2012-04-12, 13:41
Bannlyst
Ett av mina bästa fotbollsminne är när jag såg CR för första gången 1-2 veckor innan Manchester United värvade honom mot just Manchester United i en träningsmatch.

http://www.youtube.com/watch?v=AfgdUfDgCq8

Jävlar vad bra han var i denna matchen. Varit min favorit sen dess.

<3
Citera
2012-04-12, 13:51
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnektar
Ronaldo var riktigt bra igår, men är han världens bästa?

Ronaldo har ju inte riktigt samma snabbhet med bollen som messi och kanske inte heller samma spelförståelse och passningsskicklighet som Messi. Hans skott och frisparkar är ju överlägset bäst i världen. Ronaldo har ju också dendens att missa ganska mycket lägen tillskillnad från Messi som verkligen sätter alla frilägen han får. Exempelvis i det friläget Ronaldo hade igår där han kunde lagt 4:e målet, i de läget hade ju messi hur enkelt som helst virkat in den. Verkar i vissa lägen lite seg och tappar ganska ofta bollen utan att göra så mycket, men samtidigt har ju Messi den bästa statistiken i hela la liga på att just tappa bollen.

Är Ronaldo bäst just nu?

Att säga att Messi aldrig missar lägen är en överdrift, han var mycket bättre på det förr. Nu har den lilla Messi fått in hur bra han är och att väldigt många älskar honom och då ska han göra allt snyggt. I förrförra ligamatchen missade han oerhört mycket, jag blev t.om. förbannad över hur många lägen han brände bara för att stila, och jag håller ju inte ens på Barca som sagt. Jag tycker båda två ska skärpa sig i avsluten även om dem har gjort två innan. Fansen skiter i om det är snyggt eller inte, in med bollen och snygga mål kan man göra när man är 100 % på att det kommer gå.
Citera
2012-04-12, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Såklart han inte är. Det är det väl inte många påstår heller. Messi spelar på en annan nivå än någon gjort sedan Maradona.

Dock kan man fråga sig, är Ronaldo världens näst bästa spalare? Och där är jag nog beredd att säga ja, även om jag föredrar andra spelare rent personligen.

Haha dagens skämt det som skiljer mellan spelarna just är titlar vinner Real ligan & cl kommer Ronaldo bli världens bästa spelare.
Citera
2012-04-12, 18:22
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Ronaldo är bättre enligt mig. Många har sagt det tidigare men jag säger det igen. Ronaldo var grym i Portugal. Dominerade i PL och dominerar i La Liga. Messi har spelat i SAMMA lag sedan han var 13(?) med i princip samma människor. Jag skulle vilja se hur Messi presterar i ett annat lag. Är inte så imponerad av hans insatser i Argentina.
Citera
2012-04-12, 18:35
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Haha dagens skämt det som skiljer mellan spelarna just är titlar vinner Real ligan & cl kommer Ronaldo bli världens bästa spelare.
Haha så du menar att det bara är titlarna som är skillnaden mellan dessa spelare? Att Messi är världens bästa borde väl stå klart även för en som dig?
Citera
2012-04-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Hans teknik är inte det mest effektiva, utan han borde köra som han gjort på sistone. Vika in i banan och skjuta. Inte stå vid ett hörn och göra överstegsfinter som bara ser konstiga ut.

Det fanns en dock en tid före 07/08 - 08/09 då han var en av världens bästa man mot man tillsammans med Ronaldinho (om inte Ronaldinho även då var steget längre), vilket man inte längre ser idag hos honom. Han har effektiviserat sitt spel mer. Ganska rakt som baseras till stora delar på hans fysik och fantastiska skott. Jag saknar helt enkelt de dagarna då han likt Ronaldinho kunde ta sig förbi sin man som få i världen klarar. Och syftar jag inte till de överstegsfinterna han vanligtvis gör.
Citera
2012-04-12, 21:06
Medlem
Moridin2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Ett av mina bästa fotbollsminne är när jag såg CR för första gången 1-2 veckor innan Manchester United värvade honom mot just Manchester United i en träningsmatch.

http://www.youtube.com/watch?v=AfgdUfDgCq8

Jävlar vad bra han var i denna matchen. Varit min favorit sen dess.

<3

Det där kommer jag också ihåg! Helt sjukt!. Var hos min mormor och morfar som bor
i norrland och det enda som fanns att göra var att titta på Eurosport typ.
Citera
2012-04-12, 21:16
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troxie
Det fanns en dock en tid före 07/08 - 08/09 då han var en av världens bästa man mot man tillsammans med Ronaldinho (om inte Ronaldinho även då var steget längre), vilket man inte längre ser idag hos honom. Han har effektiviserat sitt spel mer. Ganska rakt som baseras till stora delar på hans fysik och fantastiska skott. Jag saknar helt enkelt de dagarna då han likt Ronaldinho kunde ta sig förbi sin man som få i världen klarar. Och syftar jag inte till de överstegsfinterna han vanligtvis gör.

