2009-04-04, 15:13
Medlem
Ockstaerrs avatar
Personligen anser jag att om Ronaldo inte vill spela i United så ska han heller inte göra det. Ser 10 ggr av 10 hellre folk som verkligen vill spela där ta hans plats. Även om dom på papperet är lite "sämre"
Citera
2009-04-05, 09:01
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Sen är ju inget klart, klubben har inte accepterat något ännu. Men visst, slantar Real upp runt miljarden eller så säger kanske SAF ja. De pengarna kan då läggas på t.ex. Ribery och ytterligare förstärka laget spelarmässigt.

Jatack till Ribery, när vi ändå är i bayern så kan vi ju köpa loss lahm också till högerbacken.. då har vi ett jävligt starkt lag måste jag säga..
Citera
2009-04-05, 09:28
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Jatack till Ribery, när vi ändå är i bayern så kan vi ju köpa loss lahm också till högerbacken.. då har vi ett jävligt starkt lag måste jag säga..

Med tanke på att Bayern bara är en av de rikaste klubbarna i världen, spelar CL, vinner titlar och verkligen skulle göra allt för att behålla sina stjärnor.. Så tror jag de blir skitlätt.

Fast de släppte ju iofs Ballack..
Citera
2009-04-05, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Med tanke på att Bayern bara är en av de rikaste klubbarna i världen, spelar CL, vinner titlar och verkligen skulle göra allt för att behålla sina stjärnor.. Så tror jag de blir skitlätt.

Visst är det så, men har det hindrat klubbar att värva spelare tidigare? Juventus vann ju titlar, ändå släppte man Zlatan. Det enda laget som inte verkar släppa spelare är ju Milan, kommer man dit är man fast till man fyller 40
Citera
2009-04-05, 11:01
Medlem
wootens avatar
Citat:
Visst är det så, men har det hindrat klubbar att värva spelare tidigare? Juventus vann ju titlar, ändå släppte man Zlatan. Det enda laget som inte verkar släppa spelare är ju Milan, kommer man dit är man fast till man fyller 40
Juve låg i serie B med minus 20 pinnar typ när man släppte zlatan och diverse andra stjärnor.

Jag håller inte så mkt på ngn klubb i premier league. Men är det ngn klubb jag beundrar så är det Arsenal. Spelar alltid med hela laget. Dessutom värvar dom ungt och säljer ofta när spelarna är i sina bästa år. Snacka om duktiga talangscouter och förmåga att förädla talanger.
Citera
2009-04-05, 11:50
Medlem
Nahibos avatar
Citat:

Med tanke på att United bara är en av de största klubbarna i världe, spelar CL, vinner titlar och verkligen gör allt för att hålla kvar Ronaldo.. Så tror jag de blir skitlätt för Real Madrid att värva honom.

Om ronaldo skulle försvinna så behövs det ju någon som kan ersätta honom på kanten, och jag sa att Ribery och Lahm skulle passa bra i United enligt mig då jag uppskattar dom som spelare.

Alla vill väl spela i någon av de tre största ligorna, så det skulle nog inte vara omöjligt för spelarna att känna sig motiverade och flytta till manchester direkt.
Citera
2009-04-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Med tanke på att United bara är en av de största klubbarna i världe, spelar CL, vinner titlar och verkligen gör allt för att hålla kvar Ronaldo.. Så tror jag de blir skitlätt för Real Madrid att värva honom.

Om ronaldo skulle försvinna så behövs det ju någon som kan ersätta honom på kanten, och jag sa att Ribery och Lahm skulle passa bra i United enligt mig då jag uppskattar dom som spelare.

Alla vill väl spela i någon av de tre största ligorna, så det skulle nog inte vara omöjligt för spelarna att känna sig motiverade och flytta till manchester direkt.

Det känns som att Real köpt spelare allt för billigt från Manchester United på sista tiden, det borde bli en rejält tilltagen prislapp här, tror till och med miljarden kan gå åt. Men visst, Real hade enligt uppgift här tre miljarder att värva för (helt otroligt, med tanke på de ekonomiska problem man har)
Citera
2009-04-05, 12:00
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Det känns som att Real köpt spelare allt för billigt från Manchester United på sista tiden, det borde bli en rejält tilltagen prislapp här, tror till och med miljarden kan gå åt. Men visst, Real hade enligt uppgift här tre miljarder att värva för (helt otroligt, med tanke på de ekonomiska problem man har)

Dom får gärna värva ronaldo för 1 miljard eller mer då det finns spelare som skulle vara mer intressanta att se i united än ronaldo är.

(real har ju en bodyguard iform av staden madrid så orolig över deras ekonomi är jag verkligen inte)
Citera
2009-04-05, 12:36
Medlem
Real Madrid är en skurkklubb och lägger man 1 miljard på CR så gör man ett gigantiskt felköp. Hur man fått tag på de pengar det talas om är en jävla gåta, staden Madrid kanske köpte Gutis disktrasa för 3 miljarder, men om man nu har sådana pengar så får man fanemig spendera dem på en bättre spelare, typ Ribery. Fast ingen skulle bli gladare än jag om Real felsatsade så enormt på CR.
Citera
2009-04-05, 13:09
Medlem
Citat:

Man kommer väl till Milan när man är 40?
Citera
2009-04-05, 13:20
Bannlyst
888 mkr gick han för.
Citera
2009-04-05, 14:05
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Gick inte hans kontrakt ut? Då har klubben inte så mycket val. Men jag kanske minns fel.

Citat:
Ursprungligen postat av frivol
888 mkr gick han för.
Det är bekräftat? Alldeles för mycket pengar i så fall även om Real behöver yttrar. Så hittar han bara tillbaka till motivationen kanske det blir bra för dem ändå. Men känns riktigt skrämmande för vad United kan köpa för den summan.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2009-04-05 kl. 14:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in