2012-06-01, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Det skulle inte se snyggt ut inför Realfansen om Ronaldo gav autografer till folk i Barcatröjor.

Trolig källa... Pic or it didn´t happend

Citerade fel: Jimmywiththeak47 citerade jag
Citera
2012-06-01, 20:25
Medlem
Källan till autografhistorian är den spanska tidningen Sport:
http://www.sport.es/es/noticias/liga-bbva/cristiano-ronaldo-niega-autografo-una-nina-con-una-camiseta-del-barca-1865061

Sport är en extremt tveksam källa då den är pro-Barca och konstant svartmålar Real Madrid. Samma sak gäller även Marca som ständigt ljuger ihop historier om Barcelona. Spansk press är helt enkelt inte opartisk och den går tyvärr sällan att lita på när det gäller sådant här skvaller.

Varje gång jag ser någon artikel som svartmålar Ronaldo, Messi eller någon annan i Barcelona eller Real Madrid så blir jag tveksam och visar det sig att källan är någon av nämnda tidningar så är det nio gånger av tio helt påhittat.
Citera
2012-06-01, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stengubben
Källan till autografhistorian är den spanska tidningen Sport:
http://www.sport.es/es/noticias/liga-bbva/cristiano-ronaldo-niega-autografo-una-nina-con-una-camiseta-del-barca-1865061

Sport är en extremt tveksam källa då den är pro-Barca och konstant svartmålar Real Madrid. Samma sak gäller även Marca som ständigt ljuger ihop historier om Barcelona. Spansk press är helt enkelt inte opartisk och den går tyvärr sällan att lita på när det gäller sådant här skvaller.

Varje gång jag ser någon artikel som svartmålar Ronaldo, Messi eller någon annan i Barcelona eller Real Madrid så blir jag tveksam och visar det sig att källan är någon av nämnda tidningar så är det nio gånger av tio helt påhittat.

Sluta fantisera ihop lögner.

Här är orginalkällan, om du inte begriper portugisiska så finns det alltid google translate

http://comunidade.xl.pt/Record/blogs/quintadocareca/archive/2012/05/31/o-dia-em-que-cristiano-ronaldo-perdeu-um-f-227.aspx

O dia em que Cristiano Ronaldo perdeu um fã - Dagen när Cristiano Ronaldo förlorade ett fan

Assunto: Quando um ídolo destroi um sonho

Bom dia,

Gostaria de poder olhar o Cristiano Ronaldo olhos nos olhos e dizer-lhe "Perdeu um fã, por muito insignificante que seja".

Passo a explicar, hoje em Óbidos a minha filha de 10 anos tinha treino de futebol, situação que não veio a acontecer em virtude da seleção nacional se encontrar nas mesmas instalações. Como é óbvio, apesar de não ter treino e sabendo que eu apenas a ia buscar às 20:00, ela logo aproveitou para admirar ao perto aqueles que a fazem sonhar com grandes jogos onde é ela a protagonista.

Quando lá cheguei encontrei, não a criança alegre e divertida que esperava mas sim uma criança abatida e tristonha. Quando lhe perguntei o que se passava ela simplesmente encolheu os ombros e disse "O Cristiano não me quis dar um autógrafo por ter a camisola do Barcelona".

Fiquei sem saber o que dizer. A camisola que ela colocara para ir treinar, e que a mãe lhe comprara de presente aquando de visita a Barcelona, símbolo de um amor de mãe e nada mais (tivera visitado Madrid e a camisola seria obviamente outra), acabara por lhe trazer um desgosto.

A minha dor é ver a desilusão nos olhos da minha filha e tentar explicar a uma criança de 10 anos porque razão um membro da seleção nacional, que ela passou as últimas duas semanas a apoiar, presenciando avidamente todos os treinos, lhe virou as costas.

Expliquem-me porque eu não sou capaz!

Vocês que convivem diariamente com este mundo provavelmente conhecerão milhares de histórias semelhantes, talvez vocês possam compreender, justificar e até desculpar este tipo de comportamentos, mas o mesmo não se passa com ela.

