2012-07-25, 02:22
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Varför?
För det vore förbaskat kul!
Citera
2012-07-25, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Bra fotboll är tyvärr inte tick tack, och att du inser kritiken i det hela. La liga togs av Real Madrid och det har en helt annan fotboll som är för mig underhållande. Det kan bli för mycket tickeli tack för min smak. Jag gillar att se Ronaldo och Real Madrid inte Barcelona då dom spelar sitt tick tack. Stundtals kan dom vara underhållande men också väldigt tråkiga.
Så det ska bli intressant att se hur de här ligorna och mästerskapen förlöper framöver.
Jag vill se bra fotboll och stars som levererar och det ska va kul inte långtråkigt då kan det kvitta.

Visst det köper jag. Men det du ser som tråkigt, ser jag som underhållande. Har aldrig sett sådan passningsspel och teknisk skicklighet som i Barca, därför jag fastnade för de. Kan förstå att folk tycker det börjar bli tråkigt då de spelar på samma sätt som förr 4-5 år sedan men jag njuter fortfarande, mest pga Messi då han rör till i smeten med sina spontana dribblingar och löpningar. Utan honom blir det som Spanien, passivt men med briljans då och då.

Real spelar en mer direkt fotboll, vilket är riskabelt men mer fart i spelet vilket många tycker om. Tex enligt min mening var den bästa matchen förra säsongen var Real mot Valencia, 0-0 men riktigt bra match där båda kämpade från första minut till sista.

Men jag vill hellre se kontroll av matchen och inte osäkerhet, med mycket teknisk skicklighet och gudomligt passningsspel som går snabbt och till rätt man. Dock vill jag ha det i laget jag hejar på och är supporter i, när jag kollar andra lag vill jag se fart såsom med Real annars tröttnar jag.

Citat:
Ja, vi såg vad han gjorde emot pepe också den barnsliga Messi. Nej, fel han är inte snygg och inte heller bäst. Rik möjligen men inte mer.

Mm, fult ja, men en bråkdel av vad ramos och pepe har gjort mot honom. Han är mänsklig.

Sist jag kollade är han fortfarande innehavare av Balon dor och är därmed fortfarande bäst fram tills nästa omröstning. Han må inte vara den snyggaste men jag skrev det som en parareell till Ronaldos citat, men antar ni inte tänker så långt.
Senast redigerad av bajsungens 2012-07-25 kl. 02:30.
Citera
2012-07-25, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
1:24, hade jag fått chansen så hade jag gjort likadant!
http://www.youtube.com/watch?v=zeIjpxubyMw

Såg nu att Barca ledde med 3-0 och tror Messi nätade, hade jag varit Messi hade jag skrattat och pekat mot resultattavlan. Han tar sånt med ro och tystar alla med sina mål, som exempel med Mourinho i supercupen haha.
Citera
2012-07-25, 02:41
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsungens
Såg nu att Barca ledde med 3-0 och tror Messi nätade, hade jag varit Messi hade jag skrattat och pekat mot resultattavlan. Han tar sånt med ro och tystar alla med sina mål, som exempel med Mourinho i supercupen haha.
Han vågar ju inte "visa" sig ordentligt så därför går han runt och låtsas vara den där gulliga lilla stjärtgossen som hans fans tycker han är.

Våga visa lite pondus, våga visa lite stake! Men nej, Messi är "den snälle" eftersom han alltid håller tyst och inte vågar säga det han vill.
C. Ronaldo visar iallafall vart skåpet ska stå, han viker sig inte!
Citera
2012-07-25, 02:46
Medlem
Citat:
Han vågar ju inte "visa" sig ordentligt så därför går han runt och låtsas vara den där gulliga lilla stjärtgossen som hans fans tycker han är.

Våga visa lite pondus, våga visa lite stake! Men nej, Messi är "den snälle" eftersom han alltid håller tyst och inte vågar säga det han vill.
C. Ronaldo visar iallafall vart skåpet ska stå, han viker sig inte!

Eller så beter han sig professionellt och är en bra förebild och behöver inte bevisa sig, han låter fotbollen sköta snacket, inte munnen såsom Mourinho, Zlatan och Ronaldo gör. Snack leder ingenstans, fotboll gör det. Är mer stake i att göra mål mot människor som försöker skada dig och som snackar skit än att hålla på och gnälla i media eller försöka höja sig själv till skyar med ord. Tror han visar det tillräckligt, med sina löpningar genom vansinnestacklingar och försök till att stoppa honom.

