Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Jag instämmer inte med dig o Kenta när det gäller era kriterier.
Visar Ronaldo samma klass mot dessa giganter (och i EM) han nu ställs mot så blir valet lätt. Om INTE och istället Messi, som varit briljant i ett hackande Barca i år, eller någon annan som varit duktig i år, dominerar så ser jag inte varför man ska ge Ronaldo epitetet "världens bästa spelare".
I min bok får man detta epitet när man är bäst mot de bästa när det gäller som mest.
Sorry.
Messi? Han har gjort 15 mål den här säsongen, och varit skadad halva säsongen. Just det, ett hackande Barca. Du skjuter dig själv i foten. Du säger att laget måste komma långt i alla för att en spelare ska kunna få priset, då kan ju inte Messi få eftersom att Barca hackar. Sen att Ronaldo gjort
23 fler mål än Messi hittills säger ju allt. Du snackar hela tiden om det är så, och OM. Nu är det inte om, hade Messi gjort 40 mål den här säsongen och Barca lett ligan samt varit i CL-semi, så hade jag inte tvekat att utse Messi till världens bästa. Nu är det inte så, därför är Ronaldo bäst.
Man får inte priset om man varit skadad halva säsongen av anledningen "han har varit bra när han spelat" visst, Messi är helt klart en av världens bästa spelare, no doubt. Men nu måste man gå efter vad de PRESTERAT detta år, och då räcker inte Messi till, så enkelt är det.