2012-06-29, 19:58
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Fjolla sluta förstöra tråden.

Messi får fler assist på grund av sekt laget passar i 50 gånger i mellan innan de gör mål. är du så dum och inte tänkt på det redan?I Real allt går snabbare och få passningar inom laget det blir mer direkt attack på mål.

Sluta ändra på saker och ting när andra på forumet motbevisar dig gång på gång.
Hur påverkar det?
Citera
2012-06-29, 20:10
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Hur påverkar det?

Om man ska skriva emot Messi angående frågan så är det nog bättre att skriva att han får fler assist + mål pga spelet ska ske genom honom.
Citera
2012-06-29, 21:22
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Om man ska skriva emot Messi angående frågan så är det nog bättre att skriva att han får fler assist + mål pga spelet ska ske genom honom.
Precis. Men att det går 50 passningar spelarna emellan innan Messi får bollen och till slut spelar fram till ett mål har ju ingen betydelse alls.
Citera
2012-07-01, 01:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Cristiano Ronaldo har varit EM:s bästa spelare, i alla fall enligt Uefas rankning.

Nu tror han själv att han är favorit till Ballon D'Or, Guldbollen.

– Det beror på de som röstar, men jag tror att jag kommer att vinna, säger Ronaldo.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/em/ronaldo-bast-i-em---siktar-pa-guldbollen/
Citera
2012-07-01, 09:32
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Cristiano Ronaldo har varit EM:s bästa spelare, i alla fall enligt Uefas rankning.

Nu tror han själv att han är favorit till Ballon D'Or, Guldbollen.

– Det beror på de som röstar, men jag tror att jag kommer att vinna, säger Ronaldo.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/em/ronaldo-bast-i-em---siktar-pa-guldbollen/

Gäller att tänka positivt:P

Skulle krävt en vinst för Portugal i finalen för att jag skulle kunna tro att det skulle hända.
Citera
2012-07-01, 11:59
Medlem
NirvanAs avatar
Ja för EM/VM hade ju stor betydelse när Messi vann den trots att Spanien tog VM-guld där Xavi/Fabregas mf.l var helt lysande.
Citera
2012-07-01, 18:28
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja för EM/VM hade ju stor betydelse när Messi vann den trots att Spanien tog VM-guld där Xavi/Fabregas mf.l var helt lysande.

Eller när Sneijder tog Holland till VM-final och ändå inte fick den(+ massa andra saker han gjorde)

VM och EM betyder inget. Om Messi fick den då får han den nu med.

Men jag anser att det är fel och det bör räknas in(man kan ju hoppas)
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2012-07-01 kl. 18:29. Anledning: gg
Citera
2012-07-01, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Eller när Sneijder tog Holland till VM-final och ändå inte fick den(+ massa andra saker han gjorde)

VM och EM betyder inget. Om Messi fick den då får han den nu med.

Men jag anser att det är fel och det bör räknas in(man kan ju hoppas)
Pirlo har i detta mästerskapet varit oändligt mycket bättre än vad Sneijder var i VM. Sneijder själv var bättre spelmässigt i detta mästerskapet än vad han var i VM. En av få i Holland som kommer undan med ett gott betyg. Jag protesterar inte om Pirlo får guldbollen om Italien skulle vinna EM. Han har varit helt jävla outstandig. Dessutom var han tongivande i det Juve som vann Serie A. Dock så spelade han inte i Europa den här säsongen vilket bör vägas till hans nackdel.
Citera
2012-07-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja Messi kommer få guldbollen i 4 år till. Sen går den till Neymar.
Citera
2012-07-05, 00:47
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Vad går före enligt er:

Messi:

50 mål i ligan, 2:a plats i ligan.

14 mål i CL, 0 mål i semifinalerna.

3 mål i cupen. 1:a i cupen.