Varför ska han behöva snacka skit i media, han har allt han behöver i livet. För att underhålla småungar som er? hehe tyvärr är inte han så småsint som ni tror, som sagt mål och assists och titlar sköter snacket inte munnen.
Senast redigerad av bajsungens 2012-07-25 kl. 02:50.
Citera
2012-07-25, 03:07
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsungens
som sagt mål och assists och titlar sköter snacket inte munnen.
Ronaldo har utöver allt detta du nämner, även talets gåva så som jag ser det
Hade Messi vågat prata lite mer så hade han nog kunna få en bredare fan-krets.
Citera
2012-07-25, 03:27
Medlem
Citat:
Ronaldo har utöver allt detta du nämner, även talets gåva så som jag ser det
Hade Messi vågat prata lite mer så hade han nog kunna få en bredare fan-krets.

Kanske det, men han behöver inte det. Han vill inte snacka hit och dit om dittan och dattan, han vill spela fotboll med sina barndomskompisar och det är allt. Han talar bara gott om människor och kanske får sin utbrott då och då i ren frustration men är i övrigt en bra person. Förstår inte hur folk vill vända det till något negativt. Varför måste man snacka om allt som kretsar en till okända personer man aldrig träffat och kommer aldrig träffat om något som de egentligen ska skita i för att inte bli kallad en massa såsom mes, blug, skygg, feg, skolpojke, indoktrinerad sektanhängare och massa andra?
Citera
2012-07-25, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrjj
Vad är Barca utan Messi? En sjätteplats i La Liga.

Ronaldo är i grunden en mer komplett spelare. Han gör mål från alla vinklar, längder och höjder med högerfoten,vänsterfoten och huvudet.

Messi gör i princip alla mål med vänsterfoten. Likförbannat gör han fler mål.

Heskey är också bättre än Messi. Han är bättre på huvudspelet, och han kan också göra mål från de flesta vinkar. Och vilka bomber till skott den där Heskey har! Riktig häst lår som Ronaldo. Heskey gör också mål med vänster,höger och huvudet. Heskey har också fysik som en oxe, precis som Ronaldo. Vilket inte Messi har. Alltså är Heskey mer komplett.

Heskey +- Messi

+Fysik
Huvudspelet
Hårt skott
Kan göra mål med huvud,vänster o höger

-Messis passningar
-Messis dribblingar

Dock så är Heskey mer komplett kolla bara listan
Citera
2012-07-25, 11:19
Medlem
Sanningen är den att dem flesta legender, fotbollsspelare , tränare och personer inom fotbollen har sagt att Messi är bäst genom tiderna i typ två års tid. Messi själv ignorerar detta och säger att han bara vill lira fotboll.

Men Ronaldo fansen ger sig inte, kan man inte bevisa att Ronaldo är bättre fotbollsspelare så tar man ju upp något annat, men det låter så jävla dumt det ni argumenterar om.
Messi är för ödmjuk därför är Ronaldo bättre?
Citera
2012-07-25, 11:22
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47
Sanningen är den att dem flesta legender, fotbollsspelare , tränare och personer inom fotbollen har sagt att Messi är bäst genom tiderna i typ två års tid. Messi själv ignorerar detta och säger att han bara vill lira fotboll.

Men Ronaldo fansen ger sig inte, kan man inte bevisa att Ronaldo är bättre fotbollsspelare så tar man ju upp något annat, men det låter så jävla dumt det ni argumenterar om.
Messi är för ödmjuk därför är Ronaldo bättre?

Vilka är dessa, "dem flesta legender, fotbollsspelare , tränare och personer inom fotbollen"?
Vad jag däremot läst och hört är väl att vissa anser att då Messi bevisar sin storhet i landslaget, då är han störst.
Citera
2012-07-25, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Vilka är dessa, "dem flesta legender, fotbollsspelare , tränare och personer inom fotbollen"?
Vad jag däremot läst och hört är väl att vissa anser att då Messi bevisar sin storhet i landslaget, då är han störst.

Har du aldrig hört någon säga det? Finns otroligt många som gått ut med det uttalandet, kritkerna anser att han ska vinna VM först.
Citera
2012-07-25, 14:22
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47
Har du aldrig hört någon säga det? Finns otroligt många som gått ut med det uttalandet, kritkerna anser att han ska vinna VM först.

Ge mig några exempel. Och få helst folk som inte är ifrån Argentina. Menar inte att vara spydig, är bara nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in