2012-08-10, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Cristiano Ronaldo vann priset Goal 50 där han blev utsedd till världens bästa spelare utav Goals skribenter och läsare.

1.Ronaldo
2.Casillas
3.Messi

Precis så som det skall vara.
Det är det enda priset som Ronaldo kommer att vinna - ett leksakspris från någon brittisk fotbollsblaska.
Citera
2012-08-10, 00:41
Medlem
snillet_1s avatar
Jag vet inte riktigt hur andra tänker, men i min bok är Messi ganska klart den bästa spelaren. Visst är Ronaldo en fantastisk målskytt men Messi är ju ännu bättre på den biten och KLART bättre framspelare.
Citera
2012-08-10, 02:09
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag vet inte riktigt hur andra tänker, men i min bok är Messi ganska klart den bästa spelaren. Visst är Ronaldo en fantastisk målskytt men Messi är ju ännu bättre på den biten och KLART bättre framspelare.

Håller helt med!

Ronaldo är en otrolig målskytt och en "maskin" producerar jämnt och ständigt. Men Messi är unik och en av de största någonsin.

Tror inte det finns en chans att Ronaldo vinner Ballon d´or i år faktiskt. Han åstadkom mer med Real Madrid och gjorde några riktigt viktiga mål i EM men han är inte på långa vägar lika dominant på planen som Messi.
Citera
2012-08-10, 02:33
Medlem
Ronaldo är med på PES omslaget i år, helt givet att han vinner .

Borde man inte ändra upplägget av guldbollen? typ " Journalist best player " , " Managers best player " och " Players best player " kanske lätt skevt men jag hoppas ni förstår.
Citera
2012-08-10, 04:28
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Lol att Pirlo kommer på 3:e plats och att typ Iniesta, Xavi får en halv procent av rösterna ger mig inte någon seriösare blick på detta spektakel. Och att endast 881 har gillat detta genom Facebook så ser man ju direkt vilket oseriös blaja denna omröstning är.
Säger inte enbart detta för att jag håller på Barcelona och för att Ronaldo kom före Messi i denna omröstning men lite kritisk måste man ju få vara. Guldbollen är det enda man kan hålla sig till och förlita sig på när det gäller omröstningar av världens bästa spelare.

Edit: Om jag skulle få rösta så skulle Pirlo knappt få plats på min topp 50 lista.

Visar ju att du inte tittar på så mycket fotboll eller hur? Pirlo var Serie A's bästa spelare samt Italiens bästa spelare, även EM's topp 2-3 bästa spelare, hade nog blivit utsedd till EM's spelare om Italien vunnit guldet.

Om du ens kan nämna 20 spelare som förtjänar att vara före honom denna säsongen så är din mamma ingen hora.
Citera
2012-08-12, 17:54
Medlem
Langsdales avatar
http://www.as.com/english/articulo/usain-bolt-cristiano-is-better/20120812dasdenspo_4/Ten
Citera
2012-08-12, 18:41
Medlem
I.Am.Legends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
http://www.as.com/english/articulo/usain-bolt-cristiano-is-better/20120812dasdenspo_4/Ten
De är iofs polare.
Citera
2012-08-12, 18:50
Medlem
kirrem4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Drömmen är ju att man ska få se Bolt och Ronaldo i United tröjorna!
Citera
2012-08-12, 22:04
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Visar ju att du inte tittar på så mycket fotboll eller hur? Pirlo var Serie A's bästa spelare samt Italiens bästa spelare, även EM's topp 2-3 bästa spelare, hade nog blivit utsedd till EM's spelare om Italien vunnit guldet.

Om du ens kan nämna 20 spelare som förtjänar att vara före honom denna säsongen så är din mamma ingen hora.

Haha kollar nog på mer fotboll än dig. Följer dock inte bajsiga Serie A så mycket. Och att du nämner att han är en av Serie A's topp spelare säger mig fan ingenting då jag inte är någon Serie A fantast. Men att han glänste i EM kan man ju inte klaga på. Men det gör inte att han hamnar så särskilt mycket högre upp på min lista. Kolla bara på Forlan under VM t.ex.

Haha ojojojojojoj ska det där föreställa ett påhopp? Patetiskt i så fall.
Citera
2012-08-12, 22:12
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Haha kollar nog på mer fotboll än dig. Följer dock inte bajsiga Serie A så mycket. Och att du nämner att han är en av Serie A's topp spelare säger mig fan ingenting då jag inte är någon Serie A fantast. Men att han glänste i EM kan man ju inte klaga på. Men det gör inte att han hamnar så särskilt mycket högre upp på min lista. Kolla bara på Forlan under VM t.ex.

Haha ojojojojojoj ska det där föreställa ett påhopp? Patetiskt i så fall.
Sammanfattar ganska bra vilken nivå du ligger på.
Citera
2012-08-12, 22:21
Medlem
Karol.s avatar
Undra hur många mål Ronaldo hade gjort i PL om han spelat i United nu? Han gjorde ju ändå som bäst 31 mål på 34 matcher, dessutom är han en annan spelare idag, mindre trix och effektivare. Hade han spelat alla 38 ligamatcher så tror jag nog han hade fixat minst 40 mål.
Citera
2012-08-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Undra hur många mål Ronaldo hade gjort i PL om han spelat i United nu? Han gjorde ju ändå som bäst 31 mål på 34 matcher, dessutom är han en annan spelare idag, mindre trix och effektivare. Hade han spelat alla 38 ligamatcher så tror jag nog han hade fixat minst 40 mål.

Jag tror han lätt hade fixat 46 mål i PL också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in