2008-04-17, 18:14
  #397
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Jag instämmer inte med dig o Kenta när det gäller era kriterier.
Visar Ronaldo samma klass mot dessa giganter (och i EM) han nu ställs mot så blir valet lätt. Om INTE och istället Messi, som varit briljant i ett hackande Barca i år, eller någon annan som varit duktig i år, dominerar så ser jag inte varför man ska ge Ronaldo epitetet "världens bästa spelare".
I min bok får man detta epitet när man är bäst mot de bästa när det gäller som mest.
Sorry.

Messi? Han har gjort 15 mål den här säsongen, och varit skadad halva säsongen. Just det, ett hackande Barca. Du skjuter dig själv i foten. Du säger att laget måste komma långt i alla för att en spelare ska kunna få priset, då kan ju inte Messi få eftersom att Barca hackar. Sen att Ronaldo gjort 23 fler mål än Messi hittills säger ju allt. Du snackar hela tiden om det är så, och OM. Nu är det inte om, hade Messi gjort 40 mål den här säsongen och Barca lett ligan samt varit i CL-semi, så hade jag inte tvekat att utse Messi till världens bästa. Nu är det inte så, därför är Ronaldo bäst.

Man får inte priset om man varit skadad halva säsongen av anledningen "han har varit bra när han spelat" visst, Messi är helt klart en av världens bästa spelare, no doubt. Men nu måste man gå efter vad de PRESTERAT detta år, och då räcker inte Messi till, så enkelt är det.
Citera
2008-04-17, 18:39
  #398
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Messi? Han har gjort 15 mål den här säsongen, och varit skadad halva säsongen. Just det, ett hackande Barca. Du skjuter dig själv i foten. Du säger att laget måste komma långt i alla för att en spelare ska kunna få priset, då kan ju inte Messi få eftersom att Barca hackar. Sen att Ronaldo gjort 23 fler mål än Messi hittills säger ju allt. Du snackar hela tiden om det är så, och OM. Nu är det inte om, hade Messi gjort 40 mål den här säsongen och Barca lett ligan samt varit i CL-semi, så hade jag inte tvekat att utse Messi till världens bästa. Nu är det inte så, därför är Ronaldo bäst.

Man får inte priset om man varit skadad halva säsongen av anledningen "han har varit bra när han spelat" visst, Messi är helt klart en av världens bästa spelare, no doubt. Men nu måste man gå efter vad de PRESTERAT detta år, och då räcker inte Messi till, så enkelt är det.
Vad har jag sagt? Lättare att argumentera med dig om du avslutar dina meningar.
Angående hans skadefrånvaro så vore det en desto större bedrift om han går in och dominerar när det verkligen räknas och när europas absolut bästa lag drabbar samman.
Den krassa sanningen är att det är nu vi kommer att se vem som är världens bästa fotbollsspelare.
Än en gång dock, båda är grymma.
__________________
Senast redigerad av someuse 2008-04-17 kl. 18:43.
Citera
2008-04-17, 18:40
  #399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Vad har jag sagt? Lättare att argumentera med dig om du avslutar dina meningar.
Angående hans skadefrånvaro så desto större bedrift om han går in och dominerar när det verkligen räknas och när europas bästa lag drabbar samman.
Än en gång dock, båda är grymma.

Men det där med kontinuitet känns som det är Messis problem denna säsong. Han må ha varit gudlik när han spelat, men att han varit skadad så pass mycket ligger honom ändå i fatet jämfört med folk som presterat hela säsongen.

Kan inte annat än hålla med om det sista. (PS ska försöka fixa biljetter till Barca-Valencia )
Citera
2008-04-17, 18:49
  #400
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Men det där med kontinuitet känns som det är Messis problem denna säsong. Han må ha varit gudlik när han spelat, men att han varit skadad så pass mycket ligger honom ändå i fatet jämfört med folk som presterat hela säsongen.

