2022-09-09, 23:20
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losdrivarexistens
Vill inte uppmana till prostitution och det du utsattes för låter vidrigt. Men det finns ju andra sjuka grejer du kan göra, där du kanske inte ens måste träffa torsken. Finns säkert forum för hur man börja man sådant i denna sjuka värld. Är du snygg finns det tom rika affärsmän som tänder på att ge dig pengar, det enda de vill ha tillbaka är lite verbal förnedring.
Jo vet, männen var rika/förmögna enligt svenska mått mätt och jag såg/ser bra ut så jag träffade på en del knepiga människor.

Så länge jag är ihop med killen så tänker jag inte återgå till det livet. Han verkar älska mig trots min bakgrund, psykiska ohälsa och självmedicinerande. Han läser det jag skriver på Flashback exempelvis, och har inte lagt benen på ryggen än. Fina människa.❤️
Citera
2022-09-09, 23:37
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Jo vet, männen var rika/förmögna enligt svenska mått mätt och jag såg/ser bra ut så jag träffade på en del knepiga människor.

Så länge jag är ihop med killen så tänker jag inte återgå till det livet. Han verkar älska mig trots min bakgrund, psykiska ohälsa och självmedicinerande. Han läser det jag skriver på Flashback exempelvis, och har inte lagt benen på ryggen än. Fina människa.❤️

Låter som en så kallad keeper eller vad de säger i amerikat.
Citera
2022-09-09, 23:48
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Låter som en så kallad keeper eller vad de säger i amerikat.
Ah, precis. Men i mitt skick tänker man många gånger "är det inte bättre att han sticker iväg och blir lycklig istället?" Lite för bra för en typ.
Citera
2022-09-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ah, precis. Men i mitt skick tänker man många gånger "är det inte bättre att han sticker iväg och blir lycklig istället?" Lite för bra för en typ.

Det där är "djävulens retorik", inget att lyssna på. Tänker att han stuckit redan om du var så jävlig.
Citera
2022-09-10, 00:11
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Det där är "djävulens retorik", inget att lyssna på. Tänker att han stuckit redan om du var så jävlig.
Nu har han i och för sig gjort det en gång, men ok. Sant haha. Inget förhållande är perfekt.

Nä, men jag tror att han har förmåga att förstå och stötta mig ändå.
Citera
2022-09-10, 00:30
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Nu har han i och för sig gjort det en gång, men ok. Sant haha. Inget förhållande är perfekt.

Nä, men jag tror att han har förmåga att förstå och stötta mig ändå.

Som en människa lagd (according to the official records. typ) åt hållet kvantitativ analys låter det som antingen;

- Du är en jävla härlig kvinna på alla sätt! Älskvärd, intelligent, vacker, sexig, etc...

eller...

- Han är en sorry damned loser...

(Kan iofs röra sig om ett mellanting... )
Citera
2022-09-10, 00:36
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Ska jag vara helt jävla ärlig (dömer bara utifrån mig själv) så är det lättare för en man att bli bottenlöst förälskad i en lite "knepig" kvinna snarare än någon som,

- aldrig missar ett avsnitt av Solsidan
- följer alla Annie Lööf-rekommenderade influencers
- MÅSTE ha Netflix
- envisas med samma trista köttfärslimpa varje onsdag

...ja du fattar... tror jag...
Citera
2022-09-10, 00:43
Medlem
Spacemodes avatar
Citat:
Hej,

Är skeptisk till remiss mot eventuellt beroendemottagningen och skulle behöva input.

Min bakgrund: primärt psyk- och smärtpatient som saknar hjälp av psyk sedan några år tillbaka. Tidigare haft diverse narkotika- och läkemedelsklassade på recept med följsamhet utan sidomissbruk. Fixade en stabil tillvaro med hjälp av läkemedel och hade en ljus framtid tills jag miste medicinerna.

Idag självmedicinerar jag delvis intravenöst så drar till sprutbytet då och då eftersom knarket räcker längre vid iv-användande. Knaprar blåbär/xanor på egen hand för ångest varje dag. Nu vill psykläkaren från bytet, som förstörde mitt liv och mina universitetsstudier, remittera mig från sprutbytet till beroendemottagningen för att jag ska få tillbaka mina långverkande bensodiazepiner.

Den här läkaren har dock smutskastat bensodiazepiner i min journal förut. Varför ändra sig nu? För att få makten att sätta godtyckliga LVM inom vanliga öppenvården, dra in körkortet som endast används som en statussymbol i CV:t och tvingas förnedringspissa mot min vilja för att inte bli typ hemlös? Nekad somatisk smärtlindring vid bekräftad smärtdiagnos osv osv.