Exakt, Ronaldo i Man Utd och Ronaldo i Real Madrid är två helt olika spelstilar. Vilket folk ofta glömmer bort och tror att han bara ett muskelpaket, han har en enorm teknik och allting bara att han är en hockeyspelare - Så snabb och effektivt som möjligt. Blir ofta så när dessa speltypar blir äldre, de vill bara vinna och latjot försvinner. Kolla bara Ibra, när gjorde han någon sjukt magiskt senaste? (Räknar inte Roma-målet som magiskt utan snarare styrka och Kjaer) De blir för smarta helt enkelt. Om Ronaldo ska gå en mot en hela tiden kommer han dra ner tempot för Real Madrid och etc.
Citera
2012-04-12, 22:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troxie

Citat:
Exakt, Ronaldo i Man Utd och Ronaldo i Real Madrid är två helt olika spelstilar. Vilket folk ofta glömmer bort och tror att han bara ett muskelpaket, han har en enorm teknik och allting bara att han är en hockeyspelare - Så snabb och effektivt som möjligt. Blir ofta så när dessa speltypar blir äldre, de vill bara vinna och latjot försvinner. Kolla bara Ibra, när gjorde han någon sjukt magiskt senaste? (Räknar inte Roma-målet som magiskt utan snarare styrka och Kjaer) De blir för smarta helt enkelt. Om Ronaldo ska gå en mot en hela tiden kommer han dra ner tempot för Real Madrid och etc.

Skitsnack både Ronaldo och Zlatan är sån starquality i världsklass som ni inte ens kan stava till.
Lägg ner med ålder och hockey det är fotboll, så se deras löner era muppar, så snackar vi.

De spottar in mål och ni kritiserar, så vad är ert problem? Kan ni inte fotboll eller vad fan pratar ni om.

Skrattretande uttalanden som inte har det minsta bäring över huvudtaget. Ålder och finter samt annat löst snicke snacke.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-12 kl. 22:14.
Citera
2012-04-12, 22:14
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Skitsnack både Ronaldo och Zlatan är sån starquality i världsklass som ni inte ens kan stava till.
Lägg ner med ålder och hockey det är fotboll så se deras löner era muppar, så snackar vi.

De spottar in mål och ni kritiserar, så vad är ert problem? Kan ni inte fotboll eller vad fan pratar ni om.

Skrattretande uttalanden som inte har det minsta bäring över huvudtaget.

Vet inte riktigt vad jag ska svara, då detta måste vara bland det korkaste jag läst sen jag började läsa flashback och då räknar jag med killen som tyckte det var normalt att knulla sig själv i röven, bokstavligt talat.
Citera
2012-04-12, 22:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vet inte riktigt vad jag ska svara, då detta måste vara bland det korkaste jag läst sen jag började läsa flashback och då räknar jag med killen som tyckte det var normalt att knulla sig själv i röven, bokstavligt talat.

Det är väl kanske det du ska ägna dit åt istället då eftersom du sitter och pratar om man mot man och nerdraget tempo. Kamma dig nu och lär dig lite fotboll i stället för att gnälla.
Lönerna dom har bör väl säga en hel del vilken status vi talar om eller tror du dom har det för skoj skull eller.
Du talar om en spelare i världsklass som är så jävla bra så det dundrar om det, som om Ronaldo skulle dra ner Reals tempo. Fråga Realfansen i stället vad dom anser om Real i dagsläget.

Lekstugeuttalande.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-12 kl. 22:20.
Citera
2012-04-12, 22:18
Medlem
Citat:

Precis. Ibra är faktiskt ett fantastiskt exempel på ytterligare en spelare som tidigare i sin karriär mer eller mindre ständigt levererade magi. Idag ser vi inte alls det hos honom på samma sätt. Visserligen har han åldern emot sig, men det hela grundar sig i nog att det helt enkelt är effektivare och lättare att spela ett mer "rakt" spel.

Nåväl, kontentan är att jag saknar den del av Ronaldo som tidigare var i en egen klass (inkl få andra) av att utmana spelare man mot man, vilket han idag mer eller mindre droppat. I många fall springer han givetvis ifrån de, men mot svårare motstånd tror jag att den gamla delen av honom som hittade på ett sätt att ta sig förbi sin man kanske idag behövs. Till och med hans klassiska "Ronaldo-chop" använder han idag inte längre i samma utsträckning, vilket tidigare gjorde honom en mardröm för alla försvarare att möta.
Senast redigerad av troxie 2012-04-12 kl. 22:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in