2012-07-20, 23:31
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av view
Kan någon förklara för mig varför messi har en bättre säsong bakom sig än ronaldo? Ronaldo gjorde mål mot nästan alla lag han spelade mot och var bra mycket mer avgörande. Messi gjorde massvis med mål mot skitlag och försvann totalt mot dom stora lagen. Han trycker in 5 mot leverkusen 0 mot chelsea över 2 matcher. 0 mot real madrid på 2 classicon etc. Nu kanske inte leverkusen är världens sämsta lag men när barcelona mötte dom i CL var det skämmigt.

Nu säger jag inte att det inte är en bedrift att trycka in 70+ mål på en säsong, det är mycket. samtidigt spelade Messi fler matcher än Ronaldo också vilket gör att skillnaden blir lite större.

Ok. Du nämner Chelsea och de 2 clasicos där han inte gjorde mål. Du nämner inte ens hans assist och framspelningar i de matcherna (mot Madrid).
Sket du i med flit att nämna Milan och resten av clasico-matcherna där han gjorde mål och dominerade på planen?
Senast redigerad av C0w 2012-07-20 kl. 23:36.
Citera
2012-07-20, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Ok. Du nämner Chelsea och de 2 clasicos där han inte gjorde mål. Du nämner inte ens hans assist och framspelningar i de matcherna (mot Madrid).
Sket du i med flit att nämna Milan och resten av clasico-matcherna där han gjorde mål och dominerade på planen?

Messi dominerade knappast i Klassikerna, var mest osynlig även om han gjorde assists.

Mot Milan fick han ju straffarna med sig om man säger så.
Citera
2012-07-21, 00:59
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11
Messi dominerade knappast i Klassikerna, var mest osynlig även om han gjorde assists.

Mot Milan fick han ju straffarna med sig om man säger så.

Glömt de allra första matcherna i säsongen? Supercupen där Messi gjorde 3 mål + 1 (kanske 2) assists mot Madrid? I CDR var det Messi som fixade Abidals och Pedros mål och i ligan så assisterade han Alexis.

Mot milan gjorde han mål och spelade bra generellt sett.

Med tanke på hans jävligt höga standard så kräver folk att han gör 2-3 mål i varje stormatch för att det inte ska räknas som flopp och att han var osynlig...
Citera
2012-07-21, 09:48
Medlem
views avatar
Nej han behöver inte göra 2-3. Men att kliva fram i dom lite tuffare matcherna istället för att gå runt och vara helt osynlig så man förlorar ligan hade varit bättre än att göra 3-5 mål i skitmatcher som redan är avgjorda.

Det är där den stora skillnaden är mellan ronaldo och messi den här säsongen. Ronaldo var nästan alltid där och trycka in vinnarbollen. Vilken avgörande spelare, huga!
Senast redigerad av view 2012-07-21 kl. 09:50.
Citera
2012-07-21, 15:56
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Men att det var Messi med helt otroliga passningar som friställde Pedro och Abidal och såg till att Barca slog ut Real, det glömde du att nämna...
Nej jag glömde inte att nämna det då jag bara rättade den citerade personen.
Eftersom att denne inte nämnde något med dem assisterna som du påpekade så fall det mig inte in att nämna dem
Jag är trots allt en madridista så Messi får söka sina svar i en annan tråd
Citera
2012-07-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Men att det var Messi med helt otroliga passningar som friställde Pedro och Abidal och såg till att Barca slog ut Real, det glömde du att nämna...

Messi kunde lika gärna vara matchvinnare i 1-2 förlusten med en sjuk passning till Xavi.

http://www.youtube.com/watch?v=YvPQeRDtLfA

Men eftersom Xavi missade där blev Messi helt osynlig i den matchen verkar det som. I övrigt tycker jag att Real Madrid vann rättvist och att Barcelonas mittfält sög den matchen.
Citera
2012-07-21, 18:19
Medlem
gulaLejonets avatar
ska bli kul att se vem som vinner skytteligan i år!

tycker även Ronaldo förtjänar att bli utsedd till bäst i världen!
Citera
2012-07-22, 00:15
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Nej han behöver inte göra 2-3. Men att kliva fram i dom lite tuffare matcherna istället för att gå runt och vara helt osynlig så man förlorar ligan hade varit bättre än att göra 3-5 mål i skitmatcher som redan är avgjorda.

