Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Jag förstår ju också att han är väldigt bra, han leder ju skytteligan. Men jag skulle vilja se honom prestera bättre i de stora matcherna. Ja jag vet han har gjort 7 mål i CL, men han har nästintill alltid varit osynlig mot lag som Chelsea, Arsenal, Pool.
Anledningen till att jag hatar honom mer än folkmord är:
- Han filmar konstant.
-Han är outstanding mot bottenlag.
- Han är en diva, som tror att han är lagspelare.
- Han jobbar nästintill aldrig hem.
- Han visar ingen respekt mot motståndare och sysslar med egna finter när de leder med 3-0 och kallar sig själv för en underhållare.
- Han är kvinna och portugis.
Det märkligsa är att han presterar i varje match, förstår verkligen inte vad du försöker påtala. Var fruktansvärt bra mot Liverpool båda matcherna och I ligacupmatchen och första ligamatchen på Arsenal.
Han filmer knappast konstant, finns så otroligt många spelare som lägger sig lättare än vad han gör. Det argumentet känns gammalt och förlegat. Det passade in på honom som omogen 18-åringen men knappast längre.
Att han är en diva känns också uttjatat. Vet inte vad det är för divafasoner han visar upp? Att spelare slår ut med armarna, himlar med ögonen osv känns mer som regel än undantag i dagens fotboll. SJälvklart är han inte någon optimal ledartyp som Gerrard eller Terry, men hur många spelare är det?
Han har utvecklar sitt lagarbete något enormt om man följt hans karriär.
Kommer heller aldrig förstå "argumentet" emot honom om huruvida han förnedrar sina motståndare med överdrivna finter osv. Liksom alla sporter är fotboll till stora delar ett psykologiskt spel. Om spelare och lag blir upprörda över att han står och bolltrollar är det snarare ett bevis på deras undermålliga inställning.