Citat:
Ursprungligen postat av
Fritjoffandersson
Det beror på vilken mottagning du kommer till, och de kommer ha som mål att trappa ut dina meds. Du ska inte stå på benso for life.
Kommer du till en bra mottagning så trappar de ned dig med diazepam sakta. Då blir det smärtfritt
Tack för svar! Jag tror denna kör snabbt på oxazepam (så provet blir negativt ASAP) om inte pulsen överstiger 100 och jag är långt smal ung vältränad tjej så tror jag är fucked.
Lider dock av ångest och depression med mellan 10-20 suicidförsök, vilka krävt intensivvård + en drös LPT:s. Uppfyller kriterierna för fysisk anorexi sedan typ 2 år tillbaka pga att ångesten gör att jag svälter, ADHD:n orsakar en glömska att äta, aspie ger hang-ups och PTSD:n gör att jag skiter i att gå och köpa mat/isolation. Äter samma sak om och om igen när jag väl äter.
Har haft ätstörningar UNS halva livet, ortorexi/anorexi, utöver neuropsykiatriska problem och känner inte precis för att trappa ner bensodiazepinerna samtidigt som jag får typ Elvanse. Bara tanken ger mig psykos och paranoia. Kommer att svimma av om jag mister vätskan. Utöver måste jag pendla en bit till beroende och jag har redan ett tågspring i bagaget där jag gripits av polis några sekunder från att ha blivit mos och att sluta med bensodiazepiner gör mig just suicidbenägen.
Sedan är "the pee-pee muscle" inte särskilt tränad för att hålla sig längre pendlarsträckor pga långvarig svält och gissar på att beroendmedicinska inte är särskilt tålmodiga när det gäller personer som inte vill dricka kaffe, vatten, kaffe, vatten pga panikångest orsakat av kaffet eller har svårigheter att lämna övervakat pga sexuella övergrepp där en massa gubbar kollade mig emellan benen medan dem sprutade på mig i tonåren?
Jag känner att jag behöver bensodiazepinerna, just diazepam pga lång halveringstid och komorbiditeter med kronisk migrän för att fixa mig ett liv. Sen på eget initiativ börja på att trappa ner när jag har mitt på det torra, väldigt sakta med stöd.
Förstår inte att det är är en omöjlighet i Sverige idag. Det här var möjligt förr och då slippte jag fastna i ångest och ätstörningar höll sig borta. Var på min höjd motionär i friska perioder. Nu är jag anorektiker med restriktivt förhållningssätt. Är det bättre att jag går på ikto, xanor, lyrica, weed, morfin, oxy mm. och mixar för att härma ångestfriheten jag upplever på Stesolid då? Och hämta hundratals sprutor på bytet per månad och OD:a stup i kvarten?? Jag hade kunnat vara en arbetande universitetsstudent nu.🥺
Men istället
https://imgur.com/a/ZTAmDMm får man glädjas åt de små glädjeämnena aight? När en prickar sina anorektiska armars vener och inte trycker i en nerv eller sprutar subQ. Mina vener och jag är trötta. Mitt nervsystem är taget efter alla överdoser.