2022-10-14, 11:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarlisa
Det gjordes i Sverige under andra världskriget också. Vi behöver rimligen hinna ta reda på vem det är vi släppt in i landet innan vi släpper dem vind för våg. Har de kommit hit p.g.a. flykt skulle jag inte tycka det vore konstigt att bo en tid inom ett begränsat område.

Detta har inget med nazism eller stöveltramp att göra.
Håller givetvis med dig. Jag kan se att det står i Tidö-avtalet också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter-swede31
Summering av de punkter Jimme Åkesson nämnde

Kriminalpolitik:
  • Dubbla straff för gängkriminella
  • Visitationszoner
  • Skärpta straff
  • Avskaffade rabatter
  • Reformerade rabatter
  • Anonyma vittnen
  • Vistelseförbud
  • Utökad kamerabevakning
  • Ökat föräldraansvar
  • Kriminalvården expanderas kraftigt
  • Öppnar för att hyra anstaltsplatser i andra länder
  • Återfall i brott ska straffas hårdare
  • Tullen ges brottsbekämpande uppgifter
  • Utförelsen av stöldgods (ur landet) kriminaliseras
  • Stärker straffrättsliga skyddet för poliser
  • Utredning om nationellt tiggeriförbud
  • Förebyggande åtgärd: Reformerad socialtjänstlag
  • Förebyggande åtgärd: Nationell social insatsstyrka

Invandring- & integrationspolitiken:
  • Asylrelaterade uppehållstillstånd ska vara tidsbegränsade (permanenta uppehållstillstånd ska mönstras ut)
  • Ökade krav på medborgarskap (ang. Vandel, självförsörjning, längre vistelsetid i Sverige, etc)
  • Utredning kring hur frivillig återvandringen kraftigt kan stimuleras
  • Stärkta möjligheter för inre utlänningskontroller och ett mer effektivt verkställningsarbete
  • Utredning ska analysera förutsättningar att skärpa regelverket kring utvisning av utlänningar som begår brott och/eller visar bristande vandel
  • Antalet kvotflyktingar ska minska från 6400 i fjol till 900 per år
  • Lönegolvet för arbetskraftinvandring kommer höjas till (motsvarande) medianlönen
  • Nationell folkräkning ska förberedas
  • Utredning som ska föreslå en modell för kvalificering till välfärden för den som inte är medborgare
  • Utredning kring hur asylsökande själva kan bära en större del av kostnaden för mottagandet
  • Skärpta regler för den sökandes skyldighet att styrka sin identitet
  • Begränsande rättigheter i asylprocessen
  • Utredning kring ett nationellt tiggeriförbud

Ang. regeringskonstellationen så nämndes det att även fast SD inte får några ministerposter så får de. ett eget samordningskansli med politiska tjänstemän i regeringskansliet

Underbart! Firar med rodtjut.
Nu kanske man kan flytta hem sa smaningom.Rostat pa SD sedan starten 1988 SKAL!
Citera
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fast alla väljare med mer än 1 hjärncell vet att vi inte får utvisa blattar som har svenskt medborgarskap. SD har inte mandat att gå in och ändra i den svenska lagen.

Förstår du hur lagar ändras? Med riksdagsmajoritet!
Citera
2022-10-14, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Jag kan tänka att man inför det i viss förorter, som "Runkeby". Då har polisen rätt att stoppa dig i dessa förorter och visitera dig utan att du gjort något som motiverar det hela.

Det kan vara vettigt att göra detta för att komma åt alla som går runt och bär vapen och knark åt de kriminella, men inte är de vanliga "polis-kunderna" som de alltid stoppar.
Så om jag bor i en viss förort kan polisen stoppa och visitera mig? Underbart.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Du kan inte lagen märker jag. Är någon av föräldrarna svensk medborgare föds barnen automatiskt som svenska medborgare.

Det är dessutom tvärtom barnen får inte utländsk medborgarskap om inte föräldrarna aktivt söker det i hemlandet.

Källa på det jag säger

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Bli-svensk-medborgare/Ansok-om-medborgarskap/Automatiskt-medborgarskap-genom-fodsel-adoption-eller-att-foraldrarna-gifter-sig.html

Spännande då att det finns syrier, irakier och kurder som har sina ursprungsländers medborgarskap och inte svenskt när de har fötts och levt hela sitt liv i Sverige

Du får som sagt dina föräldrars medborgarskap
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Hur kan Danmark som exempel ta tillbaka medborgarskap? Till och med en som är född och uppvuxen i Danmark förlorade danskt medborgarskap för några år sen. Nästan ingen är statslös.

För personen hade dubbla medborgarskap och blev inte statslös.

Efter det droppade samtliga kriminella invandrare i Danmark sina hemländer medborgarskap och därför kan det inte upprepas.

Det är väldigt lätt droppa ett medborgarskap.

Har man BARA svenskt medborgarskap kan inte ens kungen själv ta ifrån medborgarskapet.
Citera
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Och det finns dom som har dubbla

För att inte tala om 30 olika identiteter...
Citera
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Assimilationspolitik låter som något mycket obehagligt. Att sätta en standard för vad som är svenskt och kräva att folk - inklusive etniska svenskar - lever upp till den. Vad ska det vara bra för?

Ska man kunna utvisas alternativt sättas i omskolningsläger för att man inte är "svensk nog"?

Jag håller med. Försvenskningen av Skåne var/är inte speciellt trevlig. Utvisa kriminella element, och gå hårt åt invandrare som beter sig antisocialt via rån, våldtäkter, allmän aggressivitet och stök i skolan. Gå hårt åt blattar, inte svenskar.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Vilken makt? Upplys mig.

Makten att införa sin sakpolitik.

Att sitta i regeringsmakt som maktkåta S är duktiga på utan att förändra Sverige sakpolitiskt till det bättre ligger inte i Sverigedemokraternas intresse.
Citera
2022-10-14, 12:01
Medlem
Svensk Media:
"SD kommer få makt, helt galet"..

Mm så konstigt att SD får makt med tanke på att de är största partiet i denna koalition?
Det är så demokrati fungerar era muppar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Riksdagen stiftar lagar.
De ändrar också lagar.

Självklart kommer de medborgarskap som delats ut till höger och vänster under de förlorade åren som om de vore flyers inför Göteborgs Kulturkalas att dras tillbaka.

Allt annat är orimligt.

Men som du är inne på är det lite mer komplicerat än att bara fatta ett riksdagsbeslut.

Så är det. Men fjanten jag pratade med tyckte att SD borde ha det som krav i sin politik att man ska stifta in en ny lag som gör det möjligt att dra in medborgarskap

Så fungerar det inte och inget annat annat parti hade såklart godkänt det.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fast alla väljare med mer än 1 hjärncell vet att vi inte får utvisa blattar som har svenskt medborgarskap. SD har inte mandat att gå in och ändra i den svenska lagen.

Läs här på flashback i olika trådar och kom sen tillbaka och berätta hur många som trodde 100.000-500.000 invandrare kommer utvisas om SD fick makt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in