Kan inte annat än hålla med om det sista. (PS ska försöka fixa biljetter till Barca-Valencia )
Lycka till med det och rapportera för guds skull om hur det var.
Citera
2008-04-19, 21:30
  #401
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Men det där med kontinuitet känns som det är Messis problem denna säsong. Han må ha varit gudlik när han spelat, men att han varit skadad så pass mycket ligger honom ändå i fatet jämfört med folk som presterat hela säsongen.

Kan inte annat än hålla med om det sista. (PS ska försöka fixa biljetter till Barca-Valencia )
Nu kladdar vi ju i fel tråd men kontinuitet när det gäller prestation syftar du väl på? Att han missat matcher är ju inte bra, men när han går in o lirar som han gör just nu mot Espanyol så ser man ju att han knappt verkar ta kvalitetsmässig skada av sin frånvaro. Herrejävlar vilken fotboll pojken spelar...

Nog tjatat om Messi i Ronaldo-tråden dock. Hur var Ronaldo idag förresten?
__________________
Senast redigerad av someuse 2008-04-19 kl. 21:41.
Citera
2008-04-19, 23:42
  #402
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Nu kladdar vi ju i fel tråd men kontinuitet när det gäller prestation syftar du väl på? Att han missat matcher är ju inte bra, men när han går in o lirar som han gör just nu mot Espanyol så ser man ju att han knappt verkar ta kvalitetsmässig skada av sin frånvaro. Herrejävlar vilken fotboll pojken spelar...

Nog tjatat om Messi i Ronaldo-tråden dock. Hur var Ronaldo idag förresten?

Ok, bland dem bättre, gjorde en riktigt bra prestation när han sköt i stolpen. Hade någon farlig nick och kom runt på kanten ganska bra.
Citera
2008-04-20, 05:43
  #403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Men det där med kontinuitet känns som det är Messis problem denna säsong. Han må ha varit gudlik när han spelat, men att han varit skadad så pass mycket ligger honom ändå i fatet jämfört med folk som presterat hela säsongen.

Kan inte annat än hålla med om det sista. (PS ska försöka fixa biljetter till Barca-Valencia )
Ot, men ifall du ska ga och se dessa tva lag, ga for guds skull pa Mestalla! Riktigt tat och harlig stadio. Aven fast Camp Nou inte ar sa dalig den heller...
Citera
2008-04-20, 08:28
  #404
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinao
Ot, men ifall du ska ga och se dessa tva lag, ga for guds skull pa Mestalla! Riktigt tat och harlig stadio. Aven fast Camp Nou inte ar sa dalig den heller...
OT men jävlar vilket tryck där var vid spanska cupfinalen. Otroligt tajt.
Citera
2008-04-20, 08:39
  #405
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Men det där med kontinuitet känns som det är Messis problem denna säsong. Han må ha varit gudlik när han spelat, men att han varit skadad så pass mycket ligger honom ändå i fatet jämfört med folk som presterat hela säsongen.

Kan inte annat än hålla med om det sista. (PS ska försöka fixa biljetter till Barca-Valencia )
Kontinuitet är viktigt, dock är det inte lika viktigt att tåpaja in bollar mot lag som Reading och Levante som att lyfta sitt lag till seger i Europas mest prestigefulla klubblagsturnering.
Citera
2008-04-20, 13:52
  #406
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Kontinuitet är viktigt, dock är det inte lika viktigt att tåpaja in bollar mot lag som Reading och Levante som att lyfta sitt lag till seger i Europas mest prestigefulla klubblagsturnering.

Så du menar att Ronaldo aldrig har gjort några mål mot bra lag?
Citera
2008-04-20, 15:45
  #407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Så du menar att Ronaldo aldrig har gjort några mål mot bra lag?

Tror han menade att det är i CL man vinner titlar som spelare, inte om man öser in mål mot sämre lag i den inhemska ligan
Citera
2008-04-20, 16:16
  #408
Medlem
Att Messi är världens bästa spelare råder det ju ingen tvekan om, det räcker med att kolla på hur han lirade igår, efter 2 månaders skadofrånvaro. Totalt dominant. Men att Ronaldo varit bättre i år måste man medge, då Messi ständigt gått skadad. FAAN vad man längtar till onsdagens CL-semi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in