Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Nja han är inte riktigt på Ronaldos nivå ännu. Cristiano är dock helt klart mer målfarlig än vad Ronaldo var om man ser till statistiken men det är lite som med Messi där jag diskuterat väldigt mycket i CL tråden, Cristiano måste vara mer avgörande i stora matcher för att han ska kunna räknas som bättre än vad Ronaldo var. Det Ronaldo var riktigt bra på var att han kunde sätta sitt hattrick på Old Trafford t.ex. Lika avgörande vill man se Cristiano vara men det är han tyvärr inte, inte just nu i alla fall. Men jag tror han kan nå upp dit speciellt när laget börjar fungera riktigt bra nu. Men vi får se helt enkelt. Kommer dock alltid ha "riktiga" Ronaldo närmare hjärtat.
Fast var verkligen Ronaldo mer avgörande i viktiga matcher än vad C.Ronaldo är? VM finalen 98 T.ex då han var vardelös.
C.Ronaldo har utan tvekan varit Real Madrids bästa och viktigaste spelare i år, han har verkligen lyft Real mot La liga segern. Som när de låg under mot Levante och C.Ronaldo gjorde ett hattrick och vände matchen. Sen hamnar han ofta i skuggan av Messi i El Classico, men vem skulle inte göra det? När Real vunnit så har C.Ronaldo spelat den avgörande rollen och avgjort.
Brasse-Ronaldo var aldrig lika viktig eller avgörande för sina klubblag som C.Ronaldo är för Real. C.Ronaldo är ofta skillnaden mellan vinst och förlust, klickar det för Cristiano så vinner Real.
Cristiano spelade även en avgörande roll när United vann Champions League, kanske finalens bästa spelare och lysande säsongen igenom. Så att han inte presterar när det gäller köper jag inte. Endast i vissa El Classicon som C.Ronaldo hamnat i skuggan av Messi. Men det skulle bannemig Brasse-Ronaldo gjort också..
Ska bli kul att se hur bra Cristiano spelar i resten av Champions League.