2023-02-24, 14:07
Medlem
Pansardrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ah, strålande, tack!

Tjena Mapping!

Har du möjlighet att ladda upp FUP från denna tråd?
Citera
2023-02-24, 14:15
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansardreng
Tjena Mapping!

Har du möjlighet att ladda upp FUP från denna tråd?

Tjena,
kolla i tråden och se om det är rätt FUP jag laddat upp
Citera
2023-02-24, 16:00
Medlem
Citat:

Jag är fortfarande nyfiken på att få veta mer om hur mordpatrullens tankar gick kring att förbeställa en taxi till en adress på Norra Grängesbergsgatan där man de där Omar, kvinnorna + bomb/narkotika. Var de verkligen SÅ korkade? Det borde väl rimligtvis fatta att Polisen skulle nysta i alla eventuella taxi-bilar som kunde knytas till Emporia vid tidpunkten för mordet, även om det inte blivit så att man gripit 15-åringen i anknytning till taxin? Eller, var den inte förbeställd utan 15-åringen ringde och beställde? Varför inte ange en adress ett par kvarter bort? Eller, skulle han hämtats av en flyktbil som inte dök upp? Minns inte om det kommit fram något konkret om detta tidigare i tråden.

Enligt Sydsvenskan så var taxin förbeställd. "...Med ledning av 15-åringens taxibeställning kunde polisen snabbt slå till mot en adress på Norra Grängesbergsgatan. Det fanns helt enkelt en angiven destination."

https://www.sydsvenskan.se/2022-08-2...ill-vapengomma
Citera
2023-02-24, 16:19
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madmen
Enligt Sydsvenskan så var taxin förbeställd. "...Med ledning av 15-åringens taxibeställning kunde polisen snabbt slå till mot en adress på Norra Grängesbergsgatan. Det fanns helt enkelt en angiven destination."

https://www.sydsvenskan.se/2022-08-2...ill-vapengomma
Jo, fast jag undrar dels om det är fakta eller om det är en slutsats de dragit själva. Frågan är om den var förbeställd långt tidigare under dagen enligt planen eller om den beställdes i panik efter mordet pga dålig planering.
Citera
2023-02-24, 16:44
Medlem
Citat:
Jo, fast jag undrar dels om det är fakta eller om det är en slutsats de dragit själva. Frågan är om den var förbeställd långt tidigare under dagen enligt planen eller om den beställdes i panik efter mordet pga dålig planering.

Ja, exakt vad som är sanning i detta är svårt. Sydsvenskan skriver enligt tips till dem så var taxin förbeställd. Men i vissa andra medier (tror det var DN) så säger de att han viftade till sig taxin.
Citera
2023-02-24, 16:54
Medlem
Pocca och två tjejer häktades, okej. Nu har ytterligare en till man häktats. Vem är det?

Under fredagseftermiddagen häktades ytterligare en man. Den här gången handlar det om en 29-årig man, som tidigare dömts för flera brott, bland annat grovt bedrägeri. Han häktades sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord

https://www.expressen.se/nyheter/ytt...poria-mordet-/

Känns att utredningen kmr bli klar till sommarn vid hans årsdag... att behöva vänta så länge 🥹 anyway, verkar som att hans syrra ariana varit på saads häktesförhandling och skrikit åt honom du dödade din bästa vän... buhuhu det är ju exakt det som själva sysslar med säljer folk höger och vänster. Det gör ont nu när det handlar om ens egna va.
Citera
2023-02-24, 17:47
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Pocca och två tjejer häktades, okej. Nu har ytterligare en till man häktats. Vem är det?

Under fredagseftermiddagen häktades ytterligare en man. Den här gången handlar det om en 29-årig man, som tidigare dömts för flera brott, bland annat grovt bedrägeri. Han häktades sannolika skäl misstänkt för medhjälp till mord

https://www.expressen.se/nyheter/ytt...poria-mordet-/

Känns att utredningen kmr bli klar till sommarn vid hans årsdag... att behöva vänta så länge 🥹 anyway, verkar som att hans syrra ariana varit på saads häktesförhandling och skrikit åt honom du dödade din bästa vän... buhuhu det är ju exakt det som själva sysslar med säljer folk höger och vänster. Det gör ont nu när det handlar om ens egna va.
Det står ju två sidor bak i tråden, jag har ju inte gjort annat än att sitta och uppdatera här inne hela dagen 👹😂
Citera
2023-02-24, 19:31
Medlem
Citat:
Tack för väldigt intressant info

Har du möjlighet att berätta mer om Shahins planer på att döda Sa*d? Vad var anledningen till det?
Vad JAG hört är att det skulle handla om en stor transport narkotika där som skulle splitta. Trp vad värd tre miljoner. Vad jag fått höra skulle 15 åringen egentligen döda saad men när saad fick reda på det ändrades spelreglerna och ungen ska ha fått 400k att döda shahin.
Citera
2023-02-24, 19:34
Medlem
Citat:
https://anonfiles.com/53DfZ7Z7yf/Oma...li_fejkd_d_png
https://anonfiles.com/6dDdZaZ6y8/Yus...op_fejkd_d_png

Enligt en säker källa är bilderna tagna utanför Stockholm någonstans, d.v.s. inte i Skåne/Malmö.
Förlåt, men gick ens någon på det hära skådespeleriet?... ser ju fan ut som ett blåmärke och inte skotthåll. Inget rinnande blod ingenting. Tilloch med felix tomatsås hade fått mig att tro att det är äkta men inte det dära HAHS
Citera
2023-02-24, 19:43
Medlem
Citat:
Den som nu begärts häktad (men vad jag kan se ännu inte ÄR häktad) är N*ser Zi*b (*=a). Har varit involverad i vishing, och en gammal misshandel där han dömdes med t.ex. Ahmad "Zigelo" Jawad.
Såg inlägget nu 😂🥹 åh, okej så bekant med jawad som dömdes för mordet på ahmed i RG? känns som att alla är inblandade i mordet på shahin. Sjukt att så många av hans egna var inblandade i mordet. Hur kunde man förlita sig på dessa och berätta om mordplanerna. Tänk om dom faktiskt skulle vara ute att fiska info. Och skulle förmedla shahin om mordkomplotten. Och shahin gömde sig på hotell och utomlands länge varför fick han för sog att vistas mitt i hela emporia en sommardag
.....
Citera
2023-02-24, 20:04
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Såg inlägget nu 😂🥹 åh, okej så bekant med jawad som dömdes för mordet på ahmed i RG? känns som att alla är inblandade i mordet på shahin. Sjukt att så många av hans egna var inblandade i mordet. Hur kunde man förlita sig på dessa och berätta om mordplanerna. Tänk om dom faktiskt skulle vara ute att fiska info. Och skulle förmedla shahin om mordkomplotten. Och shahin gömde sig på hotell och utomlands länge varför fick han för sog att vistas mitt i hela emporia en sommardag
.....

Ja, jag håller med dig, många personer involverade och vissa dessutom väldigt nära Shahin. Helt otroligt att inte Shahin fick reda på det innan det hände.
Citera
2023-02-24, 20:06
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Förlåt, men gick ens någon på det hära skådespeleriet?... ser ju fan ut som ett blåmärke och inte skotthåll. Inget rinnande blod ingenting. Tilloch med felix tomatsås hade fått mig att tro att det är äkta men inte det dära HAHS

Ja, det jag hört från en säker källa är att pengar överlämnades, och fan vet inte om det var via Mardin, och att Omar El efter det ringde upp personen som satt pengar på hans och Isops huvuden och var rätt upprörd, om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in