2008-04-02, 13:02
Bannlyst
Helt rätt IlDivino! Hanär bra men hatad
Citera
2008-04-02, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centrum
Alla faller lätt ibland totti ska i inte prata om Gerrard osv Den enda jag upplever inte faller när han borde är Rooney. Ibland bör man vara taktiskt. Men vi pratar Ronaldos spelar kvaliteter..
Vad jiddrar du om? Att Totti och Gerrard är filmare i Fejk-Ronaldos klass är ett aprilskämt. Det var din dag igår, killen.
Citera
2008-04-02, 13:04
Medlem
Centrums avatar
förövrigt upplever jag att Ronaldo har bättrat sig .. på att sluta filma..
Jag undrar när ska folk ska erkänna hans storhet??
Citera
2008-04-02, 13:07
Medlem
Jag förstår ju också att han är väldigt bra, han leder ju skytteligan. Men jag skulle vilja se honom prestera bättre i de stora matcherna. Ja jag vet han har gjort 7 mål i CL, men han har nästintill alltid varit osynlig mot lag som Chelsea, Arsenal, Pool.
Anledningen till att jag hatar honom mer än folkmord är:

- Han filmar konstant.

-Han är outstanding mot bottenlag.

- Han är en diva, som tror att han är lagspelare.

- Han jobbar nästintill aldrig hem.

- Han visar ingen respekt mot motståndare och sysslar med egna finter när de leder med 3-0 och kallar sig själv för en underhållare.

- Han är kvinna och portugis.
Citera
2008-04-02, 13:11
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centrum
Alla faller lätt ibland totti ska i inte prata om Gerrard osv Den enda jag upplever inte faller när han borde är Rooney. Ibland bör man vara taktiskt. Men vi pratar Ronaldos spelar kvaliteter..

Snälla nån, du försöker blanda in Gerrard i diskussionen?!
Ronaldo kastar sig i nästan varje närkamp, Gerrard´s filmningar i karriären kan man räkna med ena handen...
Citera
2008-04-02, 13:13
Medlem
Så roligt när folk försöker hitta någon svaghet hos Gerrard. ( Inte Pool fan ).
Citera
2008-04-02, 13:15
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Jag förstår ju också att han är väldigt bra, han leder ju skytteligan. Men jag skulle vilja se honom prestera bättre i de stora matcherna. Ja jag vet han har gjort 7 mål i CL, men han har nästintill alltid varit osynlig mot lag som Chelsea, Arsenal, Pool.
Anledningen till att jag hatar honom mer än folkmord är:

- Han filmar konstant.

-Han är outstanding mot bottenlag.

- Han är en diva, som tror att han är lagspelare.

- Han jobbar nästintill aldrig hem.

- Han visar ingen respekt mot motståndare och sysslar med egna finter när de leder med 3-0 och kallar sig själv för en underhållare.

- Han är kvinna och portugis.

Det märkligsa är att han presterar i varje match, förstår verkligen inte vad du försöker påtala. Var fruktansvärt bra mot Liverpool båda matcherna och I ligacupmatchen och första ligamatchen på Arsenal.

Han filmer knappast konstant, finns så otroligt många spelare som lägger sig lättare än vad han gör. Det argumentet känns gammalt och förlegat. Det passade in på honom som omogen 18-åringen men knappast längre.

Att han är en diva känns också uttjatat. Vet inte vad det är för divafasoner han visar upp? Att spelare slår ut med armarna, himlar med ögonen osv känns mer som regel än undantag i dagens fotboll. SJälvklart är han inte någon optimal ledartyp som Gerrard eller Terry, men hur många spelare är det?

Han har utvecklar sitt lagarbete något enormt om man följt hans karriär.

Kommer heller aldrig förstå "argumentet" emot honom om huruvida han förnedrar sina motståndare med överdrivna finter osv. Liksom alla sporter är fotboll till stora delar ett psykologiskt spel. Om spelare och lag blir upprörda över att han står och bolltrollar är det snarare ett bevis på deras undermålliga inställning.
Citera
2008-04-02, 13:21
Medlem
Centrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrDieTrying
Han filmer knappast konstant, finns så otroligt många spelare som lägger sig lättare än vad han gör. Det argumentet känns gammalt och förlegat. Det passade in på honom som omogen 18-åringen men knappast längre.

Att han är en diva känns också uttjatat. Vet inte vad det är för divafasoner han visar upp? Att spelare slår ut med armarna, himlar med ögonen osv känns mer som regel än undantag i dagens fotboll. SJälvklart är han inte någon optimal ledartyp som Gerrard eller Terry, men hur många spelare är det?

.

Exakt Det var hammaren på spiken..
Citera
2008-04-02, 13:25
Medlem
Om han fortsätter såhär måste han bli världens bästa spelare iår av fifa och alla. Annars kan de inget om fotboll.
Citera
2008-04-02, 13:26
Medlem
Haha, men vafan du måste ju se att han filmar löjligt mycket ? Finns ingen anledning att argumentera med dig tills du botat din trångsynthet.
Citera
2008-04-02, 13:32
Medlem
Måste bara nämna att det var sjukligt roligt när Tonetto ( tror jag ) fick en knuff i ryggen av Ronaldo o ramlar, och Ronaldo ställer sig o flinar o tycker att det filmning !
Citera
2008-04-02, 13:32
Medlem
OrDieTryings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Haha, men vafan du måste ju se att han filmar löjligt mycket ? Finns ingen anledning att argumentera med dig tills du botat din trångsynthet.

Jag ser verkligen inte det, om jag skall vara helt ärlig. Jag tror att bilden av honom som filmare ligger honom till last. Som jag nämnde föll han otroligt lätt, nästan löjligt ofta, i början av sin karriär. Det lever kvar och tror inte många har en speciellt nyanserad bild utav honom, utan utgår ifrån att han hela tiden filmar då det en gång varit så. Följer man honom under en hel match ser man att filmingar knappt förekommer. Han överdriver lite ibland, precis som i princip alla offensiva fotbollsspelare.

Ett annat resonemang som borde tas upp i ämnet är ju det faktum att han p.g.a. av sin oerhörda skicklighet med boll tas oerhört hård uder matcher, få utstå hård beakning och får mycket smäller, lite som ljungberg under sin glansperiod. Folk som påstår att han är en filmare idag är i mina ögon inte dirket fotbollskunniga utan lever enbart på vad som varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in