Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Bra fotboll är tyvärr inte tick tack, och att du inser kritiken i det hela. La liga togs av Real Madrid och det har en helt annan fotboll som är för mig underhållande. Det kan bli för mycket tickeli tack för min smak. Jag gillar att se Ronaldo och Real Madrid inte Barcelona då dom spelar sitt tick tack. Stundtals kan dom vara underhållande men också väldigt tråkiga.
Så det ska bli intressant att se hur de här ligorna och mästerskapen förlöper framöver.
Jag vill se bra fotboll och stars som levererar och det ska va kul inte långtråkigt då kan det kvitta.
Visst det köper jag. Men det du ser som tråkigt, ser jag som underhållande. Har aldrig sett sådan passningsspel och teknisk skicklighet som i Barca, därför jag fastnade för de. Kan förstå att folk tycker det börjar bli tråkigt då de spelar på samma sätt som förr 4-5 år sedan men jag njuter fortfarande, mest pga Messi då han rör till i smeten med sina spontana dribblingar och löpningar. Utan honom blir det som Spanien, passivt men med briljans då och då.
Real spelar en mer direkt fotboll, vilket är riskabelt men mer fart i spelet vilket många tycker om. Tex enligt min mening var den bästa matchen förra säsongen var Real mot Valencia, 0-0 men riktigt bra match där båda kämpade från första minut till sista.
Men jag vill hellre se kontroll av matchen och inte osäkerhet, med mycket teknisk skicklighet och gudomligt passningsspel som går snabbt och till rätt man. Dock vill jag ha det i laget jag hejar på och är supporter i, när jag kollar andra lag vill jag se fart såsom med Real annars tröttnar jag.
Citat:
Ja, vi såg vad han gjorde emot pepe också den barnsliga Messi. Nej, fel han är inte snygg och inte heller bäst. Rik möjligen men inte mer.
Mm, fult ja, men en bråkdel av vad ramos och pepe har gjort mot honom. Han är mänsklig.
Sist jag kollade är han fortfarande innehavare av Balon dor och är därmed fortfarande bäst fram tills nästa omröstning. Han må inte vara den snyggaste men jag skrev det som en parareell till Ronaldos citat, men antar ni inte tänker så långt.