2022-10-14, 12:04
Avslutad
Vad kommer det i praktiken betyda för de som bor i förorten? Hur kommer året 2026 att se ut i Tensta?
Citera
Medlem
Man blev litet glad när man hörde Åkesson i PKn,

Jag hoppas innerligt att det han målade upp blir verklighet och att (m) står för sitt vallöfte att sänka bidragen för de här bidragstagarna.
Citera
Medlem
Hehe nu börjar alla vänstervridna tomtar och gängmedlemmar bli nervösa 😅😅
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Absolut. Men hur ska det gå till? Vill inte vara pessimistisk men ser det som svårt att få ordning på detta.

Ingen aning men mer trovärdig politik att försöka assimilera dom än att ge sken av att man kan utvisa många.
Citera
2022-10-14, 12:05
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
2 månader sen ”Ni har inte gjort nått på 8år”

Idag ”gängkriminaliteten kommer ta en, två eller tre mandatperioder om man satsar hårt på det”

Sjukt att man kan hassla sig in i riksdagen på de sättet. Jag känner mig lurad. Jag vill ha tillbaka sossarna 🇸🇪
Just för att man inte gjort nåt på 8år... Är rätt många hål som måste lappas igen på det sjunkande skepp som sosseriet skapat senaste 8 åren.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Assimilationspolitik låter som något mycket obehagligt. Att sätta en standard för vad som är svenskt och kräva att folk - inklusive etniska svenskar - lever upp till den. Vad ska det vara bra för?

Ska man kunna utvisas alternativt sättas i omskolningsläger för att man inte är "svensk nog"?

Det är ju det förslaget innebär som 4klövern kommit överens om. Läs delen om vandel i avtalet.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Riksdagen stiftar lagar.
De ändrar också lagar.

Självklart kommer de medborgarskap som delats ut till höger och vänster under de förlorade åren som om de vore flyers inför Göteborgs Kulturkalas att dras tillbaka.

Allt annat är orimligt.

Men som du är inne på är det lite mer komplicerat än att bara fatta ett riksdagsbeslut.
Det är inte alls självklart. Var någonstans i tidö-avtalet hittar du att det ens ska utredas? Det finns inte ens i Sd:s partiprogram att dra tillbaka medborgarskap i någon större skala. Dessutom är det svenska medborgarskapet grundlagsskyddat, då räcker det inte med ny lagstiftning, utan grundlagsändring.

Nej, har man fått svenskt medborgarskap så kommer man att behålla det livet ut, även under denna nationalistiska regering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det beror på hur långt man går.

Om man går så långt som Stockholmstad behöver så går vi tillbaka till hur det såg ut innan 1990, privatiseringen var en av de största anledningarna till varför vi hade så stora problem med Covid i början då man ville fortsätta sälja sjukhusen och spara pengar istället för att fokusera på folkhälsan.
Ja, men sådana stora reformer och förändringar är väldigt svåra att reversera, oehörda kostnader och förhandlingar med vårdbolag osv. Detsamma kan sägas om LSS som blivit mycket dyrare än planerat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Jag kan tänka att man inför det i viss förorter, som "Runkeby". Då har polisen rätt att stoppa dig i dessa förorter och visitera dig utan att du gjort något som motiverar det hela.

Det kan vara vettigt att göra detta för att komma åt alla som går runt och bär vapen och knark åt de kriminella, men inte är de vanliga "polis-kunderna" som de alltid stoppar.
Det har du absolut ingen aning om var dessa visitationszoner kommer upprättas. Jag misstänker att det inte bara kommer bli Rinkeby. Det kommer nog bli Danderyd med ska du se.

Det är en extremt oroväckande utveckling. Inte för "gängen" men för de vanliga medborgarna.

En korrupt poliskår får nu otroligt mycket mer befogenheter, den redan överdrivna övervakningen kommer att bli obotlig.

Det här är inte i någon medborgares intresse om man värderar sin personliga integritet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Vilken makt? Upplys mig.
I det presenterade arbetet om kommande politik så ser man tydligt att SD fått igenom väldigt mycket
Citera
Medlem
okok1s avatar
När ska detta gälla? Är det Januari 2023?
Citera
2022-10-14, 12:06
Medlem
ariberts avatar
Snacket om visitationszoner verkar ha tagit skruv. Polisen har redan idag dom befogenheterna, och utnyttjar dom också. Jag har sett poliser visitera folk som dom misstänker ha något olagligt på sig även i Stockholm innerstad. Det här gäller alltså inte bara så kallade utsatta områden.
Anonyma vittnen däremot är en ny grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in