Sprutbytets journaler är dolda från samtliga vårdgivare till skillnad från beroendemottagningen. Skulle ni acca en sådan remiss? Skriver beroendemottagningen ut långverkande bensodiazepiner under längre tid utan att det är i nedtrappande syfte för en psykpatients ångest (högre doser Stesolid/Iktorivil) typ 20-30 mg Stesolid per dag? Ihop med stimulanter vid behov?

Någon som har ångrat sin kontakt med beroendemottagningen? Innebar det slutet för alla narkotikaklassade läkemedel via typ vårdcentral? Vad skulle ni göra om era journaler var relativt rena från missbruksanklagelser? Behöver råd. Jag är skeptisk till att jag skulle få benso för skademinimering via beroendemottagningen utan jag tror det här är ett sätt att använda min situation emot mig.

Tacksam att få höra mer om era erfarenheter och reflektioner om beroendemottagningen och eventuella interaktioner med andra vårdgivare och risken för ökat lidande vid typ pre- och postoperativ vård och läkemedelsbehandling.

Peace D
Ångrar det faktiskt, var bensotorsk och varit akut inlagd pga delirium tremens och grand mall anfall. Vart tvångsinslag en gång då jag fick värsta psykosen efter att mina benso tog slut. Vanföreställningarna var lika äkta som verkligheten nu när jag är nykter (inte helnykterist men bensofri).
Pissade varje morgon på beroendemottagninge, kissade en gång hemma för att sedan dricka vatten inför promenaden till beroendemottagninge. Fick min stesolid och resultatet från förra gången. Dom tog snabbsticka samt labbtest för att se att halterna av bensodiazepin stadigt sjönk i kroppen.
Hade en tjej över så hade bråttom på morgonen, då det bara var 15 min till beroendemottagningen så lämnade jag mitt morgonkiss där, som givetvis innehöll högre halter än dagens andra kiss. Vart anklagad för att ha missbrukat. Försökte förklara för dom att det är högre koncentration i det gula morgonkisset än när man blivit välhydrerad (kissar nästan alltid helt klart och genomskinligt).
Så näven genom gipsväggen, fingret i eras ansikte och svordomar av bara Guds nåde.

Klarade mig bättre på egen hand, men vill aldrig någonsin sluta med benso CT. Tredje gången gillt så lyckades jag efter många deliruim och psykoser/vanföreställningar och grand mall anfall . Fentanyl CT är en piece of cake mentalt, har hellre ont i kroppen, är svag och ynklig än delirium tremens sjukt obehagliga ryckningar och psykoser.

Första gången jag fick ett epileptiskt anfall så var jag hemma, ambulansen kom. Mycket pinsamt, fick 10mg Stesolid på beroendeakuten. Vart förflyttad till en annan avdelning med gamla griniga alkoholister, stämningen var ju typiskt melankoliskt på finskt vis. 10mg Stesolid hjälpte inte helt, hade fortfarande sjukt jobbiga muskelsammandragningar som sedan kulminerade i något som skulle platsa i exorcisten. Är sjukt svårstucken så dom fick sätta venfart i underarmen, fick benso IV. Tog typ 5-10 minuter innan jag kände mig 100% nykter och psykosfri. Vart helt normal, läkarna sa att det är sällan dom behöver ge patienter så mycket IV. Tror resten av deras patienter dom behövt ge liknande mängd också hänger på Flashback.

Har också varit sprutnarkoman och blandmissbrukare med ångestproblematik. Mådde jag för mestadels skit när jag var nykter, JAPP. Mådde jag för mestadels skit när jag knarkade, JAPP.
Skillnaden nu är att jag för mestadels varken mår bra eller dåligt, men har balanserat bruk av berusningsmedel och arbete med egen bostad.

Bensodiazepiner kräver verkligen disciplin och respekt vilket åker direkt ut ur bilden alltför ofta när man är bensad.
Citera
2022-09-10, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ska jag vara helt jävla ärlig (dömer bara utifrån mig själv) så är det lättare för en man att bli bottenlöst förälskad i en lite "knepig" kvinna snarare än någon som,

- aldrig missar ett avsnitt av Solsidan
- följer alla Annie Lööf-rekommenderade influencers
- MÅSTE ha Netflix
- envisas med samma trista köttfärslimpa varje onsdag

...ja du fattar... tror jag...

Tjejer ska ha en diagnos.
Citera
2022-09-10, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacemode
Ångrar det faktiskt, var bensotorsk och varit akut inlagd pga delirium tremens och grand mall anfall. Vart tvångsinslag en gång då jag fick värsta psykosen efter att mina benso tog slut. Vanföreställningarna var lika äkta som verkligheten nu när jag är nykter (inte helnykterist men bensofri).
Pissade varje morgon på beroendemottagninge, kissade en gång hemma för att sedan dricka vatten inför promenaden till beroendemottagninge. Fick min stesolid och resultatet från förra gången. Dom tog snabbsticka samt labbtest för att se att halterna av bensodiazepin stadigt sjönk i kroppen.
Hade en tjej över så hade bråttom på morgonen, då det bara var 15 min till beroendemottagningen så lämnade jag mitt morgonkiss där, som givetvis innehöll högre halter än dagens andra kiss. Vart anklagad för att ha missbrukat. Försökte förklara för dom att det är högre koncentration i det gula morgonkisset än när man blivit välhydrerad (kissar nästan alltid helt klart och genomskinligt).
Så näven genom gipsväggen, fingret i eras ansikte och svordomar av bara Guds nåde.