Det är där den stora skillnaden är mellan ronaldo och messi den här säsongen. Ronaldo var nästan alltid där och trycka in vinnarbollen. Vilken avgörande spelare, huga!

Men han kliver ju fram i de tuffare matcherna. Oftast gör han mål, lyckas han inte med det så gör han några assists. Ibland spelar han fram sina lagkamrater till bra lägen, men de sätter inte dit bollen, vilket leder till att Messi blir osynlig i folks ögon eftersom han inte bidrar till något på statistiklistan.

Han klev fram i alla clasicos förutom liga-clasicon på Camp nou. I supercupen gjorde han både ett par mål och assists, i CDR blev det assists och i liga clasicon stod han bakom Alexis mål efter att ha sprungit en bit på plan med Özil bakom sig. Förutom det så var han bra generellt sett också.

Han spelade bra mot Milan och gjorde en del mål, men det kanske inte räknas som en tuff match enligt dig... Chelsea gick åt helvete, ja.

3-5 mål i redan avgjorda skitmatcher blabla... I flera av dessa matcher gjorde han det första målet för att sedan lägga på fler, så det där argumentet håller inte.
Citera
2012-07-22, 00:22
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Men han kliver ju fram i de tuffare matcherna. Oftast gör han mål, lyckas han inte med det så gör han några assists. Ibland spelar han fram sina lagkamrater till bra lägen, men de sätter inte dit bollen, vilket leder till att Messi blir osynlig i folks ögon eftersom han inte bidrar till något på statistiklistan.

Han klev fram i alla clasicos förutom liga-clasicon på Camp nou. I supercupen gjorde han både ett par mål och assists, i CDR blev det assists och i liga clasicon stod han bakom Alexis mål efter att ha sprungit en bit på plan med Özil bakom sig. Förutom det så var han bra generellt sett också.

Han spelade bra mot Milan och gjorde en del mål, men det kanske inte räknas som en tuff match enligt dig... Chelsea gick åt helvete, ja.

3-5 mål i redan avgjorda skitmatcher blabla... I flera av dessa matcher gjorde han det första målet för att sedan lägga på fler, så det där argumentet håller inte.
Det finns inga argument som håller för att påstå att Ronaldo är bättre än Messi. Ska sluta diskutera i den här tråden då jag är trött på att bli så arg hela tiden, kan inte vara bra för hjärtat att skriva med så här inavlade idioter.
Citera
2012-07-22, 03:52
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Som det stora geniet i Barca, Pinto så fint sa det "Guldbollen skall gå till den spelare som gör störst skillnad för sitt lag."

Vem av Messi och Ronaldo har haft en mer avgörande säsong? Vem har avgjort flest viktiga matcher? Vem har avgjort träningsmatcher och vem har avgjort viktiga EM matcher? Vem har gjort hattrick i obetydelselösa matcher och vem har gjort frisparkar, skott, nickar, petningar och framspelningar i avgörande läge som i slutändan bar frukt.

Så enligt Pinto's kriterier är min vinnare rätt solklar.
Citera
2012-07-22, 04:12
Medlem
views avatar
Citat:

Nu kanske mitt minne spelar mig ett spratt, Men kom inte alla messis mål från straffar mot milan? Han gjorde nästan en hattrick på straffar i andra matchen. Sen är det konstigt att någon kan anses vara världens bästa spelare när dom knappt kunde göra mål under hela höstsäsongen på bortamatcherna.
Citera
2012-07-22, 10:00
Bannlyst
Citat:
Nu kanske mitt minne spelar mig ett spratt, Men kom inte alla messis mål från straffar mot milan? Han gjorde nästan en hattrick på straffar i andra matchen. Sen är det konstigt att någon kan anses vara världens bästa spelare när dom knappt kunde göra mål under hela höstsäsongen på bortamatcherna.
Alla kan ju ha formsvackor ibland vettu, rätt konstigt resonemang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in