2023-02-26, 12:08
Medlem
Abelssuns avatar
Miljömuppen Loreen försvarar andra miljömuppar. Planerat givetvis dem emellan.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...loreen-forstar
Citera
2023-02-26, 12:09
Medlem
Sineaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
Ellerhur... Där är nån låt som har exakt samma slinga. Men kan fan inte komma på vilken.

Jag har kollat runt lite på sociala medier och scrollat igenom kommentarerna sen den lades upp på youtube också utan träff.. Börjar nästan tro att vi inbillar oss? haha

Jag hör exakt samma melodislinga i låten Skyline av Amaranthe. Kanske det är denna ni tänker på. Lyssna på refrängen 49 sekunder in i låten.
Senast redigerad av Sineater 2023-02-26 kl. 12:14.
Citera
2023-02-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
I min värld är det inget större fel på specifikt programledarna utan det är manus och skämten som inte håller.
Jag tycker det har varit rätt underhållande - såg inte del 1 dock, tror den var sämre.
Igår var dock bidragen rätt tråkiga. Ville spola fram nästan alla nummer utom Loreen och Carola (nackdelen med att kolla direkt).
Men produktionen är nog lite rörig med sena manusändringar. Tror det är därför Jesper går med hela blocket. Så lite genrepskänsla kanske ibland... Maskineriet är nog inte lika välsmort som förr, men rätt trevligt att kolla ändå.
Senast redigerad av TigerKid2 2023-02-26 kl. 12:12.
Citera
2023-02-26, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Precis det sker gång på gång. Tveksamt om dom verkligen har något säkerhetsteam överhuvudtaget. Jag trodde det var en självklarhet att det stod vakter runt om scenen för att förhindrar obehöriga göra olika kupper men nu är jag tveksam. Nu när vi har dessutom hög terrorhot så borde man vara ännu mera noga. Hur kan man misslyckas gång på gång. Jag börja tror att det är någon form av samarbete med dessa och svt. Alternativ att Svt anställt några entrevärdar och placera ut dom efter eget tycke som har noll koll.

Tänk den dagen när terrorister börja attackera Sverige på riktigt när säkerheten är så här jävla värdelös. Har själv jobbat extra på stora jippon och jag såg säkerhetsmissar överallt.
Lita inte ett dugg på Sverige när det gäller säkerhet.

Nu är man ändå glad att det var en miljömupp men tänk nästa gång så kanske personen har en bomb.

Jag skulle säga att det är väldigt ofta som det är studiofolk, och inte säkerhetspersonal, som plockar ned sådana här personer från scenen. Dels för att dom är närmast och dels för att dom vet exakt hur nummerna skall se ut och reagerar på minsta avvikelse.

Sedan så är det ju inte SVT i sig som ansvarar för säkerheten inne i själva arenan, utan det är Live Nation och All Things Love.
Citera
2023-02-26, 12:19
Medlem
-Ines-s avatar
Loreens nummer var fantastiskt. Redan folk i andra länder som hoppas vi skickar henne till Liverpool. Många som önskar att se henne igen sen hon vann allt 2012.
Citera
2023-02-26, 12:21
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sineater
Jag hör exakt samma melodislinga i låten Skyline av Amaranthe. Kanske det är denna ni tänker på.

Nej det va inte den.. Men den va också väldigt lik Tattoo överlag.. Börjar misstänka att den bara allmänt låter så generiskt att man får känslan av att ha hört den innan. Annars tror jag någon hade påpekat vilken låt det är by now. Kollar man kommentarer på youtube osv så påpekar folk en hel uppsjö olika låtar som bär likheter.
Citera
2023-02-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Loreens nummer var fantastiskt. Redan folk i andra länder som hoppas vi skickar henne till Liverpool. Många som önskar att se henne igen sen hon vann allt 2012.
Hennes framförande är väldigt bra! Fick dock lite klaustrofobi av den där plattan ovanför...
Citera
2023-02-26, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Tänk på att goa Farah har ursprung i Mellanöstern. Då ska man hata, om man är riktigt FB'are.

Det var ju väldigt mycket hat mot Gina av den anledningen. Får faktiskt en känsla av att t o m FB har lugnat ner sig på den fronten nu. Tycker nästan det varit mer gnäll på Jesper och manusförfattarna. Fast undrar om inte Jesper haft lite fingrar med där - är det inte lite Jesper-stil på skämten? Det är väl lite hans grej att vara "jobbig" en egen mix av ADHD-klassens clown, besserwisser-nörd och retsticka.
Citera
2023-02-26, 12:30
Medlem
Pinsam, dålig kopia av sig själv och 2012. "Det var bättre förr" gäller igen.
Citera
2023-02-26, 12:47
Medlem
Jag vet vilken låt det är ni är ute efter som liknar loreens låt:

Abba - The winner takes it all.
Citera
2023-02-26, 12:56
Medlem
Loreens nummer är ju top 3 eurovision material
Citera
2023-02-26, 13:04
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Hennes framförande är väldigt bra! Fick dock lite klaustrofobi av den där plattan ovanför...

Jag gillade den, udda och något man minns. Dom långa klorna var en favvo också. Väsen/häxa-känsla över henne, love it.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
Jag vet vilken låt det är ni är ute efter som liknar loreens låt:

Abba - The winner takes it all.

Ja starten på låten, men sen lät det inte som den mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in