2023-02-24, 20:09
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vad JAG hört är att det skulle handla om en stor transport narkotika där som skulle splitta. Trp vad värd tre miljoner. Vad jag fått höra skulle 15 åringen egentligen döda saad men när saad fick reda på det ändrades spelreglerna och ungen ska ha fått 400k att döda shahin.

Där ser man, det var helt ny information för mig. Har du mer detaljer kring det? Skulle det vara Shahin som riggat så att 15-åringen skulle döda Saad? Känns ju inte riktigt som Shahins "modus operandi", eller?
Citera
2023-02-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
FUP för de mordförsöken hittar ni här:
(FB) Större bråk vid Augustenborg, Malmö, 2022-08-07

Väldigt mycket tack!
Citera
2023-02-24, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Väldigt mycket tack!

Varsågod, och tack själv igen för allt ditt arbete. Skriver ett mejl till dig imorgon om lite andra saker.

Jag inser att mitt upplägg av det här inlägget kan ha varit lite missvisande, men FUP:en avser alltså Pakå och rånförsöket i Stockholm:
(FB) Malmö - Skottlossning på köpcentret Emporia en person avliden, en skadad (2022-08-19)
Citera
2023-02-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Där ser man, det var helt ny information för mig. Har du mer detaljer kring det? Skulle det vara Shahin som riggat så att 15-åringen skulle döda Saad? Känns ju inte riktigt som Shahins "modus operandi", eller?
Nej nej nej.
Sh skulle fimpa Saad. Han va trött på honom för att Saad började säga nej och stod upp för sig själv, ville inte va Shahins hund längre. Att Saad skulle bli självständig som varit närmst Sh i alla år och satt på för mycket info var totalt otänkbart för Sh!
Saad vände på steken när han började förstå Shahins plan. Och JAG VET att Saad personligen åkte och hämtade 15 åringen från Göteborg!

Svin allihopa. Hela jävlas Saads familj stod längst fram och bölade på begravningen!

Adressen på Norra G där tillslaget blev, är adressen till Saads släkt ”bilfirma”
För övrigt.
Citera
2023-02-24, 22:21
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Nej nej nej.
Sh skulle fimpa Saad. Han va trött på honom för att Saad började säga nej och stod upp för sig själv, ville inte va Shahins hund längre. Att Saad skulle bli självständig som varit närmst Sh i alla år och satt på för mycket info var totalt otänkbart för Sh!
Saad vände på steken när han började förstå Shahins plan. Och JAG VET att Saad personligen åkte och hämtade 15 åringen från Göteborg!

Svin allihopa. Hela jävlas Saads familj stod längst fram och bölade på begravningen!

Adressen på Norra G där tillslaget blev, är adressen till Saads släkt ”bilfirma”
För övrigt.

Tack för intressant info Det låter inte orimligt i mina öron, d.v.s. att Saad tröttnat på att vara Shahins hund. Känns som att han inte var ensam om det.
Citera
2023-02-25, 00:00
Medlem
Citat:
Nej nej nej.

För övrigt.

Förlåt ”biltvätt” ska det vara, så det inte blir ngr konstigheter.
Citera
2023-02-25, 00:03
Medlem
Citat:
Nej nej nej.

För övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Tack för intressant info Det låter inte orimligt i mina öron, d.v.s. att Saad tröttnat på att vara Shahins hund. Känns som att han inte var ensam om det.

