2012-07-20, 16:46
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Snacka om vissa här överdriver Messi storhet lite för mycket.

Messi är bättre än Ronaldo men knappast så jävla mycket.
Citera
2012-07-20, 19:26
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av view
Kan någon förklara för mig varför messi har en bättre säsong bakom sig än ronaldo? Ronaldo gjorde mål mot nästan alla lag han spelade mot och var bra mycket mer avgörande. Messi gjorde massvis med mål mot skitlag och försvann totalt mot dom stora lagen. Han trycker in 5 mot leverkusen 0 mot chelsea över 2 matcher. 0 mot real madrid på 2 classicon etc. Nu kanske inte leverkusen är världens sämsta lag men när barcelona mötte dom i CL var det skämmigt.

Nu säger jag inte att det inte är en bedrift att trycka in 70+ mål på en säsong, det är mycket. samtidigt spelade Messi fler matcher än Ronaldo också vilket gör att skillnaden blir lite större.
Han gick t.o.m. mållös i tre raka El Clasicon medan Ronaldo nätade i alla tre
Citera
2012-07-20, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Han gick t.o.m. mållös i tre raka El Clasicon medan Ronaldo nätade i alla tre
Men att det var Messi med helt otroliga passningar som friställde Pedro och Abidal och såg till att Barca slog ut Real, det glömde du att nämna...
Citera
2012-07-20, 19:54
Medlem
Messi har oerhört mycket bättre statistik än Ronaldo om man kollar el clasicos, du får hitta på något annat..
Citera
2012-07-20, 19:58
Medlem
Roligare att se Ronaldo än Messi lira
Citera
2012-07-20, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Men att det var Messi med helt otroliga passningar som friställde Pedro och Abidal och såg till att Barca slog ut Real, det glömde du att nämna...

Det du glömde att nämna att vi skiter i assist.det viktiga att senast de möttes så sänkte Ronaldo barca och messi gick mållös ur matchen som en förlorare.

är inte alls förvånad att se dig fortfarande trolla sönder CR tråden men gång på gång blir du motbevisad
Citera
2012-07-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Det du glömde att nämna att vi skiter i assist.det viktiga att senast de möttes så sänkte Ronaldo barca och messi gick mållös ur matchen som en förlorare.

är inte alls förvånad att se dig fortfarande trolla sönder CR tråden men gång på gång blir du motbevisad

En assist är ju minst lika viktig som ett mål, assisten leder ju till målet? Alla vet redan vem den stora förloraren är din jävla babbe
Citera
2012-07-20, 20:22
Medlem
Citat:

Och det är sådana uttalanden som får en att höja på ögonbrynen. Utan Messis geniala framspelningar, inga mål för Pedro och Abidal, och Real hade gått vidare istället. Dessutom är det betydligt svårare att göra det Messi gjorde innan målen än att som Pedro och Abidal raka in ett friläge.

Återkom.
Citera
2012-07-20, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Och det är sådana uttalanden som får en att höja på ögonbrynen. Utan Messis geniala framspelningar, inga mål för Pedro och Abidal, och Real hade gått vidare istället. Dessutom är det betydligt svårare att göra det Messi gjorde innan målen än att som Pedro och Abidal raka in ett friläge.

Återkom.

Sen när vägde assist mer än mål för en anfallare ( i messi fall )när man jämför 2 spelare?glöm inte Ronaldo behöver inte assistera när man har Özil i laget som gjort 58 assist på 2 år.Real spelar mer direkt fotboll och kontringar inte konstigt att CR har färre assists.
Citera
2012-07-20, 20:39
Medlem
Citat:
Sen när vägde assist mer än mål för en anfallare ( i messi fall )när man jämför 2 spelare?glöm inte Ronaldo behöver inte assistera när man har Özil i laget som gjort 58 assist på 2 år.Real spelar mer direkt fotboll och kontringar inte konstigt att CR har färre assists.
Real gör ju fler mål än Barca så visst är det konstigt att Messi både gör fler mål och assisterar till fler än Ronaldo?

Dessutom; jämför man fotbollsspelare bör man väga in helheten, inte bara antalet mål. Så pass intelligenta måste vi väl ändå kunna vara?
Citera
2012-07-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Gulligt att vissa föredrar Ronaldo, javisst.

Jag föredrar en spelare som är komplett, vilket Ronaldo är och därför föredrar jag honom före Messi om ni ville veta.... Nog om det.

Komplett? Idiot om vi jämföra spelarna i den klassen så är det spetskvalitet.
Citera
2012-07-20, 22:14
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeWaterMyFriend
Komplett? Idiot om vi jämföra spelarna i den klassen så är det spetskvalitet.

Att kalla mig idiot gör ju att jag inte orkar med dig, skriv pinsam eller något men idiot är lite omoget att kalla någon. Jag börjar undra om du inte är en sån där turk som började hålla på Barca 2010?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in