A mim soube-me bem este desabafo, obrigado por ouvirem.
Senast redigerad av Gincan 2012-06-01 kl. 21:12.
Citera
2012-06-01, 21:31
Medlem
Nu blir Ronaldo utbuad av sina egna fans i sitt eget hemland

Cristiano Ronaldo irrita fãs e ouve «Viva o Messi» como resposta - Cristiano Ronaldo förargar sina egna fans och får höra som svar heja Messi

Cristiano Ronaldo irritou os adeptos que esperavam por ele à porta do restaurante «Solar dos Presuntos» quando não atendeu aos pedidos dos fãs e saiu do local sem dar autógrafos.

Como resposta, o internacional teve assobios, apupos e gritos como «Viva o Messi».

A Seleção juntou-se para um jantar de equipa esta quinta-feira à noite e enquanto Cristiano Ronaldo se recusou a conviver com os adeptos, Fábio Coentrão, Raul Meireles, Bruno Alves, Pepe, Nélson Oliveira e Ricardo Costa acederam aos pedidos dos fãs e posaram para as fotos.

Källa:

http://www.lux.iol.pt/nacionais/cristiano-ronaldo-irrita-fas-e-ouve-viva-o-messi-como-resposta-cristiano-ronaldo-messi-fas-adeptos-r onaldo/1352471-4996.html

Jävligt bra jobbat av Ronaldo, på mindre än ett dygn har han ställt till med två skandaler i sitt eget hemland
Citera
2012-06-01, 21:33
Medlem
Jäkligt tråkigt att höra. Stackars tös
Citera
2012-06-01, 21:34
Medlem
El.Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan

Jävligt bra jobbat av Ronaldo, på mindre än ett dygn har han ställt till med två skandaler i sitt eget hemland

Om du nu hatar honom så mycket varför ens orka lägga ner så mycket tid på honom? Skadeglädje?
Citera
2012-06-01, 21:44
Bannlyst
Som sagt, troliga källor..
Citera
2012-06-01, 23:16
Medlem
camejos avatar
Är detta verklige något att förfasas över? Jag gillar att han visar klubbkänsla. Och ungen fick med sig en intressant anekdot från sitt möte med en av världens bästa spelare istället för en lapp med hans namn på.
Citera
2012-06-01, 23:33
Medlem
Jack Nicholson - Ronaldo
Killen med bilden - lilla flickan

http://files.sharenator.com/why_so_serious_jack_nicholson_joker_autograph_heat h_ledger_Why_So_Serious-s453x634-39510-580.jpg
Citera
2012-06-01, 23:38
Medlem
fredricoss avatar
Inte förvånad att vissa idioter tycker att det var rätt gjort av Ronaldo om det nu är sant. Inte heller förvånad över vilka användare som försvarar det om man säger så. Men de är vana att skämma ut sig så det är inga konstigheter egentligen.

För övrigt tvivlar jag på att det är sant. Även om jag ogillar Ronaldo så har jag svårt att tro att han skulle kunna vara så osympatisk och liten som person. Sen tror jag inte att han skulle vara så dum att göra så även om han velat, han hade ju blivit hatad av sina egna fans då. Sen har jag även svårt att tro att realsupportrar skulle bli arga på han om han gett en autograf till en flicka på 10 år i en barcatröja. Det hade ju bara visat att han har hjärta. Hade Messi vägrat i ett omvänt scenario hade han sjunkit i mina ögon.
Citera
2012-06-01, 23:46
Medlem
Kan tänka mig att det är såhär situationen utspelade sig, 100-tals personer väntar på Ronaldo-autograf. Ronaldo skriver snabbt några stycken, självklart hinner han inte med alla. En liten tjej får ingen, hennes föräldrar eller någon i närheten ser sin chans att tjäna lite extra stålar så de ringer en tidning. Vad som kommer att hända nu är att Ronaldo måste ägna tid för att reparera sitt rykte (press från sponsorer), han ägnar tid på det istället för att kunna ladda upp inför ett viktigt mästerskap.
Citera
2012-06-01, 23:53
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Ah kan alla moralkärringar lugna ner sig nu, Ronaldo han inte skriva en autograf, vem fan bryr sig? Som sagt denna lilla tjejen tror världen kretsar kring henne och att Ronaldo är skyldig och ge henne en autograf. Litar knappast på att denna 10 åriga snorunge kan bedöma situationen korrekt.

Vem är det som sagt att Ronaldo sagt "du ska inte få autograf för att du har barca tröja" låter som rent skitsnack.

Till alla Barca fans, ta ut huvudet ur röven era jävla moralkärringar, ingen bryr sig om Ronaldo sjunker i era ögon för ni betyder inte ett piss i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in