Assist i de tävlingar båda spelarna gick lika långt: 21 (liga och CL)

Extra insatser där bägge spelarna inte tävlat ihop samt special mentions:

Gjort mer mål än Gerd Muller under en säsong, 73 st.
I Copa America (EM's Syd Amerikanska motsvarighet) gjorde Messi 0 mål och åkte ut tidigt.

Cristiano Ronaldo:

46 mål i ligan, 1:a i ligan.

10 mål i CL, 2 mål i semifinalerna.

3 mål i cupen, utslagen mot Barca.

Assist totalt i de tävlingar båda spelarna gick lika långt: 16 (liga och CL)

3 mål i EM, EM:s två mest dominanta insatser av en enskild spelare.
Avgör ligan till Real Madrid på Camp Nou med 2-1 målet.

Försökt sammanställa spelarnas prestationer individuellt och rent rättvist sportsligt, jag har säkert glömt mycket, lägg gärna till om jag glömt något viktigt.

Den som förtjänar det enligt mig är Cristiano Ronaldo, men det känns som att han tävlar på orättvisa grunder då han måste göra allt för mycket för att besegra Messi, något som är omöjligt då det är alldeles för jämnt mellan dem, ingen av dem kommer vinna med hästmil.
Citera
2012-07-05, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Vad går före enligt er:

Messi:

50 mål i ligan, 2:a plats i ligan.

14 mål i CL, 0 mål i semifinalerna.

3 mål i cupen. 1:a i cupen.

Assist i de tävlingar båda spelarna gick lika långt: 21 (liga och CL)

Gjort mer mål än Gerd Muller under en säsong, 73 st.
I Copa America (EM's Syd Amerikanska motsvarighet) gjorde Messi 0 mål och åkte ut tidigt.

Cristiano Ronaldo:

46 mål i ligan, 1:a i ligan.

10 mål i CL, 2 mål i semifinalerna.

3 mål i cupen, utslagen mot Barca.

Assist totalt i de tävlingar båda spelarna gick lika långt: 16 (liga och CL)

3 mål i EM, EM:s två mest dominanta insatser av en enskild spelare.
Avgör ligan till Real Madrid på Camp Nou med 2-1 målet.

Försökt sammanställa spelarnas prestationer individuellt och rent rättvist sportsligt, jag har säkert glömt mycket, lägg gärna till om jag glömt något viktigt.

Den som förtjänar det enligt mig är Cristiano Ronaldo, men det känns som att han tävlar på orättvisa grunder då han måste göra allt för mycket för att besegra Messi, något som är omöjligt då det är alldeles för jämnt mellan dem, ingen av dem kommer vinna med hästmil.
Copa America var inte i år så den kan du inte räkna för årets Guldboll. Ta istället Messis landskamper i år. Sen får du ju räkna med de bägges assist i Copa Del Rey också, annars blir det skumt. Det var ju mycket pga Messis briljanta spelmässiga insats mot just Real som gjorde Barca lyckades slå ut dom.
Senast redigerad av riquelme 2012-07-05 kl. 00:56.
Citera
2012-07-05, 01:00
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Copa America var inte i år så den kan du inte räkna för årets Guldboll. Ta istället Messis landskamper i år. Sen får du ju räkna med de bägges assist i Copa Del Rey också, annars blir det skumt. Det var ju mycket pga Messis briljanta spelmässiga insats mot just Real som gjorde Barca lyckades slå ut dom.

Ville inte underminera Messis prestationer, ville bara försöka jämföra statistiken rent lika när det gäller matcherna de spelade.

Men visst Messi gjorde 4 assist under hela cupen. Vet fortfarande i ärlighetens namn inte om det väger över att avgöra ligan på Camp Nou.

Ligan>Cupen

Avgöra på Camp Nou>4 assist mer i cupen

Vill verkligen inte ni ska missuppfatta mig och tro att jag underminerar Messi, älskar han som fotbollsspelare och tycker det är helt sjukt jämnt mellan honom och Ronaldo, han har förtjänar och vara före Ronaldo senaste tre åren, Messi behöver inte åka räkmacka till en guldboll, det är han för bra för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in