Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Svergie sktte (ven) corona bst i vrlden och trots allt mitt gnll p Vnstern s frstrde de inte landet ekonomiskt 2014-2022. Alla vra problem ligger i de beslut som INTE tagits nr det gller brott invandring energi.
Du verkar okunnig, det var t.ex Bjrn Rosengren (s) som slde Telia. Vilket var utmrkt eftersom aktiekursen sjunkit med 70% sedan dess. Sverige br slja SAS och resten av nordea/telia/vinsprit (om staten ger ngot), staten tillfr ingenting som gare. Staten kan vara kvar i SJ och Vattenfall som r gare av viktig grundstruktur i Sverige.
Dom har vl nd tagit rtt mnga beslut och ven lagt mnga frslag i riksdan. Problemet r nog mer att mnga frslag blivit nedrstade antingen fr att hgern inte gillat dom eller fr att dom ansett att dom haft bttre frslag som nd inte lagts. Hgern hade kunnat lgga mngder med frslag nr de kommer till energi. Invandring, brott osv men istllet har dom mest gnllt om vad som inte gjorts. Sossarna har dragit ner p invandring, lagt frslag om lagar, hrdare straff med mera. Dock kunde dom gjort mer.
Okunnig ellet inte. Allt finns att lsa och de verkar du inte gjort. S vem r okunnig i s fall? Bjrn tog telia till brsen och visst han slde en del men inte allt. Moderaterna slde resten efter telia gick ihop med finnarna och blev telia sonera. Staten fick 18 miljarder dr den affren. Nordea r tedan slt. De fixade moderaterna. Samma med vin och sprit. Dom r hel franska nu.
Hger slde som sagt ut bolag fr 170 miljarder ca. Bolag som hade vart bttre i min mening att ha kvar som svenska. Staten kanske inte tillfr nt som gare men dremot tjnar staten p bolagen. Nt sger
Mig dock att vattenfall ligger pyrt till nr och om hgern tilltrder.