2012-04-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Motivera. Vad har Messi gjort som Ronaldo har misslyckats med den här säsongen?
Jag är också AIK:are, hur nu det hör hit?

Jag skrev bara att jag är AIK:are så folk inte trodde att jag var en enögd barca fan, tycker det hör hit rätt bra.

Vad har Messi gjort? Ja, han har varit bättre helt enkelt. Men det syns tyvärr inte på pappret, pga tillfälligheter, och jag tycker inte man kan ge Ronaldo guldbollen av en sån anledning. Som sagt, hade Messi suttit sin straff eller sin stolpe hade lika gärna Barca kunnat vinna CL, men det gör inte Messi till en sämre fotbollspelare, att han hade lite otur i EN match dvs.
Citera
2012-04-25, 17:47
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
EM för CR7 i sommar också.

Citat:
Ursprungligen postat av bill.biceps
Vad har Messi gjort? Ja, han har varit bättre helt enkelt. Men det syns tyvärr inte på pappret, pga tillfälligheter, och jag tycker inte man kan ge Ronaldo guldbollen av en sån anledning. Som sagt, hade Messi suttit sin straff eller sin stolpe hade lika gärna Barca kunnat vinna CL, men det gör inte Messi till en sämre fotbollspelare, att han hade lite otur i EN match dvs.

Men nu misslyckades Messi med sin straff och gjorde så dom inte gick vidare. Ronaldo hade satt den straffen utan tvekan. För att han är bättre.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2012-04-25 kl. 17:51.
Citera
2012-04-25, 18:53
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels

Men nu misslyckades Messi med sin straff och gjorde så dom inte gick vidare. Ronaldo hade satt den straffen utan tvekan. För att han är bättre.
På straffar ja. Sen finns det ju en handfull saker Messi gör bättre än Ronaldo. Själv finner jag det oerhört svårt att välja vem som är bäst. Därför får nog titlarna avgöra, även om det kan vara orättvist ibland. Men annars går det fan inte att välja.
Citera
2012-04-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
På straffar ja. Sen finns det ju en handfull saker Messi gör bättre än Ronaldo. Själv finner jag det oerhört svårt att välja vem som är bäst. Därför får nog titlarna avgöra, även om det kan vara orättvist ibland. Men annars går det fan inte att välja.
Messi är ju bättre. Så svårt är det inte att se. Det räcker att kolla på spelsinnet, vem som tänker fotboll bäst och fattar flest rätta beslut per match.

Det hindrar dock inte Ronaldo från att ha än bättre säsong. Om han nu vinner CL.
Citera
2012-04-25, 19:59
Medlem
R4xx0rs avatar
Real har säkrat ligan, tack vare Ronaldo. Och skulle nu Real även ta hem CL och Ronaldo gör ett bra EM så ser jag ingen anledning till att Messi ska få guldbollen. Fast vi vet ju att lillkillen kommer få den oavsett hur grym Ronaldo (eller någon annan) är.
Citera
2012-04-25, 21:06
Medlem
svulles avatar
Och 20 minuter har gått. Kan bli många mål ikväll.
Citera
2012-04-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Messi är ju bättre. Så svårt är det inte att se. Det räcker att kolla på spelsinnet, vem som tänker fotboll bäst och fattar flest rätta beslut per match.

Det hindrar dock inte Ronaldo från att ha än bättre säsong. Om han nu vinner CL.

Ronaldo är världens bästa målskytt i nuläget medan Messi är den bästa spelaren.
Citera
2012-04-25, 23:23
Medlem
Nu har även Ronaldo skitat ut sitt lag ur CL pga en usel straff.
Citera
2012-04-25, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bill.biceps
Nu har även Ronaldo skitat ut sitt lag ur CL pga en usel straff.

Messi har aldrig gjort mål mot Chelsea så att han skulle missa straffen var rätt uppenbart. Ronaldo missade en straff i ett annat straffdrama mot Chelsea 2008 så att han skulle missa även i detta straffdramat var hugget i sten.
Citera
2012-04-25, 23:43
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Hahaha

Know what? Messi hade satt den där straffen mot Neuer utan tvekan

Citera
2012-04-25, 23:44
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Hahaha

Know what? Messi hade satt den där straffen mot Neuer utan tvekan

Han satte iallafall 1 straff ikväll

Men du har rätt, typiskt att han sabbar sin streak efter jag skrivit det där!
Citera
2012-04-25, 23:51
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Han satte iallafall 1 straff ikväll

Men du har rätt, typiskt att han sabbar sin streak efter jag skrivit det där!

Ärligt talat så trodde jag aldrig att han skulle missa, blev rätt överraskad faktiskt. Han har sabbat viktiga straffar innan, men det var ju ett tag sen dock.

Men glad som fan blev jag iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in