Klarade mig bättre på egen hand, men vill aldrig någonsin sluta med benso CT. Tredje gången gillt så lyckades jag efter många deliruim och psykoser/vanföreställningar och grand mall anfall . Fentanyl CT är en piece of cake mentalt, har hellre ont i kroppen, är svag och ynklig än delirium tremens sjukt obehagliga ryckningar och psykoser.

Första gången jag fick ett epileptiskt anfall så var jag hemma, ambulansen kom. Mycket pinsamt, fick 10mg Stesolid på beroendeakuten. Vart förflyttad till en annan avdelning med gamla griniga alkoholister, stämningen var ju typiskt melankoliskt på finskt vis. 10mg Stesolid hjälpte inte helt, hade fortfarande sjukt jobbiga muskelsammandragningar som sedan kulminerade i något som skulle platsa i exorcisten. Är sjukt svårstucken så dom fick sätta venfart i underarmen, fick benso IV. Tog typ 5-10 minuter innan jag kände mig 100% nykter och psykosfri. Vart helt normal, läkarna sa att det är sällan dom behöver ge patienter så mycket IV. Tror resten av deras patienter dom behövt ge liknande mängd också hänger på Flashback.

Har också varit sprutnarkoman och blandmissbrukare med ångestproblematik. Mådde jag för mestadels skit när jag var nykter, JAPP. Mådde jag för mestadels skit när jag knarkade, JAPP.
Skillnaden nu är att jag för mestadels varken mår bra eller dåligt, men har balanserat bruk av berusningsmedel och arbete med egen bostad.

Bensodiazepiner kräver verkligen disciplin och respekt vilket åker direkt ut ur bilden alltför ofta när man är bensad.

Tio mg stess är ju misshandel efter ep-anfall. Du behöver 40-50 i flera veckor. Kroppen måste få en chans att lugna ned sig. Ep-anfall är fan inte skoj.
Citera
2022-09-10, 14:37
Medlem
Spacemodes avatar
Citat:
Tio mg stess är ju misshandel efter ep-anfall. Du behöver 40-50 i flera veckor. Kroppen måste få en chans att lugna ned sig. Ep-anfall är fan inte skoj.
Efter beso IV det så vart det ren katastrof eftersom jag trodde att jag frisk nog att lämna.

Är lite osäker på hela händelseförloppet men varit inlagd ett par gånger och blev förflyttad från beroendeakuten till en annan avgiftningsenhet där dom inte trodde på mig att jag hade det så illa med hallucinationer, röster och uppmaningar. Men lämnade den enheten bara för att återkomma ett par dagar senare och lägga in mig igen. Pissade negativt men rösterna sa åt mig att om man inte blir tvångsinlagd så måste man gå. Så kom hem igen till föräldrarnas förtret.

Tog mig sju år att sluta höra röster. Dom uppmanade mig och kommenterade allt jag gjorde. Beroendevården i Sverige är riktigt dålig, men finns definitivt arbetare inom missbruksvården som är helt fantastiska och verkligen vårdat mig som både patient men främst som person.

Helt sjukt hur mycket skada bensodiazepiner kan göra om man missbrukar dom.
Senast redigerad av Spacemode 2022-09-10 kl. 14:40.
Citera
2022-09-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacemode
Efter beso IV det så vart det ren katastrof eftersom jag trodde att jag frisk nog att lämna.

Är lite osäker på hela händelseförloppet men varit inlagd ett par gånger och blev förflyttad från beroendeakuten till en annan avgiftningsenhet där dom inte trodde på mig att jag hade det så illa med hallucinationer, röster och uppmaningar. Men lämnade den enheten bara för att återkomma ett par dagar senare och lägga in mig igen. Pissade negativt men rösterna sa åt mig att om man inte blir tvångsinlagd så måste man gå. Så kom hem igen till föräldrarnas förtret.

Tog mig sju år att sluta höra röster. Dom uppmanade mig och kommenterade allt jag gjorde. Beroendevården i Sverige är riktigt dålig, men finns definitivt arbetare inom missbruksvården som är helt fantastiska och verkligen vårdat mig som både patient men främst som person.

Helt sjukt hur mycket skada bensodiazepiner kan göra om man missbrukar dom.

Verkligen. Det är skit egentligen. Tråkigt att höra om vad varit med om, men ballt att du verkar vara hyfsat med i matchen nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in