2023-02-14, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
KH verkar ha en konstig inställning till detta och sig själv, svarar enbart med inga kommentarer, tror han verkligen det kommer att hjälpa honom på insidan av murarna?

Sen kom hans KH advokat med uttalande igår om att det finns ett vittne som säger sig ha hört HN uttrycka sig "jag högg honom" i FUP, det vittnet är inte ens kallat till rättegången, åklagaren avfärdade det med att dom har en god bild av vad som hänt genom film,vittnen etc.

Var det KH som ville dumpa över lite skuld på HN mån tro?

Haha ett fattigt famlande försök att få någon att tvivla på asets skuld!
Ingen kommentar….. förhören han kommer bli utsatt för inne på kåken hjälper inte det, precis som du sa!

Han tror väl det finns en chans att dom ska gå den linjen: ”bortom alla rimliga tvivel”. Yeah right ditt avskum.

Man kan även bli dömd på sannolika skäl samt som i detta fallet solklara bevis som ni själva serverat polis och åklagare.

Hans mor borde lägga benen på ryggen från Oskarshamn, fy fan vilken vidrig kärring! Hoppas samtliga som stöter på henne uttrycker sina tankar och åsikter om henne och hennes son.

PACK!
Citera
2023-02-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo
Haha ett fattigt famlande försök att få någon att tvivla på asets skuld!
Ingen kommentar….. förhören han kommer bli utsatt för inne på kåken hjälper inte det, precis som du sa!

Han tror väl det finns en chans att dom ska gå den linjen: ”bortom alla rimliga tvivel”. Yeah right ditt avskum.

Man kan även bli dömd på sannolika skäl samt som i detta fallet solklara bevis som ni själva serverat polis och åklagare.

Hans mor borde lägga benen på ryggen från Oskarshamn, fy fan vilken vidrig kärring! Hoppas samtliga som stöter på henne uttrycker sina tankar och åsikter om henne och hennes son.

PACK!

Han verkar inte förstå om ordet gola på kåken, det är när du sätter dit nån annan än dig själv, om det hade varit lite hjärna på killen så hade han tagit på sig alltihop direkt, misshandel-rån och mordet, han kunde skyllt på att han var hög etc-etc och samtidigt hjälpt sin kompis eller bror som dom säger till varandra, men inte.

Nä den där KH verkar jävligt inavlad måste jag påstå.

Som jag ser det nu så är frågan mer om inte HN går loss i morgon, sista rättegångsdagen, tvivelaktigt om han uppnår två års fängelse på detta faktiskt, och sen har han suttit häktad ett tag med.
Citera
2023-02-14, 18:13
Medlem
Citat:
Han verkar inte förstå om ordet gola på kåken, det är när du sätter dit nån annan än dig själv, om det hade varit lite hjärna på killen så hade han tagit på sig alltihop direkt, misshandel-rån och mordet, han kunde skyllt på att han var hög etc-etc och samtidigt hjälpt sin kompis eller bror som dom säger till varandra, men inte.

Som jag ser det nu så är frågan mer om inte HN går loss i morgon, sista rättegångsdagen, tvivelaktigt om han uppnår två års fängelse på detta faktiskt, och sen har han suttit häktad ett tag med.

Mycket möjligt faktiskt, blir kanske svårt att döma honom hårdare även om dom nu skulle vilja.

Bara hoppas han får stå sitt kast i friheten med!
Är övertygad folk kommer ta saker i egna händer. ( Ber till gudarna om inte annat.)
Citera
2023-02-14, 18:21
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:

KH har ca800,000:- hos kronofogden och även 500.000:- bot hos nått gäng vid namn ”Lejonen” enligt FUP.
Så han är tokkörd och fattar inte heller varför han inte ”hjälper” och säger sanningen.
Citera
2023-02-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo
Mycket möjligt faktiskt, blir kanske svårt att döma honom hårdare även om dom nu skulle vilja.

Bara hoppas han får stå sitt kast i friheten med!
Är övertygad folk kommer ta saker i egna händer. ( Ber till gudarna om inte annat.)

Ge mig en anledning att någon i lilla Oskarshamn skulle göra det och ödelägga sitt eget liv med att sitta inne för misshandel , övergrepp i rättssak med mera?

Knappast troligt, och jag hoppas det inte händer heller, jag kan känna som du skriver, men därifrån till galenskaper och gå ner på Halvorsennivå, nä fan, då är man likadan själv och får sin egen lilla tråd här på flashback, du kanske får några "bra jobbat" gillamarkeringar, men det är inget du tycker är roligt när du ska sitta av det .
Citera
2023-02-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ge mig en anledning att någon i lilla Oskarshamn skulle göra det och ödelägga sitt eget liv med att sitta inne för misshandel , övergrepp i rättssak med mera?

Knappast troligt, och jag hoppas det inte händer heller, jag kan känna som du skriver, men därifrån till galenskaper och gå ner på Halvorsennivå, nä fan, då är man likadan själv och får sin egen lilla tråd här på flashback, du kanske får några "bra jobbat" gillamarkeringar, men det är inget du tycker är roligt när du ska sitta av det .

Haha sant sant.
Citera
2023-02-15, 16:36
Medlem
sista rättegångsdagen är tydligen i morgon, trodde den var idag
Citera
2023-02-16, 10:28
Medlem
Åklagaren yrkade nyss på livstids fängelse för KH, grov misshandel, grovt rån samt mord.
För HN yrkade åklagaren 8-9 års fängelse för grovt rån.

Den sistnämnde tvivlar jag på att hon får igenom
Citera
2023-02-16, 10:57
Medlem
Gold94s avatar
Jag hoppas att åklagaren får igenom det, det skedde i samförstånd enligt mig.
Han vaktade Ulf fast han visste att K skulle hämta en kniv, K är ett vider och bad honom filma också, han lyfte inte ett finger för att stoppa vidret.
Avskum båda två.
Citera
2023-02-16, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag hoppas att åklagaren får igenom det, det skedde i samförstånd enligt mig.
Han vaktade Ulf fast han visste att K skulle hämta en kniv, K är ett vider och bad honom filma också, han lyfte inte ett finger för att stoppa vidret.
Avskum båda två.

tro nu inte att jag sitter och försvarar honom, det gör jag inte.

Tror bara att åklagarens slutplädering inte håller för HN:s räkning.
Citera
2023-02-16, 11:04
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
tro nu inte att jag sitter och försvarar honom, det gör jag inte.

Tror bara att åklagarens slutplädering inte håller för HN:s räkning.

Nej lugn det tror jag inte. 👍

Jag tycker bara att rätten borde döma H till ett långt straff också som inte gjorde något för att stoppa det hela.
Citera
2023-02-16, 12:09
Medlem
dom kommer 9 mars

just nu pågår överläggning om HN ska kvarstanna i häkte

redigerat

HN kvarstannar i häkte
Senast redigerad av tjalle99 2023-02-16 kl. 12:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in