2022-10-14, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Assimilationspolitik låter som något mycket obehagligt. Att sätta en standard för vad som är svenskt och kräva att folk - inklusive etniska svenskar - lever upp till den. Vad ska det vara bra för?

Ska man kunna utvisas alternativt sättas i omskolningsläger för att man inte är "svensk nog"?
Assimilation är som ett adoptivbarn och integration som ett fosterbarn. Det finns fördelar med att helt och hållet bli svensk.
Citera
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Kan någon förklara "visitationszoner"? Vad betyder det? Om jag råkar passera en sån zon så kan jag visiteras? Syns dom på GPS så man kan undvika dom?
Precis vad det låter som.

Under kortare perioder kan polisen upprätta dessa zoner och kan då visitera alla som är inom ett visst område.

I Danmark används detta främst i jakt på huliganer. Vi kommer säkert använda dem mer för att få fason på gäng, vapen och narkotika.
Citera
Medlem
Har Maggan uttalat sig ännu? Eller har hon redan börjat korka upp?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Förstår du hur lagar ändras? Med riksdagsmajoritet!

Riksdagsmajoritet och det måste även fullföljas till 100% av de fyra partierna, vi får se hur mycket som är snack och hur mycket som faktiskt sker inom de kommande fyra åren.

Jag litar inte på Uffe för 5 öre då jag får exakt samma känsla och intryck av honom som jag fick av Reinfeldt.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Något mandat åt fel håll till vänstern i valet så hade vi fått politik som är raka motsatsen mot detta. Otroligt små marginaler från en fullständig katastrof. Sverige räddades med minsta möjliga marginal.

Nu finns det hopp.
Kanske kan vi tacka partiet Nyans för detta?
Citera
2022-10-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Förstår du hur lagar ändras? Med riksdagsmajoritet!

"SD har inte mandat att ändra det". Är du inte läskunnig eller är du bara efterbliven? Inte en chans att L skulle gå med på det såklart.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Makten att införa sin sakpolitik.

Att sitta i regeringsmakt som maktkåta S är duktiga på utan att förändra Sverige sakpolitiskt till det bättre ligger inte i Sverigedemokraternas intresse.

Jaha hur menar du att SD har fått igenom sin sakpolitik? Allt ska ju utredas och L kommer sätta stopp för allt.
Citera
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Vilken makt? Upplys mig.

De har fått igenom nästan hela sitt partiprogram.

Fuck off vänstersmuts, nu ryker era "framsteg" åt helvete. Hoppas du blir visiterad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leuko
Kommer Sverige flytta ambassaden till Israel tyckte jag han frågade
"Till Jerusalem?" bör det väl ha varit? De allra flesta ambassader i landet finns ju i Tel Aviv, att flytta över till Jerusalem är kontroversiellt (USA tvekade länge).
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Det är ju ganska lätt för polisen att avgöra vilka de ska visitera även om det är i ett villaområde. Martin 40 år med fru, två barn och jobb på den lokala banken eller Abdi 28 år, känd sedan tidigare i narkotikasammanhang och gängkriminalitet med full guccioutfit, arabskägg och becknarväska.

Jag skulle personligen känna mig tryggare med fler poliser i mitt närområde. Jag blir hellre visiterad av polisen än rånad av förorts(b)grabbar med kniv.

Hur ofta har du blivit rånad av Abdis? Eller har media skrämt upp dig för gå med på lagar du aldrig skulle gå med på innan?

Polisen kommer inte visitera dig nu men V vinner och bildar regering med S, nya rutiner nu är det Svensson som ska visiteras för se att skatten är betald....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Läs här på flashback i olika trådar och kom sen tillbaka och berätta hur många som trodde 100.000-500.000 invandrare kommer utvisas om SD fick makt

Säger väl en del om att en stor del av den svenska befolkningen är efterbliven.
Citera
2022-10-14, 12:04
Medlem
kriminalisering av deltagande i kriminella gäng

DETTA är fantastiskt.

Då borde dom kunna låsa in alla gängmedlemmar bums.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in