Men får man inte intrycket att detta var större än Saad? Han tycks ju ha haft Satudarah i ryggen, minst sagt. Så att det hela var ett initiativ från enbart Saad verkar ju mindre troligt, eller hur?
Citera
2023-02-25, 01:32
Medlem
fattakanets avatar
Oerhört intressant att följa diskussionen i tråden, mellan er veteraner.
Jag tänkte på de där lapparna som Sha hade lämnat till sin syster så hon kunde driva in skulder osv.. Varför skulle han skriva dem om han inte visste att han låg pyrt till?
Det känns svårt att tänka att halva Malmö skulle vara inblandade i mordplaner utan att det läcker till offret, och de lapparna får mig att tänka att det faktiskt hade läckt någonting i.a.f. Dumt av honom att gå runt utan väst, han trodde han var säker på tingsrätten o emporia. Han trodde nog han skulle bli knäppt ute på gården eller någonting sådant, inte mitt på emporia mitt på dagen.
Systerns skrik från filmsnutten tyckte jag var hjärtskärande, tänka sig att hon hade så rätt att det faktiskt var Omar som goade.
Citera
2023-02-25, 03:40
Medlem
Någon som har möjlighet att lista alla häktade? Har tappat kollen någonstans och hittar den inte.
Citera
2023-02-25, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Lite mer angående rånförsöket i Stockholm där Pakå var involverad.

Mehmet Arican som dömdes tillsammans med honom i det målet var en av de som dömdes tillsammans med ledare inom Dödspatrullen i samband med detta:
(FB) Dödspatrullen gripen med 25 kilo knark

Södertörns tingsrätt:

Om han kallas Mehmet eller Mert blir jag aldrig klok på. Det står olika överallt. Man skulle förstås kunna kolla i FUPen om mordet på Ali Stress där hans syster förhörs. Hur som helst tänker jag att det var MA som goade Shahab Bashiri som sköts i MAs trapphus av Hjulstabarnen. Blir mer och mer övertygad om att det var på någons beställning.
Citera
2023-02-25, 04:15
Medlem
irriducibiliis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Oerhört intressant att följa diskussionen i tråden, mellan er veteraner.
Jag tänkte på de där lapparna som Sha hade lämnat till sin syster så hon kunde driva in skulder osv.. Varför skulle han skriva dem om han inte visste att han låg pyrt till?
Det känns svårt att tänka att halva Malmö skulle vara inblandade i mordplaner utan att det läcker till offret, och de lapparna får mig att tänka att det faktiskt hade läckt någonting i.a.f. Dumt av honom att gå runt utan väst, han trodde han var säker på tingsrätten o emporia. Han trodde nog han skulle bli knäppt ute på gården eller någonting sådant, inte mitt på emporia mitt på dagen.
Systerns skrik från filmsnutten tyckte jag var hjärtskärande, tänka sig att hon hade så rätt att det faktiskt var Omar som goade.

Intressant hur goade han honom på ett köpcentrum? Goa är locka i fälla väl?
Citera
2023-02-25, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Någon som har möjlighet att lista alla häktade? Har tappat kollen någonstans och hittar den inte.

Okej då…

*=a om inte annat anges.

Namnen i den ordningen häktningarna ägt rum.

Mordet på Shahin (Malmö TR B 8583-22)

Aydin Shoj*ee (född -07, Gbg, skytten)
Wojc*ech Ryb*cki (i) (född -82 här kallad ”polacken”, häktad 30/8)
Ahm*d Q*sim (född -02, från Malmö, häktades 29/9)
Yousef D*abasse (född -97, från Malmö, häktades 1/10)
Sa*d El H*jjar (född -95, från Malmö, häktad i detta mål 22/2, se nedan)
P*tricia K*rika (född -79, från Malmö, häktad i detta mål 22/2, se nedan)
Tugb* Mengüt*y (född -01, från Malmö, häktad i detta mål 22/2, se nedan)
N*ser Zi*b (född -93, från Malmö, begärd häktad 24/2, häktad???)

Norra Grängesbergsgatan - narkotika vapen m m (Malmö TR B 8580-22)

P*tricia K*rika (född -79, lägenhetsinnehavare)
Tugb* Mengüt*y (född -01, från Malmö)
Zach*rias Kar*tas (född -99, från Helsingborg)
Ali Ridh* Mashaall*h (född -90, från Malmö)
Magd*len* El Zein (född -96, från Malmö, bor ihop med Ali ovan)
Osam* El H*chem (född -00, från Helsingborg)
Sa*d El H*jjar (häktades 15/9)
Om*r El Ali (häktades 29/9)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in