2022-10-14, 12:06
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Du kan inte lagen märker jag. Är någon av föräldrarna svensk medborgare föds barnen automatiskt som svenska medborgare.

Det är dessutom tvärtom barnen får inte utländsk medborgarskap om inte föräldrarna aktivt söker det i hemlandet.

Källa på det jag säger

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Bli-svensk-medborgare/Ansok-om-medborgarskap/Automatiskt-medborgarskap-genom-fodsel-adoption-eller-att-foraldrarna-gifter-sig.html

Fast det är ju bara att ändra på.
Föds du med en svensk förälder får du, tada, TVÅ medborgarskap. Ett svenskt och ett utländskt.
Beter du dig sen som en skitskalle så kan, tada, ditt SVENSKA medborgarskap dras in och du kan sparkas ut.

Finns viljan finns det en väg.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
HUVUDDRAGEN I ”TIDÖAVTALET”
• 400 miljarder garanteras till ny kärnkraft, Vattenfall ska omgående börja planera ny kärnkraft vid bland annat Ringhals

• Möjligheten att hyra in sig på anstaltsplatser utomlands ska utredas

• Förebereda en storskalig nationell folkräkning

• Utreda och kartlägga problem kopplade till arbetskraftsinvandring

• Fokusera biståndet till att motverka irreguljär migration, öka återvändandet och bidra till frivillig återvandring. Man vill agera för att EU ska frysa bidrag till länder som inte samarbetar om återvändande och återtagande av egna medborgare

• Grundlagsutredning om hur aborträtten kan stärkas

• Undersöka hur ett återinfört tjänstemannaansvar skulle kunna se ut

• Utreda högkostnadsskydd för tandvård

• Skärpa ägarprövning vid start eller köp av skola, ingen vinstutdelning första åren

• Flera förslag för att ”öka kunskapen om möjligheten till återvandring”. Det ska främst gälla personer som inte integrerats på områden som ”egenförsörjning, språk eller kulturella faktorer”

• Utveckla Public service-verksamheten

• Rätten till familjeåterförening ska inte vara högre än det som på EU-nivå bestäms till miniminivå.

• Utreda nationellt tiggeriförbud

• Inga beslut om att lägga ner Bromma flygplats kommer läggas under mandatperioden

• Utvisa människor ”av bristande vandel”. Man framhåller bristande regelefterlevnad, association med kriminell organisation, prostitution, missbruk eller att vara med i extremistiska organisationer.

• Tullens arbete ska utökas till att omfatta brottsbekämpande åtgärder

• Inrikta energiforskningen på att möjliggöra en effektiv klimatomställning

• Främja en grön omställning med export av klimatvänliga produkter och teknik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Du får nog ta låg-IQ-äran på dig själv. Förstod du inte heller vad som hände kl 10 i morse?

Jag såg ingenting om att man ska börja dra in svenska medborgarskap. Länka gärna så att jag får se.
Citera
2022-10-14, 12:07
Medlem
rafterajars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jaha hur menar du att SD har fått igenom sin sakpolitik? Allt ska ju utredas och L kommer sätta stopp för allt.

Och SD kan sätta stopp för allt som regeringen vill få igenom. Det är därför de har gjort en deal. Din jävla tomte.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
I det presenterade arbetet om kommande politik så ser man tydligt att SD fått igenom väldigt mycket

Nä. Det är en ideförklaring. Tror du alltid på det politiker säger? L kommer stoppa allt nu.
Citera
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Hur ofta har du blivit rånad av Abdis? Eller har media skrämt upp dig för gå med på lagar du aldrig skulle gå med på innan?

Polisen kommer inte visitera dig nu men V vinner och bildar regering med S, nya rutiner nu är det Svensson som ska visiteras för se att skatten är betald....

Ett riktigt rån där jag blev medvetslös och två rånförsök där jag ena gången kom undan genom diplomati och andra gången på grund av ren tur. 2/3 gånger var det Abdis. 1/3 en svensk med Abdivänner. Jag bor i en storstad.

Jag är helt okej med hårdare övervakning och har varit det länge. Det är ett nödvändigt ont till följd av att vi har haft öppna gränser.
Citera
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Snacket om visitationszoner verkar ha tagit skruv. Polisen har redan idag dom befogenheterna, och utnyttjar dom också. Jag har sett poliser visitera folk som dom misstänker ha något olagligt på sig även i Stockholm innerstad. Det här gäller alltså inte bara så kallade utsatta områden.
Anonyma vittnen däremot är en ny grej.

Fast nu behöver de inte ens misstanke. De kan visitera ALLA. Oavsett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
När ska detta gälla? Är det Januari 2023?
Ja det krävs ju en del riksdagsarbete men man få hoppas att (sd) verkar för att snabba på processerna.
Citera
2022-10-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Svensk Media:
"SD kommer få makt, helt galet"..

Mm så konstigt att SD får makt med tanke på att de är största partiet i denna koalition?
Det är så demokrati fungerar era muppar.

Som den bör fungera i vilket fall, Januariavtalet var snarare en unik avart i demokratisk mening.
Citera
Medlem
Ingenting är klart innan riksdagen har röstat. Maggan kommer att ägna helgen åt att köpa liberaler. Det behövs bara två.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rafterajar
Och SD kan sätta stopp för allt som regeringen vill få igenom. Det är därför de har gjort en deal. Din jävla tomte.

Sorry det är såna som du som ger SD ett dåligt rykte. Du tror att du vet hur politik fungerar?

Du har visat din inkompetens redan så håll bara tyst så kommer någon snart och tar hand om dig. ❤️
Citera
2022-10-14, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Det har du absolut ingen aning om var dessa visitationszoner kommer upprättas. Jag misstänker att det inte bara kommer bli Rinkeby. Det kommer nog bli Danderyd med ska du se.

Det är en extremt oroväckande utveckling. Inte för "gängen" men för de vanliga medborgarna.

En korrupt poliskår får nu otroligt mycket mer befogenheter, den redan överdrivna övervakningen kommer att bli obotlig.

Det här är inte i någon medborgares intresse om man värderar sin personliga integritet.
Danderyd? Lägg av. Om en rödgrön regering hade beslutat om detta - dvs om S hade kunnat utpressa MP till det - så hade det varit varannan Rinkeby, varann Danderyd för att ”vara rättvis”. Men nu är det en regering som vill göra skillnad och då kommer man inte vara PK utan lägga visitationerna där de gör nytta. 100% Rinkeby, Tjärna ängar, Bergsjön mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in