (Hagamannen, Lisa Holms mördare (som sedermera blev tagen av daga i Litauen) är väl de enda jag läst om sista åren).
Citera
2023-03-20, 13:29
Medlem
MrMarios avatar
Skönt att muppen med white trash-tatueringen i pannan fick livstid. Han borde dock fått ett nackskott istället. Vidrigt att sådana där varelser får fortsätta att kosta oss pengar.
Citera
2023-03-20, 13:55
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Skönt att muppen med white trash-tatueringen i pannan fick livstid. Han borde dock fått ett nackskott istället. Vidrigt att sådana där varelser får fortsätta att kosta oss pengar.
2/3 av 16 år blir 10 år och 6 månader, sen får han dra av häktningstiden, ja en vidrig varelse fy fan.
Citera
2023-03-20, 13:56
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Mjo känns som att den s.k. tjuvhedern är borta och det spelar inte någon vilka brott någon har begått när den hamnar på kåken - för i sådana fall borde vi fått läsa om att våldtäktsmän, barnamördare osv hade fått ordentligt med stryk i tidningarna. Jag kan räkna på en hand de gånger sista 5-6 åren jag läst något sådant (Hagamannen, Lisa Holms mördare (som sedermera blev tagen av daga i Litauen) är väl de enda jag läst om sista åren).

Ikeamördaren och järnrörsnegern i Ljungsbro har åkt på stryk, vet jag. Men det hade väl mer att göra med att de inte följde kåkreglerna. Jag skrev tidigare i denna tråd lite i affekt och i hopp om att Kim Halvorsen kommer åka på stryk över mordet På Ulf.
Men jag får faktiskt erkänna att det var mer önsketänkande från min sida. Kim Halvorsen kommer bara få stryk om det är någon som stör sig på hans ansikte eller om hans beteende avviker ifrån vad gängse intagen uppfattar som "normalt kåkbeteende". Inte på grund av att någon vill hämnas Ulf Sandbergs död. Sen är Kim ganska stor och vältränad och säkert ingen lätt match i en fight. Hampus Nibelius däremot, tror jag kommer få en tuff volta, just därför att han har golat på Kim. Och verkar vara otroligt feg, inte för att Kim inte är feg. Men Hampus ger absolut inget intryck av att vara en grabb som kan ta för sig.
Senast redigerad av PeterJihadi 2023-03-20 kl. 14:04.
Citera
2023-03-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Ja, fattar inte varför vi bygger lyxiga fängelser för att förvara dessa råttor. Det ska vara enkla salar i betong där dom trängs på varandra och får slåss för att få sig en skabbig madrass.
Slafsig inälvsföda från slakteriers restprodukter som inte går att sälja. Ett mål om dagen får räcka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in