2008-04-02, 13:33
Medlem
Centrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Haha, men vafan du måste ju se att han filmar löjligt mycket ? Finns ingen anledning att argumentera med dig tills du botat din trångsynthet.

Tro mig om det är något jag inte är så är det att vara trångsynt. Den ronaldo ni minns är han som faller lätt.. han var i den perioden när han var 18-20år. Du är trångsynt för det verkar som om du ogillar ronaldo för den spelare han var då .. Öppna ögonen.. och se ronaldo som han spelar idag. Det är världsklass.

Ok
Citera
2008-04-02, 14:14
Bannlyst
Citat:
Håller inte alls med. De bästa spelarna lägger sig enkelt i närkamper men HIV-Christina filmar rent av. Du kan inte vara så trångsynt så att du inte ser att han fortfarande filmar ? På tal om hans divighet så sitter den fortfarande kvar. I gårdagens match mot Roma så kunde man ju se hans vilda gestikulationer när han inte får bollen. Han klagar konstant och har ett riktigt respektlöst kroppspråk mot både domare och motståndare. Christina förpestar dagens fotboll och är en dålig förebild. Jag tycker självklart att han är en skicklig spelare som inte skulle behöva hålla på så här. Och det smärtar mig väldigt djupt att inte kunna säga att han var värdelös mot Roma för att han gjorde ett mål. Men seriöst, han var förutom målet totalt osynlig och överglänstes av 34-årige Paul Scholes och en Vucinic som inte ens är ordinarie. Så tycker jag iaf !

Han hade ett skott i ribban, ett skott i stolpen, ett mål och en passning som resulterade i fritt läge för Rooney. Så nej, han var inte kass.

Angående debatten om att "han filmar och gnäller, världens bästa spelare gör inte så"

Jo, Maradona blev utbuad. Jo, Maradona filmade. Jo, Maradona gnällde. Maradona sköt t o m folk med luftgevär och tog kokain.

Det är bisarrt att du försöker använda storspelare som något sorts exempel på varför Ronaldo aldrig kan bli världens bästa för att han gnäller på medspelare. Finns det två spelare i världen som symboliserar fusk för massan så är det Rivaldo och Maradona, och är inte just de två ansedda som världens bästa spelare?
Citera
2008-04-02, 14:16
Bannlyst
Citat:
Jag förstår ju också att han är väldigt bra, han leder ju skytteligan. Men jag skulle vilja se honom prestera bättre i de stora matcherna. Ja jag vet han har gjort 7 mål i CL, men han har nästintill alltid varit osynlig mot lag som Chelsea, Arsenal, Pool.
Anledningen till att jag hatar honom mer än folkmord är:

- Han filmar konstant.

-Han är outstanding mot bottenlag.

- Han är en diva, som tror att han är lagspelare.

- Han jobbar nästintill aldrig hem.

- Han visar ingen respekt mot motståndare och sysslar med egna finter när de leder med 3-0 och kallar sig själv för en underhållare.

- Han är kvinna och portugis.

Osynlig? Mål mot Milan förra året i semin, två mål mot Roma i kvarten, ett mål mot Roma nu i kvarten, mål mot Lyon i åttondelen, mål mot Liverpool för några veckor sen, ett mål och en assist tigare iår mot Arsenal. Vilken jävla myt att han aldrig presterar i stora matcher. Klart som fan han inte dominerar, det finns ingen spelare i hela världen som dominerar mot ungefär lika bra motstånd. Vad har Torres gjort mot United och Arsenal? Så kan man nämna om alla storspelare.
Citera
2008-04-02, 14:18
Medlem
Quorthons avatar
Nja, finns nog inte många som skulle hävda att Rivaldo och Maradona är bäst i världen

För övrigt saknar jag World of Robots. Skulle vara trevligt att se han försöka bortförklara "Låtsas-Ronaldos" framfart den här säsongen. Killen som "sprattlat till med benen" och gjort 36 mål hittills.
Citera
2008-04-02, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Nja, finns nog inte många som skulle hävda att Rivaldo och Maradona är bäst i världen

För övrigt saknar jag World of Robots. Skulle vara trevligt att se han försöka bortförklara "Låtsas-Ronaldos" framfart den här säsongen. Killen som "sprattlat till med benen" och gjort 36 mål hittills.

Varit bäst
Citera
2008-04-02, 15:16
Medlem
vad jag hatar honom men fan va bra han var igår.
Citera
2008-04-02, 15:18
Medlem
Helle031s avatar
Ganska jobbigt att se när han lipar jämt men man måste beundra honom ändå!
En sanslöst bra spelare.
Citera
2008-04-02, 16:15
Medlem
hon borde fått minst ett gult igår, så som han gestikulerade och gnällde ska man inte uppföra sig mot domaren. Mexes fick gult för att han svor högt och slog i luften, ser ingen skillnad.
Citera
2008-04-02, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vall
hon borde fått minst ett gult igår, så som han gestikulerade och gnällde ska man inte uppföra sig mot domaren. Mexes fick gult för att han svor högt och slog i luften, ser ingen skillnad.

Och du var ju domaren själv, för du vet ju precis vad Mexes sa och vad Ronaldo sa. Right. Älskar dessa personer som kommer med sina superanalyser utan att egentligen veta ett skit.
Citera
2008-04-02, 17:11
Medlem
neguins avatar
Jag ar glad att det finns fler som hatar honom sa innerligt som jag gor.. Som fotbollsspelare ar han bland de battre, inget snack om saken, och han lyckas vara en hyfsad skadespelare stundtals ocksa aven om det inte hor hemma pa en fotbollsplan. Men det ar divan Christina Ronaldo's personlighet och satt som jag avkyr.. All makt at Tengil och jag hoppas flatan skadar sig... Fy fan.
Citera
2008-04-02, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Jag ar glad att det finns fler som hatar honom sa innerligt som jag gor.. Som fotbollsspelare ar han bland de battre, inget snack om saken, och han lyckas vara en hyfsad skadespelare stundtals ocksa aven om det inte hor hemma pa en fotbollsplan. Men det ar divan Christina Ronaldo's personlighet och satt som jag avkyr.. All makt at Tengil och jag hoppas flatan skadar sig... Fy fan.

Förklara för mig varför han är en sån diva? Hade du sett några intervjuer med honom så vet du att han är en ödmjuk kille som sällan "skryter om sina insatser" - utan hellre lyfter fram sina lagkamrater. Så nu får du förklara dig, och jag tvivlar (precis som 90% av alla andra här) på att du kan förklara på ett vettigt sätt.
Citera
2008-04-02, 17:26
Medlem
Quorthons avatar
Att så många hatar United och Ronaldo gör det bara skönare för oss när de vinner

Ronaldo gör mål med högern, vänstern, huvudet, klackar, på frisparkar, på straffar, tap-ins, volleys och skott utifrån. Han skapar mål på egen hand, han skapar mål genom att vara otroligt rörlig och underlätta för medspelarna. Vem sa att Ronaldo var en "one trick pony"? Att han har ett sådant brett register gör att han alltid är ett hot och att han gör så många mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in